18.5kw motor sorunu

crixx

Üye
Katılım
17 Haz 2009
Mesajlar
6
Puanları
1
öncelikle kolay gelsin arkadaşlar;işyerimde arıtma tesisinde 5 adet 18.5kw aeratör motoru mevcut içlerinden biri siemes marka olup diğer orjinallerinden farklı ama devri,kw ve mili herseyi ile aynı,18.5kw ortalama 36 amper akım sınırı olduğuna göre bu motor 41A çekmekte,sistemde herhangi bir arıza yok diğer motorlarıda bunun yerine bağladığımızda 32A de çalışıyor,motorda sıfır,bunun yüksek amper çekmesinin sebebi nedir sizce? ( milin ucunda karıştırıcı bağlı balans ayarı ve suya dalış acısı diğerleri ile aynı)
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bazı motorların kw ları aynı olmasına ragmen, degişik zaman aralıkları farklı sistemlerde çalıştırılmaları çalışma zamanları aynı olamaz buda aynı güöçteki hiçbir motorun eşdeger akım çekmesine izin vermez. Yani kısaca motor üzerinde oluşan yogun manyetik alan ısınmalar vb.. farklı olumsuzluklar motorun sargılarında tamiri ancak sargıların degişmesiyle düzelebilecek arızalara sebep verir. Buna örnek olarak sargıların aşırı ısınmalardan kaynaklanan haşlanma ve bunun akabinde sargıların tellerinin üzerindeki izolasyonun açılıp sargının direncinin artması, böylece artan direnç karşısında akımda buna eş deger olarak artacaktır. Saygılar
 
Merhaba,
motorlar boşta önündeki milde bağlı olan kısmını söküp boşta akımını ve motorların yerlerini
değiştirip akımlarını kontrol ediniz.
 
Motorun çalışma sesi diğerleri ile aynı mı yani çıkardığı gürültü diğer motorların çıkardığı ses ile aynı mı?Bu sorudaki amacım motorun yataklarında herhangi bir sıkışma olduğunu anlamak için
 
motorun etiketinde max.36A yazıyor,sargılarda bi problem olsun dicem motor sıfır,çalışma esnasındaki sesi diğerleri ile aynı sıkışma falan söz konusu değil.
 
Hocam peki motorun elektrik bağlantı yerini açıp oradan ölçü aleti ile karşılıklı uçların direncini ölçü aleti ile ölçünüz ve diğer normal çalışan motorunda aynı şekilde direnç değerlerini ölçüp karşılaştırınız.
 
motora herhanği bir müdahalede bulundunuzmu kapakları açıp kapadınızmı rotor ve stator birbirinden kayık olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
129,050
Mesajlar
922,863
Kullanıcılar
451,321
Son üye
mehmet emin sözen

Yeni konular

Geri
Üst