2019'da satışı yapılacak yerli otomobil (Babayiğitler'in hazırladığı)

20 litreyi 20 tl anlamışım pardon!
Gelelim 20 litre ile 1000 km meselesine.Bu mümkün olabilir mi?Evet olabilir ama yerli araba işi taşeron işcilerin işine döndü. Kaç yıldır yapılacak en iyi araba olacak az yakıtla çok yol gidecek diye ballandıra ballandıra anlatılıyor ortada birşey yok!Bir araba çıkarttılar ortaya kaç yıl önce o araba nında Saab ın bir modeli olduğu ve Türkiye tarafından satın alındığı çıktı ortaya!Yerli araba nın yerli olmadığını daha sonra zamanın bakanı da kabul etti. Saab ın o modelinin herşeyiyle satın alındığı ve yerli olduğu söylendi hadi gelde inan bu yazılanlara!Eğer inanmıyorsan internet te haberler var araştır bak!

Benim ilgilendiğim nokta tamamen yerli olmasına odaklanılmasından ziyade bugün dünyanın ulaştığı teknoloji ile en verimli aracın yapılabilmesidir. Ben aynı yakıtla 4 kat daha fazla mesafeye gidebileceğimizi biliyorum. Benim yöntemim kimsenin aklına gelmedi ise bu konuda bana yardımcı olsunlar %93 verimle yakıtı mCHP sistemi ile elektriğe dönüştürüp %93 * %95 = toplamda %88 verimle çalışan bir araç yapabilirim. Bu araç hem beklemelerde yakıt harcamayacak hem de bunu en verimli şekilde kullanıp 5 kat enerji tasarrufu yapabilecektir.

Yerli üretimin yerli kısmına elbette elimizden geldiği kadar önem vermemiz gereklidir. Bu aracın fiyatını doğrudan etkiler ve dışa bağımlılığı azaltır. Benim söylemek istediğimi anlamışsınızdır umarım. Ben önce enerji tasarrufu diyorum petrol şirketleri tarafından yeterince soyulduk ulaşım masraflarımız gereğinden fazla buna bir an önce çzüm bulunması gerekiyor. Lütfen siz de bu konularda araştırma yapın.

mCHP sistemi normal koşullarda evde ucuz elektrik üretmek için kullanılan bir sistemdir. Bu sistemi araçlarımzı şarj etmek için neden kullanmayalım. Yazdığına göre bunu %93 verimle başarıyor. Bunu striling engine teknolojisi sayesinde yapıyor. Bana göre bu teknolojinin daha çok yaygınlaşması gerekiyor. Ford ilk aracını striling motorlu olarak üretmişti. Sonra o zamanın teknolojisiyle stirling motorlarını hızlı ivmelenememesi nedeniyle terk edip içten yanmalı motorlara geçiş yaptılar ve bu teknoojiyi unuttular. Üniversitelerde dahi bu teknoloji anlatılmaz yada üstü kapalı anlatılır. Ben bunu bilinçli yaptıklarını düşünüyorum. Bence bunda petrol şirketlerinin büyük payı var. Burada şunu ayrıca belirteyim. Bu teknolojile bir ısı motoru hazırlamak yerine elektrik üretip ürettiğimiz elektrikle bataryamızı şarj etmemiz bu enerjiyi en verimli şekilde kullanmak anlamına geliyor.Bu konu aklınıza yatmadıysa daha açıklayıcı olabilirim. Size bunu formüllerle de anlatabilirim.

 
Bahsettiğiniz jeneratör modeli çok verimli olabilir tam bilgi sahibi değilim inşaallah öyle bir motor yaparlar
 
Tipik Türk zihniyeti yürümeyi öğrenmeden uçmaya çalışmak.
Türk gibi başla alman gibi bitir.
Bu iş böyle heyecana başlar yapılamaz en sonunda herşey italyadan fransadan hazır alınır Türkye de
bi iki vida atılır türk yapımı diye yapıştırılır.

En son milli gemi ,motoru italyan , helikopter sadece kaportası türk, tank kaporta

Arabanın kapotası bile yapılamıyor çünkü son model arabaların kaportasını basmak ve birleştirmek
çok zordur gemi tank kaportası yapmaya benzemez.

