Şarj dinamosu

Canbekr

Üye
Katılım
8 May 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
35
Sa arkadaşlar araba şarj dinamosu bir aküyü ne kadar sürede doldurur ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba. Akünün amper-saat kapasitesi ne kadar düşük ve araçta kullanılan elektrikli aksesuarlar (havalandırma fanı, kliması, elektrikli camlar, arka cam rezistansı, oto müzik sistemi, farlar, vb.) o esnada ne kadar az kullanılırsa eğer, bu akünün şarj olma süresi kısalır veya daha kısa sürede şarjı kolaylaşır. Sebebi tüm aksesuarların çalışmaları sırasında alternatör+ akü gerilimini daha aşağıya çekmesidir. Gece seyahat edilmesiyle veya gündüz farların yakılmadan olan seyri sırasında da, bu akünün şarj alma durumu normalde daha farklı olur. Farlar da şarj gerilimini daha aşağıya düşüreceğinden, I=V/R’ye göre aküden geçen normal şarj akımı, far yakılan geceye göre, gündüzleri hiç far yakılmadığında daha fazla ve ideali olur.

Akülerin şarj olma süresi; amper-saat kapasitesinin aküden geçen şarj akımına bölünmesiyle saat süresi olarak teoride elde edilir. Örneğin 55 amper, 14 voltluk bir şarj dinamosuna, 40 veya 90 amper-saatlik akülerin seçilip de konulmasında, 40 amperlik olanı için şarj akımı olan 4 amperin, diğer almaçların haricinde alternatörle aküye kolayca verilebilirken, 90 amperlik akü için kapasitenin 1/10’u olan 9 amperi değil, en fazla 5.5 amperi (etiket değeri yüzünden) diğer almaçların dışında verebileceğinden, bu şarj süresi daha uzun olur.

Örneğin 90 amperlik akü seçiminde alternatörün de 90 amper,14 volt olarak uyumlu seçilmesi durumunda, şarj akımı olan 9 amper kolayca bu aküden diğer almaçlar haricinde geçebilir. Bu durumda şarj süresi değişen şartlar altında bile daha kısalmış olur. 55 amper-saatlik bir alternatörün örneğin 55 amper,12 voltluk kurşun-asitli starter aküyü tam şarj edebilmesi için, teorik olarak 55/5.5=10 saatlik süre boyunca (akü tam boşsa eğer) bu aracın kullanılması gerekir. Enerji kayıpları ve iç kayıplar (Oto elektrik iç tesisatının bazı iç sıkıntıları, araç gövdesindeki şaseleme problemleri, bazı temassızlıkları veya kablolarının eskiliği, vb.) tam göz önüne alınırsa bu süre 12-13 saate kadar da çıkabilir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Sayın binbaşım bir akünün ömrünü uzatabilmek için sürekli şarjlı tutmaktan başka yapılabilecek bir şey varmıdır jel akü için soruyorum bu akü sürekli şarjlı olsa da sülfatlaşma olurmu birde akü solüsyonu satılıyor sülfatlaşma önleyivi ve çözücü ? Sizce mümkünmü
 
Sn.Hayri düzen, bu konuda benim bildiğim en iyi çözüm, ister jel ister sulu tipte kurşunlu aküler olsun, çalışmaları sırasında kutup başlarına desülfizatör (sulfatlanma önleyici) cihazları sürekli bağlı olarak tutabilmektir. Diğer kimyasal (solüsyon) bazlı olanlarının çok etkili olacağını düşünemiyorum. Akünün kendisi zaten prensipte bir kimya deposudur, elektriği kimyasal enerjiye, kimyasal enerjiyi elektriğe tersinir olarak sürekli çevirir. Önemli olan bu döngülerde plakalardaki bu sulfatlanmayı bazı olumsuz durumlarda tam önleyebilmek, en aza indirebilmektir. Bunu da en iyi desülfizatör cihazları yapabiliyor, benim bildiğim kadarıyla.

