1250kw 380v bilezikli asenkron motora dinamik frenleme uygulanabilirmi

Sayin celİk_cpu arkadaŞim İkİ fazin yerİnİ deĞİŞtİrİp motor stator sargilaraina uygula motor hemen duracaktir.yanliz motora gelen kablolar kalin olsun motora ters olarak vereceĞİn voltaj fazlar arasi 50v olsun ben bu gÜÇlerde Öyle yapiyorum gÜzel oluyor.yardimci olabİldİysem ne mutlu bana
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Bizdeki motorlar 110 kW 'a kadar ters voltaj, (harici bir kontaktör 2 fazın yerini değiştiriyor) ile 300 kW'a kadar balatalı frenleme ile duruduruluyor.
Bu kadar büyük bir momentin soğrulması için daha özel bir sisteme ihtiyaç olduğunu düşünüyorum bir şekilde sargıları mıknatıslayıp rotoru durdurduğunuzu düşünelim momentin rotor milini dahi koparma ihtimali vardır.
Bence uygun noktaya koyacağınız bir manyetik balata ile hareketi başka bir sisteme ileterek durma süresini kısaltabilirsiniz. En fazla 40-50 cm çapında ve 300-400 watlık bir manyetik balata işinizi görür ve ayarlı yada darbeli voltaj ile çok esnek bir kontrol sağlarsınız.
 
Sayın Edremit motor arkasında bilezik sistemi olduğu için motor mili delik ve o delikten rotor kabloları geliyor yani motorun arkasına balatalı fren koyma şansımız yok motor volana akuple bağlı volanda rediktörün pinyon dişlisine akuple bağlı volan olduğu için çok büyük kinetik enerji depolanıyor.Benim aklıma şöyle bir uygulama yapmak geliyor onu sizinle paylaşayım 132kw frekans konvertörü sisteme bağlayıp motora stop dedikten sonra rampalı şekilde durma uygulamak sürücüyüde 4 bölge kontrol yani rejeneratif sürücü kullanmak bu sizce başarılı olurmu sizin fikrinizi almak istiyorum.
 
Karşı kuvvetin kontrollü olarak verilmesi oldukça mantıklı. Bunun yanında Arabalardaki ABS Anti-lock braking system yani kilitlenmeyen fren sistemi uygulamasının göz önüne alınmasını öneririm biliyorsunuz ki geliştirilmiş en başarılı fren sistemlerindendir. Sürücü ile bu özelliğide kullanma şansınız varsa göz ardı etmeyin.
Form başlangıcından beri yazdığınız ve uyguladığınız elektrik ile ilgili argümanlar hep dikkatimi çekti. Çok büyük güçler ve değerler ile de uğraşıyorsunuz. Sanırım bu uygulamaları türkiyede yapma şansına, bilgi, ve becerisine sahip az kişiden birisiniz. Dolayısıyla bunları tecrübe ettim diyerek size yol gösterebilecek kişide çok azdır. Ancak sizin tecrübe ettikleriniz bizim için kaynak olacaktır. Saygılar
 
bu motoru durdurmanın en iyi yolu mekanik olarak bir fren balatası kullanılarak durdurulmasıdır. haddehanede trio tezgah uygulamasında kullanıyorsunuz galiba?
 
Sayın PLc_iskenderun arkadaşım sizin bununla ilgili uygulamanız varmı varsa paylaşırsanız sevinirim.
haddehanede trio rediktör uygulaması volant 2.5mt çapında ve 7 ton ağırlığında 1000 rpm le dönüyor.
Durması için epey bir zaman geçiyor.
 
sayın çelik_cpu
bileziklerden doğru akım vererek,statorda ündüklenen gerilimi elinizde bulunan dirençle yükleyerek frenleme olamazmı?(altarnatör gibi çalıştıma) uyguladığınız doğru akımı ve yüklediğiniz direnci kontrol ederek sistemi mekanik ve elektrik sakıncaları bertaraf etme imkanı olamazmı?hesaplamalarda doğru akım gücü az çıkacaktır.normal altarnatörlerde ikazın gücü altarnatör gücünün%2,5civarı. bu durumda kontrol sistemi daha kolay olacaktır. benimkisi sadece fikirdi çünkü uygulamasını yapmadım. kolay gelsin
 
Sayın 1974 Burdur bileziklerden doğru akım verdik 750A gibi bir akım uyguladık ama yavaşlama bile olmadı.Dc voltajı statordan uyguladık rotoru kısa devre yaptık yine olmadı.Uygulamayı yapıp başarılı olan arkadaşlar burada yayınlarsa herkes faydalanacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,222
Mesajlar
924,380
Kullanıcılar
451,589
Son üye
hakkibostanci

Yeni konular

Geri
Üst