Şu ups devresine bir göz atarmısınız

yukarıdaki devreyi alıp bağlayın madem..
yinede akü uçlarını söküp bağlasanız daha sağlıklı olur, ups devrelere zarar vermesin garanti olsun
Bu devre sürekli olarak 4 yada 5 amper akım verdiğinde (en azından akü boşken 1-2 saat) sıkıntı çıkarırmi. Fan altında çalısacak
 
çin yapımı bir cihaz, ısınır ama şarj süresi kısa tutulur, soğutulur ve iş bitince çıkarılırsa sorun çıkarmaması lazım
 
Galvanik izolasyon sağlayamazsanız geri dönülmez hasarlara neden olabilir.
Madem bu uyarıyı yaptınız Biraz açarsanız çok sevinirim.
Galvanik izolasyonu araştırdım ve yapmak istediğim şeyi denemekten vazgeçtim. Eskisi gibi yavaş yavaş dolsun aküler. #kaygısız sayende şu karikatürdeki çocuğa döndüm.
B3IIDpvIAAA5Pjk.jpeg
1 aydır uğraştığım araştırdıgim sistemi kapattım.
 
Son düzenleme:
Cihaz modifikasyonları bazı devrelerin çalışmasını analiz edebilmekle yapılabilir.
Mevzuu edilen cihazdaki sorun şarj akımı olduğuna göre, akımın yükseltilebilmesi koşulları araştırılmalıdır.
Resimlerden anlaşılacağı üzere şarj devresinde LM317T entegresi kullanılmış olduğu anlaşılmaktadır. (Doğrulanmalıdır)
LM317T ise 1-1.5A akım kapasiteli lineer regülatördür. Demekki firma bu entegreyi kullanarak uygun akım ile aküyü şarj etme yöntemi kullanmıştır.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm317.pdf
LM317 ile şarj akımının yükseltilmesi mümkün olmayacağına göre daha yüksek akım kapasiteli bir entegre kullanımı gereklidir.
LM317 den sonra piyasaya sürülmüş ve aynı bacak bağlantılarına sahip LM350T entegresi doğrudan LM317 yerine bağlanarak akım kapasitesi yükseltilebilir.
http://www.ti.com/lit/ds/snvs772b/snvs772b.pdf
Bu tip entegrelerdeki referans geriliminin sağlanabilmesi amacıyla devrede Rs direnci kullanılmaktadır. Bu direnç regülatörün çalışabilmesi için gerekli referans gerilimini sağlamaktadır.
LM350.png

Devre basit olarak tasarlandığı için eleman değerleri referans olarak verilmiştir.
R1 olarak gösterilen referans direncinin değeri sabit akım için referans oluşturmaktadır. Aynı direnç LM317 li devrede de kullanılmaktadır.

Devre incelenerek LM317T nin şarj amacıyla kullanılıp kullanılmadığının belirlenmesi sonucunda, ...
Bu entegre şarj için kullanılıyorsa, bu entegrenin yerine doğrudan LM350T entegresi takılarak ve referans direncinin değeri tasarım prosedürleri doğrultusunca belirlenerek 3A lik akım kapasitesine ulaşabilecektir.
 
Cihaz modifikasyonları bazı devrelerin çalışmasını analiz edebilmekle yapılabilir.
Mevzuu edilen cihazdaki sorun şarj akımı olduğuna göre, akımın yükseltilebilmesi koşulları araştırılmalıdır.
Resimlerden anlaşılacağı üzere şarj devresinde LM317T entegresi kullanılmış olduğu anlaşılmaktadır. (Doğrulanmalıdır)
LM317T ise 1-1.5A akım kapasiteli lineer regülatördür. Demekki firma bu entegreyi kullanarak uygun akım ile aküyü şarj etme yöntemi kullanmıştır.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm317.pdf
LM317 ile şarj akımının yükseltilmesi mümkün olmayacağına göre daha yüksek akım kapasiteli bir entegre kullanımı gereklidir.
LM317 den sonra piyasaya sürülmüş ve aynı bacak bağlantılarına sahip LM350T entegresi doğrudan LM317 yerine bağlanarak akım kapasitesi yükseltilebilir.
http://www.ti.com/lit/ds/snvs772b/snvs772b.pdf
Bu tip entegrelerdeki referans geriliminin sağlanabilmesi amacıyla devrede Rs direnci kullanılmaktadır. Bu direnç regülatörün çalışabilmesi için gerekli referans gerilimini sağlamaktadır.
Ekli dosyayı görüntüle 53330
Devre basit olarak tasarlandığı için eleman değerleri referans olarak verilmiştir.
R1 olarak gösterilen referans direncinin değeri sabit akım için referans oluşturmaktadır. Aynı direnç LM317 li devrede de kullanılmaktadır.

Devre incelenerek LM317T nin şarj amacıyla kullanılıp kullanılmadığının belirlenmesi sonucunda, ...
Bu entegre şarj için kullanılıyorsa, bu entegrenin yerine doğrudan LM350T entegresi takılarak ve referans direncinin değeri tasarım prosedürleri doğrultusunca belirlenerek 3A lik akım kapasitesine ulaşabilecektir.
Harikasınız tekrardan kıvılcım çıkmaya başladı gözümden :) eğer inverter kısmını etkilemiyorsa dedikleriniz deneyeceğim. Zaten letgo dan bozuk diye 30 tlye almıştım zamanında.
Cihaz modifikasyonları bazı devrelerin çalışmasını analiz edebilmekle yapılabilir.
Mevzuu edilen cihazdaki sorun şarj akımı olduğuna göre, akımın yükseltilebilmesi koşulları araştırılmalıdır.
Resimlerden anlaşılacağı üzere şarj devresinde LM317T entegresi kullanılmış olduğu anlaşılmaktadır. (Doğrulanmalıdır)
LM317T ise 1-1.5A akım kapasiteli lineer regülatördür. Demekki firma bu entegreyi kullanarak uygun akım ile aküyü şarj etme yöntemi kullanmıştır.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm317.pdf
LM317 ile şarj akımının yükseltilmesi mümkün olmayacağına göre daha yüksek akım kapasiteli bir entegre kullanımı gereklidir.
LM317 den sonra piyasaya sürülmüş ve aynı bacak bağlantılarına sahip LM350T entegresi doğrudan LM317 yerine bağlanarak akım kapasitesi yükseltilebilir.
http://www.ti.com/lit/ds/snvs772b/snvs772b.pdf
Bu tip entegrelerdeki referans geriliminin sağlanabilmesi amacıyla devrede Rs direnci kullanılmaktadır. Bu direnç regülatörün çalışabilmesi için gerekli referans gerilimini sağlamaktadır.
Ekli dosyayı görüntüle 53330
Devre basit olarak tasarlandığı için eleman değerleri referans olarak verilmiştir.
R1 olarak gösterilen referans direncinin değeri sabit akım için referans oluşturmaktadır. Aynı direnç LM317 li devrede de kullanılmaktadır.

Devre incelenerek LM317T nin şarj amacıyla kullanılıp kullanılmadığının belirlenmesi sonucunda, ...
Bu entegre şarj için kullanılıyorsa, bu entegrenin yerine doğrudan LM350T entegresi takılarak ve referans direncinin değeri tasarım prosedürleri doğrultusunca belirlenerek 3A lik akım kapasitesine ulaşabilecektir.
Hemen deneme yaptım. Şöyle anlatayım. Yaptığım kutuda şarj uçları açıkta maşa ile bağlı. Sistemi akü ile çalıştırıp sonra akuden bağlantıları yani maşaları çekerek 10 amper akım çeken bir dc motora bağladım 1 dakika çalıştırdim ve devreyi kontrol ettim. Sadece LM317T ısındı. Diğer devre elamanlarinda hiç ısı yoktu. Demekki LM317T çıkış olarak kullanıliyor
 
Son düzenleme:
Hemen deneme yaptım. Şöyle anlatayım. Yaptığım kutuda şarj uçları açıkta maşa ile bağlı. Sistemi akü ile çalıştırıp sonra akuden bağlantıları yani maşaları çekerek 10 amper akım çeken bir dc motora bağladım 1 dakika çalıştırdim ve devreyi kontrol ettim. Sadece LM317T ısındı. Diğer devre elamanlarinda hiç ısı yoktu. Demekki LM317T çıkış olarak kullanıliyor
Test işlemi biraz ilkel olmuş :D
Herkes tekniği bilemeyebilir tabii. Yol göstermek bizlerin işidir.
Akü biraz boş iken artı ucunu aküden sökünüz.
Bu artı uca seri bir ampermetre bağlayarak akü şarj esnasında kaç amper çekiyor ölçünüz. UPS kullanımı için dikkat etmelisiniz. Açık iken bağlantılarla oynamayıp her işlem esnasında UPS yi kapatmalısınız.
Şarj akımını ölçtükten sonra LM317 yi devreden sökünüz.
Şarj akımı hiç olmaması lazımdır. UPS çalışabilir ama şarj akımı sıfır olacaktır.
Bu test sonucu yukardaki gibi ise LM317 kesin olarak şarj amacıyla kullanılıyor demektir.
Sökülen LM317 yerine LM350T entegresi takınız ve test için şarj akımını yine ölçünüz.
LM317 ile ölçtüğünüz akıma yakın ya da aynı ise, LM350 nin 2 no lu bacağına bağlı düşük değerli ve birkaç Watt gücündeki direncin değerini uygun değere küçültünüz.
Bu direnç değer olarak biraz hassastır. Onda birlik omik değişimler farklı sonuçlar verebilir. Devre koşullarına göre yukarda vermiş olduğum PDF dosyasını inceleyerek, en uygun direnci takınız.
 
