Ben bu konuyu baştan beri takip etmeme rağmen,bazı arkadaşlarımızın( sn kertenkelebeği kastetmiyorum) konuyu hiç okumadıklarını farkettim.Aslında bu konu son 13-14 mesaj öncesinden kapanmış.Arkadaşlar yazmışlar cevabı.Ama arada yorumlar olunca,farklı şeyler farklı sorular ortaya çıkınca devam ediliyor.Hatta motor sürücüsünün akımı ayarlayarak hız kontrolü yaptığını sanan bile çıktı.Doğrusunu söyleyince de kızdı.
Aslıda hepimiz aynı şeyi söylüyoruz.Bir arkadaşım demiş ki: etikette yazan gerilim uygulanır.Konu burada bitmiştir aslında.Geri kalanı mesleki tecrübe kısmı.
Mesela schneider yardım hattını aradım.tek faz girişli ,3 faz çıkışlı inverter almıştık.Bağladım.İlk defa telemecanique sürücü bağladığımdan, emin olmak için aramıştım.Her şeyi söyledikten sonra dedi ki;
sürücünüz tek faz girişli,220 volt 3 faz çıkışlı sürücü.Motoru nasıl bağladınız?Ben de üçgen bağladığımı söyledim.Tamam o zaman dedi.Halbuki motorumun etiketi başka da olabilirdi.Ama türkiyede genelde 220 girirşli sürücü kullanıyorsan,motoru üçgen bağlarsın.
Ama bazı arkadaşlarımız da farklı tecrübelerini paylaştı.Mesela
ABB sürücüde durumun biraz farklı olabileceğinden bahsetti.
Sonuç olarak,motor etiketine bakılır.Sürücü çıkışına bakılır.Uygun bağlantı yapılır.kural budur diye düşünüyorum.