Akülerin amperlerinin farklı olmasından daha büyük sorunlar var. Akülerin şarj olması için gereken voltaj, akünüzün vereceği voltajdan fazladır. Ayrıca aküleri sağlıklı şarj etmek için akımı sınırlandırmanız gerekiyor. Bu nedenle araç aküsü ile yaşam aküsünü paralel bağlamak sorun yaşatır. Araya akü şarj cihazı bağlamanız gerekir. İlla paralel bağlayacağım derseniz de yaşam aküsünden araç aküsüne enerji akışı olmaması için direkt bağlantı yerine araya diyot eklemeli ve ters akımı kesmelisiniz.
Yerinizde olsam; dc-dc boost converter ile araç aküsündeki voltajı yükseltir ve mppt'nin güneş paneli bağlantısına verirdim. 2 tane de çift kutuplu sigorta koyardım. Önce bir anahtar ile güneş panelini sistemden ayırır, diğer anahtar ile oto aküsünden yükseltilmiş voltajı mppt cihazına girerdim. İki sigortanın da aynı anda açılma riskini sıfırlamak isterseniz, bir tane çift kutuplu sigorta ve 2 tane röle koyarak da sistemi geliştirebilirsiniz.
Dipnot: GND hattını sistemden ayırmak gerekmiyor ancak yine de çift kutuplu sigorta kullanarak + ve GND hatlarını tamamen kesip tam kontrol sağlamak bana daha mantıklı geliyor. Bazıları da GND hattını hiç ayırmamayı daha güvenli bulabilir. Yaşam sisteminde veya araçta kısa devre olması durumunda iki sistemi tamamen izole etmek daha faydalı olur düşüncesindeyim.