Test işlemi biraz ilkel olmuş :D
Herkes tekniği bilemeyebilir tabii. Yol göstermek bizlerin işidir.
Akü biraz boş iken artı ucunu aküden sökünüz.
Bu artı uca seri bir ampermetre bağlayarak akü şarj esnasında kaç amper çekiyor ölçünüz. UPS kullanımı için dikkat etmelisiniz. Açık iken bağlantılarla oynamayıp her işlem esnasında UPS yi kapatmalısınız.
Şarj akımını ölçtükten sonra LM317 yi devreden sökünüz.
Şarj akımı hiç olmaması lazımdır. UPS çalışabilir ama şarj akımı sıfır olacaktır.
Bu test sonucu yukardaki gibi ise LM317 kesin olarak şarj amacıyla kullanılıyor demektir.
Sökülen LM317 yerine LM350T entegresi takınız ve test için şarj akımını yine ölçünüz.
LM317 ile ölçtüğünüz akıma yakın ya da aynı ise, LM350 nin 2 no lu bacağına bağlı düşük değerli ve birkaç Watt gücündeki direncin değerini uygun değere küçültünüz.
Bu direnç değer olarak biraz hassastır. Onda birlik omik değişimler farklı sonuçlar verebilir. Devre koşullarına göre yukarda vermiş olduğum PDF dosyasını inceleyerek, en uygun direnci takınız.
Test işlemi çok basit olduğunun farkındaydım ve böyle yazınca acaba cevap verirmi diye de düşünmedim değil. Fakat sizler kadar bilgili olmadığım için elimden geleni yapıyorum öğrenmek için. Ama dediklerinizi yapacağım ve sonucundan sizi haberdar edeceğim. Bide ups akü bağlı olmadan çalışmıyor. Mecbur akü bağlı iken çalıştırıp sonra kablolarını söküyorum
 
Ups şarz için ayrı bir sargı kullanıyor ise limitlerini aştığınızda sargıya zarar verebilirsiniz. Boştaki gerilim ile şarz esnasındaki gerilimi ac kısmında ölçün % 10 civarı düşmelerden zarar görmez fazlası için dikkatli olmalısınız. Bunu şarz elemanlarını değiştirdikten sonra yapın. Şarz için ayrı sargı kullanılmıyor ise sorun olmaz.
 
Ups şarz için ayrı bir sargı kullanıyor ise limitlerini aştığınızda sargıya zarar verebilirsiniz. Boştaki gerilim ile şarz esnasındaki gerilimi ac kısmında ölçün % 10 civarı düşmelerden zarar görmez fazlası için dikkatli olmalısınız. Bunu şarz elemanlarını değiştirdikten sonra yapın. Şarz için ayrı sargı kullanılmıyor ise sorun olmaz.
Şarj için ayrı sargı kullanıyor. Bunu ilk başlarda yazmıştım. Uyarınız dan sonra kontrol ettim güç olarak ne durumda diye. Sonuç hüsran oldu. Trafoyu devreden ayırarak dogrultma yaptım ve boşta 1 amper akım çeken dc motora bağladım. Anlık olarak ne kadar zorladiysam 900 ma geçmedi. Demekki LM317 değişse bile trafodan gelen güç sınırlı olduğu için sorun olacak. Uyarı için teşekkür ederim. Geriye ikinci bir devre kullanmak kalıyor. Birazdan buna düşündüğüm bağlantı için bir çizim atacağım. Galvanik izolasyona gerek kalır mı kalmaz mı ona göre fikir verirseniz çok sevinirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,583
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst