İstanbul ‘elektrikli otomobil’ devrimine hazırlanıyor

genç arkadaş

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
3,573
Puanları
106
Elektrikli araçlara ‘şarj istasyonu’ kurulması için anlaşma imzalandı.

2011 yılında Türkiye’de Renault tarafından üretilecek elektrikli araçların elektrik tedarik ve altyapı istasyonlarının kurulması için imza töreni İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Saraçhane’deki binasında yapıldı. Renault Mais, Oyak Renault ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İstanbul Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi arasındaki protokol imza törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ve diğer yetkililer katıldı.
Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş , “ Bu adımın arkasından gelecekleri de görüyor gibiyim Buradan ‘know how’ olarak belki yansıtacağız” dedi. Topbaş, “İstanbul bunun merkezi olacak. Yasal düzenlemeler yapılırken biz de elimizi çabuk tutalım bu çalışmaları yürütelim dedik. Biz burada geç kalmış olmak istemiyoruz. İstanbul’da başlayan bir teknolojiye sahip olmak istiyoruz geri kalmak istemiyoruz. Her şeyde birinci olmak zorundayız. İnanıyorum ki İstanbul için ve Türkiye için önemli bir adımı atıyoruz . Bir tarih gerçekten. Bir tarihe tanıklık ediyoruz” dedi. Topbaş, “Daha önce de bir alt hazırlığını yaptık; hangi noktalarda oluşturulabileceği bunlardan biri.Göztepe ve Cihangir’deki katlı otopark olabilir dedik. “ diye konuştu.

“FLUENCE’IN ELEKTRİKLİ MODELİ BURSA FABRİKASINDA ÜRETİLECEK”

Protokol imza töreninden konuşma yapan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault’un üreteceği elektrikli otomobillerden bahsetti. Tunalıoğlu, “ Herkes elektrikli otomobil yapabilir dedik herkes için elektrikli otomobili Renault ‘un yapacağından sizleri haberdar etmiştik. Bu büyük anda Renault’un bu gelişme için çok yakın tarihte yollara çıkacağını ve değişime yön vereceğinden sizi haberdar etmek istiyorum. Otomobili değiştiriyoruz hayatı değiştiriyoruz sloganıyla Renault kullanımıyla sıfır karbondioksit salınımıyla elektrikli otomobilli geliştirdik. Amacımız yüzde 20 yüzde 30 emisyonlu otomobil üretmek değil sıfır emisyonlu otomobil üretmek ve herkesin kullanımına sunmaktır. 2011 ‘den itibaren dört elektrikli otomobili pazara sunmaya hazırlanıyoruz. Bu dört farklı model Bursa ve diğer fabrikalarda üretilecek. “ dedi.
Fransa’da Kangoo Express ile Zoe modelinin, İspanya’da ise Twizy adlı otomobilin elektrikli modelinin üretileceğini söyleyen Tunalıoğlu, Bursa’da da Fluence’ ın elektrikli modelinin üretim çalışmasının tüm hızıyla sürdüğünü kaydetti. Tunalıoğlu, “ Elektikli Fluence şu anda halihazırda imalatta bulunan diğer üç modelle aynı elektrik bantlarından Bursa fabrikasından çıkacak ve dünya pazarlarına sunulacak. Böylece Oyak Renault öncü olacaktır.” diye konuştu.

