2 aküyü paralel bağlama

yavuzturan

Üye
Katılım
25 Nis 2024
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
24
Karavanda güneş paneli ile akü şarz edeceğim, güneş paneli yetersiz kaldığı durumlarda araçtan şarz etmek için araç aküsünden paralel bağlantı çekeceğim bir de anahtar koyacağım, sadece araç çalıştığı zaman şarz etmek için fakat akü emperleri farklı ve aküyü araçtan şarz ederkende güneş paneli aynı anda şarz edermi yoksa araç şarzını yaparken güneş paneli için ayrı anahtar koyup bağlantısını kesmelimiyim..
 
Akülerin amperlerinin farklı olmasından daha büyük sorunlar var. Akülerin şarj olması için gereken voltaj, akünüzün vereceği voltajdan fazladır. Ayrıca aküleri sağlıklı şarj etmek için akımı sınırlandırmanız gerekiyor. Bu nedenle araç aküsü ile yaşam aküsünü paralel bağlamak sorun yaşatır. Araya akü şarj cihazı bağlamanız gerekir. İlla paralel bağlayacağım derseniz de yaşam aküsünden araç aküsüne enerji akışı olmaması için direkt bağlantı yerine araya diyot eklemeli ve ters akımı kesmelisiniz.

Yerinizde olsam; dc-dc boost converter ile araç aküsündeki voltajı yükseltir ve mppt'nin güneş paneli bağlantısına verirdim. 2 tane de çift kutuplu Sigorta koyardım. Önce bir anahtar ile güneş panelini sistemden ayırır, diğer anahtar ile oto aküsünden yükseltilmiş voltajı mppt cihazına girerdim. İki sigortanın da aynı anda açılma riskini sıfırlamak isterseniz, bir tane çift kutuplu sigorta ve 2 tane röle koyarak da sistemi geliştirebilirsiniz.

Dipnot: GND hattını sistemden ayırmak gerekmiyor ancak yine de çift kutuplu sigorta kullanarak + ve GND hatlarını tamamen kesip tam kontrol sağlamak bana daha mantıklı geliyor. Bazıları da GND hattını hiç ayırmamayı daha güvenli bulabilir. Yaşam sisteminde veya araçta kısa devre olması durumunda iki sistemi tamamen izole etmek daha faydalı olur düşüncesindeyim.
 
Akülerin amperlerinin farklı olmasından daha büyük sorunlar var. Akülerin şarj olması için gereken voltaj, akünüzün vereceği voltajdan fazladır. Ayrıca aküleri sağlıklı şarj etmek için akımı sınırlandırmanız gerekiyor. Bu nedenle araç aküsü ile yaşam aküsünü paralel bağlamak sorun yaşatır. Araya akü şarj cihazı bağlamanız gerekir. İlla paralel bağlayacağım derseniz de yaşam aküsünden araç aküsüne enerji akışı olmaması için direkt bağlantı yerine araya diyot eklemeli ve ters akımı kesmelisiniz.

Yerinizde olsam; dc-dc boost converter ile araç aküsündeki voltajı yükseltir ve mppt'nin güneş paneli bağlantısına verirdim. 2 tane de çift kutuplu Sigorta koyardım. Önce bir anahtar ile güneş panelini sistemden ayırır, diğer anahtar ile oto aküsünden yükseltilmiş voltajı mppt cihazına girerdim. İki sigortanın da aynı anda açılma riskini sıfırlamak isterseniz, bir tane çift kutuplu sigorta ve 2 tane röle koyarak da sistemi geliştirebilirsiniz.

Dipnot: GND hattını sistemden ayırmak gerekmiyor ancak yine de çift kutuplu sigorta kullanarak + ve GND hatlarını tamamen kesip tam kontrol sağlamak bana daha mantıklı geliyor. Bazıları da GND hattını hiç ayırmamayı daha güvenli bulabilir. Yaşam sisteminde veya araçta kısa devre olması durumunda iki sistemi tamamen izole etmek daha faydalı olur düşüncesindeyim.
Araç aküsünden mopt cihazına vermek çok daha mantıklıymış, hiç aklıma gelmedi. Mppt cihazım 30 amper aracın ve aküsünün besleme yaptığı amper değeri 30 dan fazla olurmuki
 
Araç aküsünden mopt cihazına vermek çok daha mantıklıymış, hiç aklıma gelmedi. Mppt cihazım 30 amper aracın ve aküsünün besleme yaptığı amper değeri 30 dan fazla olurmuki
Kaç amper ürettiği önemsiz. Akımın güç kaynağında ne kadar üretildiğine değil, tüketicinin ne kadar çektiğine bakarız.
 
Karavanda güneş paneli ile akü şarz edeceğim, güneş paneli yetersiz kaldığı durumlarda araçtan şarz etmek için araç aküsünden paralel bağlantı çekeceğim bir de anahtar koyacağım, sadece araç çalıştığı zaman şarz etmek için fakat akü emperleri farklı ve aküyü araçtan şarz ederkende güneş paneli aynı anda şarz edermi yoksa araç şarzını yaparken güneş paneli için ayrı anahtar koyup bağlantısını kesmelimiyim..
Benzer bir sorunu, arkadaşım şöyle çzmüştü. Zor durumlarda güneş paneline bağlı aküyü şarj etmek için.
Not: Kullanılan diyot VS-48CTQ060S-M3 . Üç ucu var, 1 ve 3ü kısa devre edin.

two_battery.png


schottkydiode.png
 

Forum istatistikleri

Konular
129,826
Mesajlar
930,544
Kullanıcılar
452,649
Son üye
sanlav

Yeni konular

Geri
Üst