2 motorlu oto liftinin devre şeması gerekli

DUACILI

Üye
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
56
Puanları
1
Yaş
40
çalıştırmamı istedikleri bir lift var kablolarını kesmişler ve kumanda panosu hasarlı devre şemasıda mevcut degil elinde bu konu hakkında dökümanı olan varsa ve paylaşırsa cok iyi olacak 2 adet start butonu var motorlar dinamik frenli zannedersem alt ve üst seviye swiç leri mevcut
 
arkadaşım lift demişsin ama bu makina ne işe yarıyor,çalışması nasıl olacak ona göre yardım edelim sana.Çalışmasını tam olarak anlatırsan,motorlar ac dc mi sürücüsü var mı?LİFT dediğin aşağı yukarı bişey mi kaldırıyor.
 
ilgilendigin için teşekkür ederim arkadaşım lift dedigim alet arabaları yukarı kaldırıp tamir ettikleri makina motorları ac frenli iki motorunda aynı hızda calışması gerekiyor aynı anda kaldırmaları için sıkıntım şu kaldırma hızını ölcecek bir cihaz gerekli bir motor digerinden hızlı calışırsa diger motoru frenlemesi için yoksa arabanın birtarafı kalkar diger tarafı düşük kalır
 
arkadaşım elinde hangi devre elemanları sağlam bilmiyorum ama ac motorsa motorun kw göre sürücü tavsiye ederim dinamik frenleme özelliği olan 2 adet sürücü kullanman lazım sürücü üzerinden set değerlerini ayarlayıp istenilen devirde oto liftinin aşagı yukarı hareket ettirebilirsin.
 
arkadaşım elinde hangi devre elemanları sağlam bilmiyorum ama ac motorsa motorun kw göre sürücü tavsiye ederim dinamik frenleme özelliği olan 2 adet sürücü kullanman lazım sürücü üzerinden set değerlerini ayarlayıp istenilen devirde oto liftinin aşagı yukarı hareket ettirebilirsin.

1,5kw lık trifaze motor için bence sürücüye gerek yok arkadaşım sıkıntı şu motorlar birbirinden bagımsız iki ayaga hareket verdikleri için ikisininde aynı hızda dönmeleri gerekiyor şöyle olabilirmi stara bastıgımızda motorların devirlerini ölcen bi cihaz baglasak ve herhangi bi sebepten dolayı motorun bir tanesinin devri düşecek olursa diger motoruda frenletsek olmazmı
 
ilk olarak eğer motorun çalışma frekansını değiştirebilirsen devrini değiştirebilirsin bunun için de bir motor sürücü alman gerekir. İkinci seçenek ise motorun miline bir redüktör (dişli kutudu) takarak da devrini değiştirebilirsin.

motorun kaç devir/dak dönüyor motor etiketine baktın mı?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence hiç kasmaya gerek yok her iki motoru aynı kontaktörle sürersen hiç problem olmaz zira vinçlerde aynı şekilde çalışıyor.
Basit bir şekilde ileri/geri devresi alt/üst switchleri de bağladınmı sorun olaz. Istersen bağlalantı şemasını göndere bilirim.
Ayrıca motorlarda dinamik fren olduğunu sanmam çünkü dinamik fren elektrik olduğu sürece fren yapar vinç yukarıda iken elektrik kesintisini düşünemiyurum.motorların üzerinde fren bobini vardır onun voltajını da kontrol etmen gerek.
 
Bence hiç kasmaya gerek yok her iki motoru aynı kontaktörle sürersen hiç problem olmaz zira vinçlerde aynı şekilde çalışıyor.
Basit bir şekilde ileri/geri devresi alt/üst switchleri de bağladınmı sorun olaz. Istersen bağlalantı şemasını göndere bilirim.
Ayrıca motorlarda dinamik fren olduğunu sanmam çünkü dinamik fren elektrik olduğu sürece fren yapar vinç yukarıda iken elektrik kesintisini düşünemiyurum.motorların üzerinde fren bobini vardır onun voltajını da kontrol etmen gerek.

teşekkür ederim arkadaşım ileri geri devresi sıkıntı degil sıkıntı olan lift sürekli kullanılacagı için motorlardan bir tanesi cok az da olsa yavaş yada hızlı hareket ederse zamanla bu denge bozulacak ve her defasında müdahele etmek gerekecek motorun freni enerji geldiginde bırakacak şekilde çünkü otomobili yukarı kaldırdıktansonra elemanların aracın altına girip işini yaparken inmemesi için
 
maçkin,duacılı arkadaşımız her iki motoruda aynı hızda çalıştırmak istiyor senin söylediğinde olur.Ben şimdi ekts ile kapı sistemi çizmiştim, 2 adet switch var,sonuçta aynı görevi yapacak sistemde bu devreyi uygulayabilir.Şemayı ekli dosyada göndereceğim.Duacılı,Sistemde dinamik frenleme yoktur.Bu devreyi yarın uygularsın denersin.Çok basit bir devredir.Mühürleme istemiyorsan mühürlemeleri kaldırabilirsin.
 

Ekli dosyalar

  • kumanda ve güç devresi.zip
    60.6 KB · Görüntüleme: 146
Vinçlerde köprüyü iki motor hareket ettiriyor ve yıllarca çalışıyo hic problemsiz.
Ayrıca asenkron motorla öyle fark kontrol etmek istersen işin çok zor olur
sürücü,enkoder,plc vs.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,771
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst