Bakın,bu bağlantılar çok standart olmayıp markaya göre de değişiyor.Örneğin çift kontaklı elektromekanik bir konjenktör (Renault 12 marka) ile üzerinde 67 nolu ikaz uyartım denetim ucu bulunan ve konjenktörsüz bir alternatör için düşünülürse eğer,konjentörde 15,67 ve şase (Gövde) bağlantısı,alternatör kısmında BATT (+) (Batarya bağlantı ucu) , 67 numara yani ikaz uyartım sargı kontrol ucu ve şase (altenatör metal gövdesi) bulunsun.Kontak anahtarından gelen uç konjenktördeki 15 nolu uçtan direk girer,şase ile devresini tamamlar.67 nolu ikaz ucundan alternatörü denetleme (İkaz uyartım ucu çıkışı) olarak çıkar ve alternatördeki 67 nolu terminale doğrudan bağlanır bu uç.
Eğer alternatör aşırı voltaj üretirse,akü yeterince de dolmuşsa 67 nolu uçtan alternatöre bağlı bu 67 nolu uca gelen ikaz uyartımı kesilir ve alternatör bu anda BATT (Aküye giren ucundan) hiçbir akım üretemez,elektromıknatıslığı kaybolan rotor artık hiç Elektrik üretmeden boşa döner.Voltaj belirli bir değere düşütüğünde çift kontaklardan birisi devresini tamamlayarak, akü üzerinden, kontak anahtarından,15 nolu konjektör üzerinden gelen akımı 67' ye çıkarıp alternatörün 67 nolu ucuna iletip,elektromıknatısı tekrar aktif hale getirip alternatörün BATT ucundan bataryaya şarj akımının yeniden üretimini sağlar.Yalnızca verilen bu örnekteki çalışma şekli bu şekildedir.
Ancak piyasada çok çeşitli markalarda alternatörler ve çok çeşitli tiplerde (tek kontaklı,çift kontaklı,tek bobinli,çift bobinli,vb.) 2 uçlu,3 uçlu,vb. (Şasi,gövde bağlantısı hariç) elektromekanik tipteki konjenktörler de vardır.Bunların çok değişmesi halinde bu 15, 67 nolu uçlar,konjenktörün bağlantı çıkışının da çok farklı olmasında çok daha farklı terminal uçlarına da karşılık gelmektedir.Yani tam emin olunmadığı durumlarda bu bağlantıların bir oto elektrikçisine (Her markayı başarıyla bilen ve tam da bağlayabilen) yaptırılması çok daha doğru olur.Kolay gelsin.