SEN BUNLARI YAPACAK MÜHENDİSLERİ YETİŞTİRDİN Mİ ? YOK ? KİM YAPACAK BABAMMI YAPACAK ?
 
Tipik Türk zihniyeti yürümeyi öğrenmeden uçmaya çalışmak.
Türk gibi başla alman gibi bitir.
Bu iş böyle heyecana başlar yapılamaz en sonunda herşey italyadan fransadan hazır alınır Türkye de
bi iki vida atılır türk yapımı diye yapıştırılır.

Bu işleri baltalara verirlerse hep böyle olur. Bu işleri yapacak yetişmiş insanlar da var ülkemizde ancak kıymetlerini bilirsek bize değer katabilirler. Herkesi kendiniz gibi sanmayın.

Bahsettiğiniz jeneratör modeli çok verimli olabilir tam bilgi sahibi değilim inşaallah öyle bir motor yaparlar

Bu jeneratörler ve motorlar yüzyılı aşkındır var zaten vatandaş olarak yaptırım gücünüzü kullanın bu sistemleri kullanmaya mecbur kalsınlar yoksa rüyanızda görürsünüz.

Yine benzine, motorine talim olmak yada daha kötüsü söylediğiniz gibi şarj için daha yüksek ödemek gibi ihtimaller varken daha dikkatli davranalım uyanık olalım.
 
Tipik Türk zihniyeti yürümeyi öğrenmeden uçmaya çalışmak.
Türk gibi başla alman gibi bitir.
Bu iş böyle heyecana başlar yapılamaz en sonunda herşey italyadan fransadan hazır alınır Türkye de
bi iki vida atılır türk yapımı diye yapıştırılır.

En son milli gemi ,motoru italyan , helikopter sadece kaportası türk, tank kaporta

Arabanın kapotası bile yapılamıyor çünkü son model arabaların kaportasını basmak ve birleştirmek
çok zordur gemi tank kaportası yapmaya benzemez.

SEN BUNLARI YAPACAK MÜHENDİSLERİ YETİŞTİRDİN Mİ ? YOK ? KİM YAPACAK BABAMMI YAPACAK ?
Buna itirazım var.

Bir kere şunu baştan anlamak gerekiyor bir malın senin olması için senin üretmen gerekmiyor. Tasarımı ticaret ve sinai haklarının elinde olması kafidir.Ondan sonra ister Çin'de ürettir isterse kendin üret ki buna en iyi örnek Aplle/iphone-Mac örnekleridir.Adamlar zerre kadar donanım üretmiyor ama dünyanın parasını kazanıyorlar.

Hal bu iken Tasarımını yaptığınız,üzerinde her türlü tasarrufunuz bulunan bir malın motoru İtalyan olmuş,Helikopterin kaportası çin malı olmuş ,tankın zırhı bilmem nere olmuş önemli değil.İstediğiniz zaman üzerinde değişiklik yapıp yeni alternatifler üretecek seviyedeyseniz sorun yok.

Not: Bu arada örnekler çok abartılı Helikopterden kasıt ATAK ise ,Gemiden kasıt MİLGEM ise ,Tanktan kasıt ise ALTAY ise söyledikleriniz yanlış tabi ki bir çok sistem var dış kaynak hatta bazıları kritik seviyede ama kaporta imalatçısı da değiliz.Gerekirse Savunma sanayi konusu açılsın orada bunu konuşalım ama karalayacağım diye bu tür şeyler yazmak gereksiz.
 
buna en iyi örnek Aplle/iphone-Mac örnekleridir.
Adamlar donanım yapabiliyorlar , kar amaçlı çinde yaptırıyorlar. Biz donanımı yapamıyoruz. Proje çizmek yeterli değil gerçi projeninde yerli olduğunu sanmam. Bir afet veya ambargo durumunda abd almanya vs kendi telefonlarını araçlarını kendi ülkelerinde yapabilir. Fakat biz yapamayız. yapamadığımız için tam bağımsız olamayız.
Ülkemizde 50 sene önce pancar motor yerli olarak yapıldı. Fakat şimdi yapılmıyor. yarı iletken hatta direnç bile yapılmıyor.
Geçenlerde bir arkadaş yazmıştı almanya motor vermediği bir ürünün üretim ve satışının yapılamadığını.
Rıfat paşa ne demiş "gidemediğin yer senin değil"
Yapamadığın üründe senin değil.
 
Adamlar donanım yapabiliyorlar , kar amaçlı çinde yaptırıyorlar. Biz donanımı yapamıyoruz. Proje çizmek yeterli değil gerçi projeninde yerli olduğunu sanmam. Bir afet veya ambargo durumunda abd almanya vs kendi telefonlarını araçlarını kendi ülkelerinde yapabilir. Fakat biz yapamayız. yapamadığımız için tam bağımsız olamayız.
Ülkemizde 50 sene önce pancar motor yerli olarak yapıldı. Fakat şimdi yapılmıyor. yarı iletken hatta direnç bile yapılmıyor.
Geçenlerde bir arkadaş yazmıştı almanya motor vermediği bir ürünün üretim ve satışının yapılamadığını.
Rıfat paşa ne demiş "gidemediğin yer senin değil"
Yapamadığın üründe senin değil.

Apple talebi karşılayacak donanım yapamaz zira bunun için altyapısı ve tesisi yok.Eğer yapmaya niyetlenirse sıfırdan sistem kurmak zorunda.Adamlar ekranı en büyük rakibi samsungtan alıyor zira ben üreteceğim diye dertleri yok.Ben tasarlarım,PR ve reklamını yaparım ve kâr marjını üst seviyede tutarım diye bakıyor.Burası dediğiniz gibi kâr amaçlı.

Alıntı yapılan yazıda ise arkadaş sadece kaporta üretebildiğimizi söylüyor ki benim itirazım buna.Alt sistemlerin hepsinin yerli olmadığı aşikar ve peyder pey yerlileşiyorlar.ALTAY'ın süspansiyon takımı ilk prototipte Hyundai marka iken nihai tasarım ve prototipte Koç yerlileştirdi.Keza ANKA'nın motoru Thielert Centurion marka iken ND-170 diye bir bizim geliştirdiğimiz motor takılacak v.s

Gözden kaçırdığımız şey alt komponent üretimini yaymak çok zaman alıyor maalesef.Bugün Aslesan üretimi CATS takalım diyoruz ANKA'ya ama bu CATS içinde o kadar parça var ki (yüzlerce) hepsini üretmek /ürettirmek hemen mümkün değil 50-100 adet üretim için tesis kurmayalım diyoruz bu seferde açık-kapalı ambargoya takılıyoruz.Bazı parçaları üretebilecek sürü ile firma var ama parçalardan haber yok yada ürün sahibi talep yapmıyor.Problemler az değil yani.

Lakin işin ucunu elimizde tutuyoruz çoğu üründe.İpin ucu derken kastım tasarımda değişiklik yapabilmek,ana yada alt sistemi değiştirme özgürlü ve yeteneğine sahip olabilmek,Satış için 3. ülkelerin rızasına tabi olmamak v.s.Zan edildiği gibi her şeyi gavurun yaptığı bizimde sadece kaporta ürettiği bir ülke değiliz savunma sanayinde. Tabiri caiz ise emekleme dönemini bitirmiş,yeni yeni ayaklarının üzerinde duran bir sektör bizim için.10 yıl içinde de ihraç kalemlerimizde belirli bir yüzdeye ulaşması öngörülüyor ki bu hafife alınacak bir şey değil.

Özetle her şeyi kendinizin yapması gerekmiyor yeri gelir 50-100 tanelik tedariği yurt dışından sağlamanın kötü yanı yok (alternatifi elinizde tuttuğunuz sürece) Bir Almanya bir Fransa yada İsrail değiliz tabi ki ama Safi kaporta üreticisi falanda değiliz yani.

Her şeyimiz Milli iğneden ipliğe kendimiz üretiyoruz diye abartmamak lazımken tam tersi hiç bir şey yapmıyoruz diye de abartmamak lazım.
 
