2 x 12volt 15watt trafo bağlantısı nasıl yapılır?

Katılım
8 Tem 2019
Mesajlar
310
Puanları
31
Yaş
24
3 bacağından çıkış alabiliyoruz öncelikle (sağ ikili 12v, sol ikili 12v, en sol en sağ bacak 24v). Buraya kadarki kısım bildiklerim ve test ettiklerim. Bununla arabadan çıkmış eski bir radyoyu çalıştırmak istiyorum. Bozulmadan önce bağlantıları yapan tamirci sanırım trafonun orta bacağını kullanarak iki diyotla tam dalga doğrultma yapmış. Malzeme miktarı ve yeterli olması benim için önemli değil. Kendim de nasıl çalıştığını öğrenmek istiyorum. Bu şekil bir bağlantı verimli midir? Tam verim alınabilir mi? Köprü diyotla tam dalga doğrultulduğunda sağ veya soldaki iki bacağı kullanacağız sanırım 12 volt için bu sefer watt çıkışı yarıya mı düşer? Hiçbir yerde rastlamadım denemedim de ama sağ ve sol bacağı birleştirip tek uç olarak bir de orta bacağı kullanırsak 12v mu gelir tam gücü almak için yoksa patlar mı? Umarım sorularımı ifade edebilmişimdir?

Kısacası bu sekonderin üç bacağı kaç farklı şekilde kullanılabilir ve sonucunda güç ne olur?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Çüft çıkışlı yani simetrik çıkışlı trafoyu tam güçte kullanmak için köprü tipi doğrultma devresi kullanmalısınız.

Bağlantı şekli aşağıdaki gibidir. Not : voltajınız 12 volt x 1.41 = 16.9 volta yükselecektir. Bu trafo ile araç teybi çalıştıracaksanız çıkışına regüle devresi kurmanızı öneririm.

image005.gif
 
Çüft çıkışlı yani simetrik çıkışlı trafoyu tam güçte kullanmak için köprü tipi doğrultma devresi kullanmalısınız.

Bağlantı şekli aşağıdaki gibidir. Not : voltajınız 12 volt x 1.41 = 16.9 volta yükselecektir. Bu trafo ile araç teybi çalıştıracaksanız çıkışına regüle devresi kurmanızı öneririm.

Ekli dosyayı görüntüle 66819
Cevabınız için teşekkürler eski bağlantı şekli de aynı bu şekildeydi evet. Dediğim gibi öğrenmek için soruyorum:
1) Ryük 1K direnç takmaya gerek yok değil mi orası direkt çıkış oluyor o kafamı karıştırdı?
2) 4 diyotla köprü yapsam iki giriş hakkım olduğu için üstteki iki sekonder çıkışı kullansam yarı performansta mı kullanmış olurum trafoyu?
3) 4 diyotluyu 3 çıkışlı trafoda kullanmanın doğru yolu nedir?
4) 2 diyotludan farkı nedir?
Teşekkürler okudum ama burada 3 çıkışlı trafoda köprü bağlamayı anlatmamış? Bilmiyorum çok mu saçma bir şey istiyorum ama tabi ki iki diyot kolay ve ucuz sadece 4 diyotla köprü yapıp trafoyu tam güçte kullanabilir miyim onu öğrenmek istiyorum.
 
Çüft çıkışlı yani simetrik çıkışlı trafoyu tam güçte kullanmak için köprü tipi doğrultma devresi kullanmalısınız.

Bağlantı şekli aşağıdaki gibidir. Not : voltajınız 12 volt x 1.41 = 16.9 volta yükselecektir. Bu trafo ile araç teybi çalıştıracaksanız çıkışına regüle devresi kurmanızı öneririm.

Ekli dosyayı görüntüle 66819
Hocam şemaya kondansatör bağlayınca voltaj 16.9Va yükselir diye düşünüyorum.
 
Evet kondansator bağlanacak. Cunku cikista arac teybi baglayacak. Kondansator olmazsa sorun yasanir tam dc gerilim olmayacağı icin seste 100 hz lik bie parazit olacak.
 
Cevabınız için teşekkürler eski bağlantı şekli de aynı bu şekildeydi evet. Dediğim gibi öğrenmek için soruyorum:
1) Ryük 1K direnç takmaya gerek yok değil mi orası direkt çıkış oluyor o kafamı karıştırdı?
2) 4 diyotla köprü yapsam iki giriş hakkım olduğu için üstteki iki sekonder çıkışı kullansam yarı performansta mı kullanmış olurum trafoyu?
3) 4 diyotluyu 3 çıkışlı trafoda kullanmanın doğru yolu nedir?
4) 2 diyotludan farkı nedir?

Teşekkürler okudum ama burada 3 çıkışlı trafoda köprü bağlamayı anlatmamış? Bilmiyorum çok mu saçma bir şey istiyorum ama tabi ki iki diyot kolay ve ucuz sadece 4 diyotla köprü yapıp trafoyu tam güçte kullanabilir miyim onu öğrenmek istiyorum.
Şöyle düşünürsek cevabı bulabiliriz ;
Elimizde 2x12 ( 24 V ) luk 24Wlık trafo olsun. Kayıpları dikkate almayalım.
1 trafomuz 24W= 24V X 1A verecektir. 4 diyotlu köprü tipi doğrultucu yaparsam.
2 Ben bu trafoyu iki diyotlu doğrultucu yaparsam 12V X 1A = 12W lık doğrultucu yapmış olurum. Sorunuza göre bu durumda trafoyu yarı güçte kullanmış oluruz.
 
Bu fikre katilmiyorum.

2 diyotlada trafoyu tam guc kullanabiliriz diye dusunuyorum. Ortak uclu transformatorlerde de 2 diyotlu dogrultma yöntemi tam dalga dogrultma diye gecer.

Bu konuyu yarin tekrar okuyup yorumlayalim. Ayni konuyu bir arkadaşımla saatlerce tartismis ama sonuca varamamistik.
 
.. trafo orta uçlu ise iki diyotlu tam dalga devrede ortalama yük akımını sargılar ve diyotlar sırayla paylaşır.. tel kesiti buna göre
seçilmiştir. Orta ucu kullanmadan 24 V çıkış alırsak çekeceğimiz akım daha düşük olmalı.. çünkü trafonun gücü sabit..
4 diyotlu köprü tipi devrede orta uç yoktur..
 
Çüft çıkışlı yani simetrik çıkışlı trafoyu tam güçte kullanmak için köprü tipi doğrultma devresi kullanmalısınız.

Bağlantı şekli aşağıdaki gibidir. Not : voltajınız 12 volt x 1.41 = 16.9 volta yükselecektir. Bu trafo ile araç teybi çalıştıracaksanız çıkışına regüle devresi kurmanızı öneririm.

Ekli dosyayı görüntüle 66819

Serkan abi ben bu tip doğrultmaç ile araç teybi çalıştırmak istedim çok eski zamanlarda ama acayip uğultu veriyor. Çıkışına kondansatör bağlamak çok büyük fark yaratıyor hatta kondansatör ne kadar büyük kapasitede olursa parazitli uğultu o kadar düşük oluyor... Regüle konusuna gelince 78 serisi regüleler falan tamamen antin kuntin bişiy kalıyor o işlerde :D
 

Forum istatistikleri

Konular
130,166
Mesajlar
933,927
Kullanıcılar
453,293
Son üye
ozgwcelik

Yeni konular

Geri
Üst