bayro0
Katılımcı Üye
- Katılım
- 4 May 2007
- Mesajlar
- 647
- Puanları
- 56
O zaman yarın yapmam gereken motor etiketinde 220 nin yanında üçgen varsa üçgen bağlantı yapacağım yıldız varsa yıldız bağlantı yapacağım herhalde işin son noktası bu.
Son olarak kondansatör değeri neyi belirliyor mesela 50 mf takarsam ne olur 100 yada 150 mf takarsam ne olur ? Motorun daha hüçlü dönmesi ile alakası varmı kondansatör değerinin ?
Bu mevzuu çok derin.
Normalde 380 V şebekede çalışırken faz sargıları arasında 120 derece elektriksel açı vardır. Biz 220 Volt ile çalıştırmak istediğimizde bu açıyı elde edemediğimiz için bu açıya yakın bir değeri elde etmeye çalışırız. Bu da kondansatör ile olur. Kondansatör üzerinden geçerek motor sargısına giden akım ile doğrudan motor sargısına giden akım arasında 90 derecelik elektriksel açı meydana gelir. Bu da döner alanın oluşması ve motorun dönmesi için yeterli olmaktadır ama olumsuz tarafları da vardır. Boş çalışma akımı artar, (burayı biraz açalım- 3 kişinin taşıdığı yükü bir kişiye taşıtmaya çalışıyoruz, o da taşırken zorlanıyor, ahh-vahh çekiyor.) Motordan alınan güç yaklaşık % 50 oranında düşer,( adam yükü tek başına taşıyamıyor, eksik taşıyor-elindekini düşürüyor vs.) Bir de kalkış momenti düşer...
Bu durumların matematiksel hesaplamaları sonucu yukarıdaki tablo elde edilmiştir. Yani tablodan uzak değerde kondansatör bağlarsanız, motordan alabileceğiniz güçten de uzaklaşırsınız.
Yani kısaca bu motor 1 faz 220 V şebekede çalışırken, 3 faz 380 V şebekede bağlı iken aldığınız gücü-performası-momenti alamazsınız. O değerleri yaklaşık %50 eksik alırsınız.
Elde ettiğiniz sonuç tad vermezse, işinizi görmezse, makinanız istediğiniz gibi çalışmazsa,
ya şebekeyi değiştirip tekrar 380 V 'a bağlarsınız,
ya da 220 V girişli AC Sürücü almanız farz olur.