Rahmetli erbakan üretimde değilde siyasette sıkıntı olduğu için siyasete girmiştir. O sıkıntı hala sürüyor ve sürecek. Bu kadar yüksek vergi ve yüksek enerji fiyatlarının olduğu ülkede üretim yapılamaz. Fakat bakan beyin azmini takdir ediyorum.
 
Buna itirazım var.

Bir kere şunu baştan anlamak gerekiyor bir malın senin olması için senin üretmen gerekmiyor. Tasarımı ticaret ve sinai haklarının elinde olması kafidir.Ondan sonra ister Çin'de ürettir isterse kendin üret ki buna en iyi örnek Aplle/iphone-Mac örnekleridir.Adamlar zerre kadar donanım üretmiyor ama dünyanın parasını kazanıyorlar.

Hal bu iken Tasarımını yaptığınız,üzerinde her türlü tasarrufunuz bulunan bir malın motoru İtalyan olmuş,Helikopterin kaportası çin malı olmuş ,tankın zırhı bilmem nere olmuş önemli değil.İstediğiniz zaman üzerinde değişiklik yapıp yeni alternatifler üretecek seviyedeyseniz sorun yok.

Not: Bu arada örnekler çok abartılı Helikopterden kasıt ATAK ise ,Gemiden kasıt MİLGEM ise ,Tanktan kasıt ise ALTAY ise söyledikleriniz yanlış tabi ki bir çok sistem var dış kaynak hatta bazıları kritik seviyede ama kaporta imalatçısı da değiliz.Gerekirse Savunma sanayi konusu açılsın orada bunu konuşalım ama karalayacağım diye bu tür şeyler yazmak gereksiz.
Eğer helikopter üretir motorunu Abd den alırsan sana bu helikopter o Azerbaycan a satamazsın der sattırmaz şuan yaptığı gibi
Eğer tank yapar motorunu Almanya dan alırsan sana bu Tank ı ürettirmez şuan olduğu gibi
Daha dün milli savunma bakanı açıkladı biraz haber okuyun lütfen:Obüs üretiyoruz ama motoru Alman Mtu marka Obüs toplarını Azerbaycan a satmamıza ambargo koymuş aynı Obüs leri Suudiarabistan istemiş milyar dolarlık sipariş vermiş ama Almanya yine veto etmiş ve satamıyoruz
 
Rahmetli erbakan üretimde değilde siyasette sıkıntı olduğu için siyasete girmiştir. O sıkıntı hala sürüyor ve sürecek. Bu kadar yüksek vergi ve yüksek enerji fiyatlarının olduğu ülkede üretim yapılamaz. Fakat bakan beyin azmini takdir ediyorum.

Sayın Erbakan'ın takunyası, tesbihi değil fikirleri ile ilgili olan insanlar da vardı ancak belli odakların siyasi emellerine alet olma korkusuyla geri planda kaldılar. Bence Türkiye'de dev sanayi hamlesinin yapılması gerekir. Bir sanayi devrimine ihtiyacımız var. Söylediğiniz gibi buna da enerjiden başlamak gerekiyor. Bir taraftan elektrikli otomobiller üretilirken diğer bir taraftan yenilenebilir kaynaklarla enerji üretimini artırmak için bu ürünlerin ülkemizde üretilmesi geliyor ki çok ucuza şarj edebilelim. Son teknoloji ile araçları donattılar diyelim otomatik sürüş özelliği bile var. Bu aracın motorunun verimi %20 olduktan sonra bunların hiç birinin önemi kalmıyor. Sanayide devrim yapmak için de bir öncelik sıralaması olmalı.

1. Enerji verimliliği ve ucuz enerji
2. Enerji verimliliğini ve güvenliği sağlayan akıllı uygulama teknolojileri
3. Yerli üretim
4. İhracat için vergi teşvikleri vs.

liste uzatılabilir. Söylemek istediğim ilk üç hamleyi henüz yapamadık ancak umutluyuz.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,743
Kullanıcılar
453,247
Son üye
samsad

Yeni konular

Geri
Üst