çift devirli motorlara sürücü takılması

Çift devirli motorlarda yüksek devir ile kuplaj yapılıp, düşük devire sürücü ile düşerseniz yarı yarıya tasarruf etmiş olursunuz. bu tür uygulamaları bir çok defa yaptım. İsterseniz yardımcı olabilirim.

Fanlarda Akım devirle karesel orantılı olduğundan dolayı 100 A çeken bir motoru yarı devre indirdiğinizde %95 uygulamada akım 25 A'den daha düşük bir değer okunur.
 
çift hızlı motorlarda 2 hız sargısı bir birbirinden bağımsız olduğundan pek bir zararı olacağını sanmıyorum.ya ni çalışır problem olmaz
2. olarak havalandırmada kullanacam diyorsunuz yüksek devirlerde redüktörler ne kadar saglıklı olur bilmiyom ama invertörde hızlanma süresini biraz uzun tutarsanız belki problem olmaz umarım yanlış bilmiyorumdur. ama 1500d/d da problem olmaz ondan emin ol çünkü ben kullanıyom 1500ün üstü devirler için söylüyom
hadi kolay gelsin
 
vuslat571_85 ' Alıntı:
çift hızlı motorlarda 2 hız sargısı bir birbirinden bağımsız olduğundan pek bir zararı olacağını sanmıyorum.ya ni çalışır problem olmaz
Selam
çift devirli motorlarda (dahlender motor) sargıların birbirinden bağımsız olduğu görüşünüze katılmıyorum.
dahlender motorlarda sargılar birbirine bağlıdır.
 
arkadaşım ben uygulama yapmıştım bi sorun olmadı.ayrıca rediktörlü motordu.
iyi çalışmalar..
 
m-usta-fa ' Alıntı:
vuslat571_85 ' Alıntı:
çift hızlı motorlarda 2 hız sargısı bir birbirinden bağımsız olduğundan pek bir zararı olacağını sanmıyorum.ya ni çalışır problem olmaz
Selam
çift devirli motorlarda (dahlender motor) sargıların birbirinden bağımsız olduğu görüşünüze katılmıyorum.
dahlender motorlarda sargılar birbirine bağlıdır.
sayın mustafa arkadaşın bahsedilen motor çift bibirinden ayrık sargılı motorlardan bahsediyor bu nedenle tek sargısını kullanırsa kesinlikle problem olmaz dahlender ise hızlı sargı pozisyonuna getirilir yine sorun olmaz saygılarımla
 
:) ne yalan söyleyeyim ben çift ,birbirinden ayrık sargı diye bir şey olduğunu bile bilmiyordum.Bu vesile ile öğrendim,sağolun.Benim çift devir denilince aklıma dahlender geldiğinden böyle bir yorum yazdım.
 
mustafa kardeş
ben yeni okudum yazını "hyz" arkadaşın dediği gibi ben dahlenderden bahsetmedim tamamen bir birinden bağımsız motordan bahsettim. yani yavaşı veya hızlı sargılarından biri yansa (diğeri sağlam olacak ) motoru gene sağlam sargı üzerinde çalıştıra bilirsin yalnız dahlenderde bunu yapamazsın gerçi benimde dahlerder sargıda pek bilgim yok ama emin olki çift devirli motorlar da sargılar bir birinden bağımsızdır. bunuda genelde vinç çiler kullanıyor.
ok
 
Dediğim gibi şimdi öğrendim.Daha önce hiç duymamıştım.Artık dahlender de pek kullanılmıyor.Genelde sürücü kullanıyorlar.Dahlenderde kutup sayısını azaltma artırma prensibi ile hız kontrolü yapıyorsunuz.Dediğiniz gibi de sargının birisi yanarsa öbürünü kullanamıyorsunuz.
 
hızlı sargıyı sürücüye bağla çalışır hiç bişey olmaz
 
Çalıştığım enerji sektöründe soğutma kulelerinde çift devirli motorlar vardı ve biz bu motorlara sürücü bağladık, gayet iyi çalışıyor. Fakat bu motorun menşei olan amerikan fabrikası ( baldor motor), bu motorlarda sürücü kullanılmaması hakkında bizi uyardı. Nedenini ise söylemedi ama dediğim gibi 3 yıldır sorun yok. Eğer bilgisi olan bir arkadaş varsa bizi bilgilendirebilir. Çünkü bazen bu konu kafama takılıyor :)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,063
Mesajlar
932,668
Kullanıcılar
453,044
Son üye
alicigdem

Yeni konular

Geri
Üst