ayhanarican
Üye
20 litreyi 20 tl anlamışım pardon!
Gelelim 20 litre ile 1000 km meselesine.Bu mümkün olabilir mi?Evet olabilir ama yerli araba işi taşeron işcilerin işine döndü. Kaç yıldır yapılacak en iyi araba olacak az yakıtla çok yol gidecek diye ballandıra ballandıra anlatılıyor ortada birşey yok!Bir araba çıkarttılar ortaya kaç yıl önce o araba nında Saab ın bir modeli olduğu ve Türkiye tarafından satın alındığı çıktı ortaya!Yerli araba nın yerli olmadığını daha sonra zamanın bakanı da kabul etti. Saab ın o modelinin herşeyiyle satın alındığı ve yerli olduğu söylendi hadi gelde inan bu yazılanlara!Eğer inanmıyorsan internet te haberler var araştır bak!
Benim ilgilendiğim nokta tamamen yerli olmasına odaklanılmasından ziyade bugün dünyanın ulaştığı teknoloji ile en verimli aracın yapılabilmesidir. Ben aynı yakıtla 4 kat daha fazla mesafeye gidebileceğimizi biliyorum. Benim yöntemim kimsenin aklına gelmedi ise bu konuda bana yardımcı olsunlar %93 verimle yakıtı mCHP sistemi ile elektriğe dönüştürüp %93 * %95 = toplamda %88 verimle çalışan bir araç yapabilirim. Bu araç hem beklemelerde yakıt harcamayacak hem de bunu en verimli şekilde kullanıp 5 kat enerji tasarrufu yapabilecektir.
Yerli üretimin yerli kısmına elbette elimizden geldiği kadar önem vermemiz gereklidir. Bu aracın fiyatını doğrudan etkiler ve dışa bağımlılığı azaltır. Benim söylemek istediğimi anlamışsınızdır umarım. Ben önce enerji tasarrufu diyorum petrol şirketleri tarafından yeterince soyulduk ulaşım masraflarımız gereğinden fazla buna bir an önce çzüm bulunması gerekiyor. Lütfen siz de bu konularda araştırma yapın.
mCHP sistemi normal koşullarda evde ucuz elektrik üretmek için kullanılan bir sistemdir. Bu sistemi araçlarımzı şarj etmek için neden kullanmayalım. Yazdığına göre bunu %93 verimle başarıyor. Bunu striling engine teknolojisi sayesinde yapıyor. Bana göre bu teknolojinin daha çok yaygınlaşması gerekiyor. Ford ilk aracını striling motorlu olarak üretmişti. Sonra o zamanın teknolojisiyle stirling motorlarını hızlı ivmelenememesi nedeniyle terk edip içten yanmalı motorlara geçiş yaptılar ve bu teknoojiyi unuttular. Üniversitelerde dahi bu teknoloji anlatılmaz yada üstü kapalı anlatılır. Ben bunu bilinçli yaptıklarını düşünüyorum. Bence bunda petrol şirketlerinin büyük payı var. Burada şunu ayrıca belirteyim. Bu teknolojile bir ısı motoru hazırlamak yerine elektrik üretip ürettiğimiz elektrikle bataryamızı şarj etmemiz bu enerjiyi en verimli şekilde kullanmak anlamına geliyor.Bu konu aklınıza yatmadıysa daha açıklayıcı olabilirim. Size bunu formüllerle de anlatabilirim.