VERGİ DÜZENLEMESİ ŞART

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bir konuşma yaptı. Aybar, “ Bu anlaşmayla elektrikli otomobillerin kullanımına ve satın alınması için yeni bir adımı atmış olacağız. Türkiye’de üretime başlanacak Renault Fluence ‘ın üretilirken satılabilecek olması gibi büyük bir adımı atıyoruz. Bu otomobilin Türkiye’de satılabilmesi için çok önemli altyapılara ihtiyacı var. “ dedi.
Aybar, elektrikli otomobillerin satışı sırasında Avrupa ülkelerinde vergi düzenlemesi yapıldığını hatırlatarak, “ Beklentimiz aynı Avrupa’da başlayan bu desteğin Türkiye’de hayata geçmesi.Diğer bir önemi ve tarihi adım da teknolojik altyapı yani kullanıma verilecek otomobillerin ne şekilde şarj edileceği ve şarj istasyonlarının yaygınlaştırılması. Biz bugün bu konunun yaygınlaşması için tarihi bir başlangıç yapıyoruz.İstanbul sokaklarında elektrikli şarj istasyonlarını görmeye başlayacağız. Böylece elektrik motorlu otomobilleri alacak vatandaşlarımız Türkiye’de hiçbir altyapı sorununun kalmadığını da görmeye başlayacaklar.ö şeklinde konuştu. İstanbul Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdürü Adnan Çelik ise, rüzgardan enerji projemiz var. EPDK’dan lisans bekliyoruz. Çalışmalarımıza başlayacağız.“ diye konuştu. Elektrikli araçların enerji verimliliği açısından da önemli olduğunu söyleyen Çelik, “ Elektrikli araçlar yüzde 100 daha verimli” dedi. Enerji A.Ş.’nin söz konusu işbirliğinde üstleneceği rolden de bahseden Çelik, “ Bu altyapı önce mevzuatla başlıyor. Bugünkü mevzuat bu araçların piyasaya girmesi açısından eksik bir mevzuat. Mevzuat çalışmalarına destek çalışmalarımız da olacak. Bu işbirliği neticesinde araçların nasıl bir altyapıya ihtiyaç duyduğunu tespit etmiş olacağız. İSPARK’ın otoparklarında bu altyapıyı kurmak için çalışmalarımız olacak “ şeklinde konuştu

İSTASYONLAR NEREDE KURULACAK ?

İSPARK yetkililerden alınan bilgiye göre, elektrikli araçların şarj istasyonları İSPARK’a ait olan Anadolu Yakasında Bostancı’daki açık ve kapalı otoparklarda, Avrupa Yakasında ise, Cihangir ve Karaköy’deki katlı otoparklarda kurulacak. Konuşmaların ardından protokol imza törenine geçildi. Protokol imzasını İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu attı. İşbirliği protokolü kapsamında, 2011’de Türkiye’ye girecek elektrikli otomobiller için kurulacak şarj istasyonlarının maliyeti ve alt yapı çalışmalarıyla ilgili tespitler de yapılacak.

Alıntıdır
 
vatana millete hayırlı ugurlu olsun insallah bu sektorden meslektaslarımıza bir ekmek kapısı dogar
 
bu haberi gazetede okumuştum, bizim asıl böyle atılımlara ihtiyacımız var, hep almayalım daha çok satalım
 
ben bu elektrikli araç konularında biraz karamsarım maalesef,morallerinizi bozmak istemem :))

Tabii ki kendimizde şarj edebiliriz ama şu aşama da çok çok zor görünüyor..6.katta oturan ya da apartmanın bahçesi en az 10 mt ise ve araba bahçenin dışında ise elbetteki çok zor,herşeyde olduğu gibi bu da yaptım oldu mantığı olacak,kullanılabilirlik ve faydalanabilirlikten önce firmaların para kazanma hevesi ön plana çıkacak....

Benzer bir konuda msj yazmıştım ama burada da belirtiyim,bir elektrikli araçtan faydalanabilmemiz için öncelikle cebimize çok paralar koymamız gerekicek,belki bu bize şu an ki petrol yakıtlarından da daha pahalıya malolacak...

Park ücretleri,şarj maliyetleri,halkımızın çoğunun bir arada yaşadığı şehir içlerinde apartmanlardaki gerekli tesisat-kablolama-çalıştırma-servisine ödenen paralar ve tabii geçiş sancıları da olacak,belki site-apartman yöneticilerinin başları çok ağrıyacak,birde gelecekte (hatta şu an bile bazı yerlerde uygulamalar başladı) büyük şehirlerde ana arterlerden geçişler,oto yolların zamanla tümü ücretli olacak...

öncelikle durup neler olacağını izlesek daha iyi olur kanısındayım.....
 
Son düzenleme:
İstanbulda elektrikli otomobil şu anlık zor gibi geliyor bana.

Çünkü istanbul engebeli bir arazi yapısına sahip..

Elektrik enerjisiyle en azından su anlık ne tasarruf nede performans beklenir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,965
Mesajlar
922,150
Kullanıcılar
451,158
Son üye
kose55300

Yeni konular

Geri
Üst