İnvertörün fazla ısınmasının nedenleri ne olabilir?

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,441
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,invertörün fazla ısınmasının nedenleri ne olabilir,nasıl çözülür,bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa açıklayıcı bir şekilde anlatırlarsa sevinirim.
 
Üzerinden fazla akım geçiyor olabilir invertörü iptal edip by-pass'dan cihazı çalıştırınız ve cihazın kaç amper akım çektiğini ölçünüz gereğinden fazla akım çekiyorsa invertör ısınabilir. İnvertör yenimi ?
 
İnvertör yeni değil,daha önce istenilen bir şekilde çalışıyordu,yalnız bu durum sonradan meydana geldi,başkalarına sormuştum,invertörün içindeki gevşeklikten dolayı falan olabilir demişlerdi ama cevaptan çok tatmin olamadım açıkçası,bu yüzden sordum.
 
İnvertörün içindeki gevşeklik :D Bencede çok mantıklı gelmiyor. İnvertör hangi cihazı sürmek için kullanılıyor ? Öncedende söylediğim gibi invertörün beslediği cihazın kaç amper akım çektiğini ölçmelisiniz normalden fazla çekiyorsa ör / İnvertörünüz 0.75 W lık olsun eğer motorunuz 1 kw çekiyorsa invertörün içindeki sürücü devre doğal olarak ısınır. Ayrıca invertörün markası ve modeli nedir ? İnvertörün panelinden ( Ekran ; bazı invertörlerde çıkarılabiliyor takılı olmayabilir ) Üzerinden kaç amper akım geçtiğini iç sıcaklığını v.s. değerler görünüyor buradan değerleri kontrol edip cihazın üzerindekilerle karşılaştırabilirsiniz. Şimdilik aklıma gelenler bunlar dediklerimi kontrol ediniz.
 
merhaba peki invertor ayarlarini kontrolettinmi motor arizasi durumunda korumaya atamiyor olabilir kaanzaza nin dedigi gibi invertor ve motor kw esitmi istersen cihza bi reset at oyle bi dene cihaz motor arizasi durumunda korumaya atmasi gerek.
 
merhaba arkadaşlar bana bir invertör devresi lazım elinizde varsa gönderirmisiniz
 
invertör motoru I/G çalıştırmak için gereken cihaz dimi arkadaslar..
by-pass nedir yaa arkadaş öle bi kelime kullanmış??
 
ufukizmir arkadaşım motor sürücülerinin asıl ismi frekans konvertörü dür
inventer konvertörün ıgbt denen entegre transistör çıkış yani motor sürme kısmıdır
kullanılan motora göre 4 ila 16 khz sürme frekansı(80 derece kare dalga)üerine bindirilmiş bunlara nazarn daha güçlü darbeler halinde sinüsodial pulslar ile (genellikle 0-150 hz kullanılıyor) motor statoru
mıknatıslandırılır buradaki amaç vektör kontrolüdür yani motorun dönme hızı düşükken bile akının güçlü
olmasıdır(akı=rotor ile stator arası çekim-itim kuvveti)
By-Pass'a gelince yani motoru frekens konvertöünden ayırıp direk kontaktör vs.. ile çalıştırmak demektir.. Bişeyler anlatabilişsen ne mutlu bana :)

Hadi iyi çalışmalar size... ;D
 
onurtascene ' Alıntı:
ufukizmir arkadaşım motor sürücülerinin asıl ismi frekans konvertörü dür
inventer konvertörün ıgbt denen entegre transistör çıkış yani motor sürme kısmıdır
kullanılan motora göre 4 ila 16 khz sürme frekansı(80 derece kare dalga)üerine bindirilmiş bunlara nazarn daha güçlü darbeler halinde sinüsodial pulslar ile (genellikle 0-150 hz kullanılıyor) motor statoru
mıknatıslandırılır buradaki amaç vektör kontrolüdür yani motorun dönme hızı düşükken bile akının güçlü
olmasıdır(akı=rotor ile stator arası çekim-itim kuvveti)
By-Pass'a gelince yani motoru frekens konvertöünden ayırıp direk kontaktör vs.. ile çalıştırmak demektir.. Bişeyler anlatabilişsen ne mutlu bana :)

Hadi iyi çalışmalar size... ;D

arkadaşım çok tşk ederim...çok ii bilgiler
fazla bişe anladığım söylenemez cünkü çok bilimsel bir cvp:) çok tşk ederim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,808
Mesajlar
930,317
Kullanıcılar
452,616
Son üye
mgokce45

Yeni konular

Geri
Üst