Merhaba
Evet haklısınız.Fakat çocuk şöyle yönlendirilmeli.Kaçyolcu bindi? "6+2=8" aklında tut kaç yolcu indi "3+7=10" aklında tut inen mi çok binen mi çok "inen çok" inen çok olduğuna göre yolcu azaldı mı arttı mı "azaldı" ne kadar azaldı "2 kişi" demekki yolcu sayısı 11 imiş.Yazdığım gibi bu kadar basit soru ancak bu kadar kafa karıştırarak sorulabilir.Not:deneyin bakın birçok 7-8 sınıf ilk öğretim talebesi bu soruya cevap veremez.Ayrıca kaç öğrenci arkadaşımız,Analitik geometride,iki noktandan geçen doğrunun denkleminde o doğru üzerindeki notaların koordinatlarının o denklemi sağlayabileceğini bilebilir.Başka bir örnek daha vereyim geçenlerde otobüste öğrencinin not kağıtları önünde bir sürü formül ezberliyor.Baktım faiz formülleri.Faiz formülü olarak ben öğrencilere bir tane öğrettim.F=A.N.T/100 "FANTA gazozunun " "A" sını at 100 e böl
bu yıllık faiz formülü aylık istersen 100'ü 12 il çarp bir aylık 360 ile çarparsan günlük bulursun.Tabii dir ki matematiğin genel prensibi olan içler dışlar çarpımını daha önceden öğrenmiş olması gerekir.Buna örnek onlarca anahtarlar var.