60 amper mutlu silver akü bakımsızmış alırken öyle dediler su eksiltmezmiş dışarı fazla gaz çıkarmazmış öle yazıyo
Dediğiniz akünün aynisinden yani kuru(jel)=silver aküden yaz aylarında almak istediğimde yetkili akü satıcısı tarafından bu akülerin,otomobiller üzerinde alternatöre bağlıyken,yani şarj olurken birçok otomobilde patladıkları,firmanın yeni modellerde bu nedenle üretimden kaldırdığı, ancak yeni modellerini eski sulu sistemli MUTLU akü olarak sürdürdüğünü belirtmişti.(01.08.2011)Bunun üzerine yeni alıp değiştirdiğim akü,yine eski sulu sistemli 60 amperlik MUTLU akü olmuştu.
Şarj sırasında kapaklar kapalı bile olsa tüm son çıkan,bu tür modern dizaynli aküler çift kapaklıdır.Yani üst kapaklar kapalı bile olsa yan taraflarında basınçla açılan ikinci bir emniyetli hava kaçıran kapak sistemi bulunur.Kapalı da olsa emniyetle çıkan havayı(Oksijen+hidrojen gazını)tahliye edebilirler.Bu da üst kapaklardan fazla olan elektrolit kaybını,evde kapak açık olarak şarj yapılırken sınırlayan bir önlem olarak düşünülmüş olabilir.Ancak sistemi şarj sırasında hiç zorlamamak için, üst vidalı kapakları hafifçe aralamak daha iyidir.Bu şekilde hem gazlar rahatça emniyetli olarak 2.subabı zorlamadan çıkar,hem de odada şarj yapılıyorsa,oda havasına asitli buhar da karışmamış olur.
Şarj akımı kesildikten sonra 13.20 volt okunuyorsa,akü tam(Fazla) şarj olmuştur.12.60 volt okunuyorsa normal şarj olmuştur.Ancak,şarj akımı aküden geçerken daha yüksek,en fazla 15.0 volt değeri okununcaya kadar tam şarj yapılmak üzere akım kesilmeyebilir.15.0 volttan sonra tüm gazlar plakalardan adeta bir çaydanlığın kaynama sesi gibi çıkarak(Kulak aküye yakınken bu duyulabilir.) ve yoğun olarak reaksiyona girmeden, yukarıya kapağa doğru yükselirler.Bu volt değerinden biraz daha önce,14.7-14.8 voltta kesmek daha iyidir.Kolay gelsin.