Çok eskiden akü plakalarına mega kalsiyum akıl edilip de alaşımlanmadığı için (Sertlik artıran antimonun haricinde) ve bunlar katkılanmadan önce, kalsiyum içeren akü hapları (Jet marka akü tabletleri şeklinde) satışı piyasada mevcuttu. Bunlar günümüzde akü plakalarına katılan kalsiyumun sağladığı ayni olumlu etkiyi sağlayan etkiyi (Sulfatlanmamayı ve daha uzun ömrü, vb.) sağlamış da oluyordu. Şimdilerde ise bunlara hiç gerek yoktur, çünkü akü plakalarında bunlar zaten katkılı ve hazır olarak da genellikle sunuluyor. (Mutlu'nun mega kalsiyumlu yeni aküleri gibi)

Bazı yabancı sitelerde bunların direk satışına da rastlamıştım, ancak Türkiye'de parakende olarak direk satışı yapılıyor mu, tam olarak bilemiyorum şu anda. Lm 555'li entegrelerle de kişisel olarak bunları yapıp kullanmak yine mümkündür, çok iyi bildiğiniz üzere. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Akünün amper-saat kapasitesi ne kadar düşük ve araçta kullanılan elektrikli aksesuarlar (havalandırma fanı, kliması, elektrikli camlar, arka cam rezistansı, oto müzik sistemi, farlar, vb.) o esnada ne kadar az kullanılırsa eğer, bu akünün şarj olma süresi kısalır veya kısa daha sürede şarjı kolaylaşır. Sebebi tüm aksesuarların çalışmaları sırasında alternatör+ akü gerilimini daha aşağıya çekmesidir. Gece seyahat edilmesiyle veya gündüz farların yakılmadan olan seyri sırasında da, bu akünün şarj alma durumu normalde daha farklı olur. Farlar da şarj gerilimini daha aşağıya düşüreceğinden, I=V/R’ye göre aküden geçen normal şarj akımı, far yakılan geceye göre, gündüzleri hiç far yakılmadığında daha fazla ve ideali olur.

Akülerin şarj olma süresi; amper-saat kapasitesinin aküden geçen şarj akımına bölünmesiyle saat süresi olarak teoride elde edilir. Örneğin 55 amper, 14 voltluk bir şarj dinamosuna, 40 veya 90 amper-saatlik akülerin seçilip de konulmasında, 40 amperlik olanı için şarj akımı olan 4 amperin, diğer almaçların haricinde alternatörle aküye kolayca verilebilirken, 90 amperlik akü için kapasitenin 1/10’u olan 9 amperi değil, en fazla 5.5 amperi (etiket değeri yüzünden) diğer almaçların dışında verebileceğinden, bu şarj süresi daha uzun olur.

Örneğin 90 amperlik akü seçiminde alternatörün de 90 amper,14 volt olarak uyumlu seçilmesi durumunda, şarj akımı olan 9 amper kolayca bu aküden diğer almaçlar haricinde geçebilir. Bu durumda şarj süresi değişen şartlar altında bile daha kısalmış olur. 55 amper-saatlik bir alternatörün örneğin 55 amper,12 voltluk kurşun-asitli starter aküyü tam şarj edebilmesi için, teorik olarak 55/5.5=10 saatlik süre boyunca (akü tam boşsa eğer) bu aracın kullanılması gerekir. Enerji kayıpları ve iç kayıplar (Oto elektrik iç tesisatının bazı iç sıkıntıları, araç gövdesindeki şaseleme problemleri, bazı temassızlıkları veya kablolarının eskiliği, vb.) tam göz önüne alınırsa bu süre 12-13 saate kadar da çıkabilir. Kolay gelsin.
Çok teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,034
Kullanıcılar
452,395
Son üye
gkmeens

Yeni konular

Geri
Üst