18 KW Motorda 1 Faz Kaç Amper Göstermeli?

her fazdan 37A akım çeker. şayet y/üçgen bağlı ise motor 37/1,73:21,3A akım çeker
 
18,5 kw 1500 d/d motor ikinci el satın alacağım
 
motor sarımlarında vernikle yalıtılmış .eşitli uzunlukta ve kalınlıkta kablolar kullanılr.
kabloların kalınlık ve uzunluklarına göre dirençleri hesaplanabilir. bulunan dirençlerden
kulanılan voltajda kaç amper akım çekecegi V=IxR formulunden hesaplanabilir. o halde
motor sargıları farklı yuklerde neden farklı akımlar çeker ve sıkıştıgında sonsuz akım çekerek
sargı kablolarında kavrulmalar meydana gelir.

yanlış bildigim bişey varsa affola:)
 
arkaşım çok garip bi soru
 
demek istediğim motor sıkıştıgı zaman neden daha fazla akım çekme ihtiyacı duyar.

matematiksel olarak aynı akımı çekse aynı güçte manyetik alan üretse ve rotor dönmeden dursa ne olur.

sargılara illa bu rotoru dönderecek kadar manyetik alan oluşturmalısın zorlandığın zamanlarda akımı artır

diyen bir plc mi vardır içinde :)
 
Bu sorunun cevabını

Akım=Güç/1.73xgerilimxCos fi
Çıkan sonuç:32,5A
 
Bu sorunun cevabını

Akım=Güç/1.73xgerilimxCos fi
Çıkan sonuç:32,5A

Akımı hesaplarken gücü 18kW aldıysanız yaptığınız işlem hatalıdır.Motor üzerinde yazan güç şebekeden çekilen güç değil, milden verilen güçtür.
 
Motorlar etiketleri üzerinde yazan akımı çekmek zorunda değildirler. Akım değeri yükle doğru orantılıdır. Motorun kaldırdığı yük arttıkça akım da artar. Yük değeri azaldıkça akımda düşer.

Yildiz/ ucgen yol verilen bir motor yildiz bagli halde ucgen yol almaya gore 3 kat daha az akim ceker, gerilim degeride kok 3 kat azalir.

Motor sargilari ucgen, dolayisiyla motor gucu ve torku ucgene gore dizayn edilmis bir motoru siz yildiz calistirirsaniz tabiki fazla akim cekecektir. Motor gerilim kok 3 kat azaliyorsa gucte 3 kat azalacaktir, dolaysiyla torkuda 3 kat azalacaktir. Bu sadece yol verme esnasinda istenen olaydir. Nominal calismasinda normal torkuna donmemiz gerikir ki eger donmezseniz dusuk torkta milden istenen gercek torku karsilayamayiz ve motor fazla akimi cekmeye baslayacaktir.Bu sebebden yildiz/ ucgen yol vermede uygun zamanda (akim ve torkta (devirde) yildizdan ucgene gecmemiz gerekir.
 
Motorlar etiketleri üzerinde yazan akımı çekmek zorunda değildirler. Akım değeri yükle doğru orantılıdır. Motorun kaldırdığı yük arttıkça akım da artar. Yük değeri azaldıkça akımda düşer.

Yildiz/ ucgen yol verilen bir motor yildiz bagli halde ucgen yol almaya gore 3 kat daha az akim ceker.

Motor sargilari ucgen, dolayisiyla motor gucu ve torku ucgene gore dizayn edilmis bir motoru siz yildiz calistirirsaniz tabiki fazla akim cekecektir. Motor gerilim kok 3 kat azaliyorsa gucte 3 kat azalacaktir, dolaysiyla torkuda 3 kat azalacaktir. Bu sadece yol verme esnasinda istenen olaydir. Nominal calismasinda normal torkuna donmemiz gerikir ki eger donmezseniz dusuk torkta milden istenen gercek torku karsilayamayiz ve motor fazla akimi cekmeye baslayacaktir.Bu sebebden yildiz/ ucgen yol vermede uygun zamanda (akim ve torkta (devirde)) yildizdan ucgene gecmemiz gerekir.

Motor üzerindeki etikette yazan akım değerleri tek fazdan okunan akım değerleridir.
 
Motor üzerinde yazan akım değeri tek faz üzerindeki akım değeridir. Zaten eğer 3 fazdan ölçmeye çalısırsan okuduğun değer akımların vektörel toplamından 0 dır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,939
Kullanıcılar
453,294
Son üye
MEGATRO

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst