abi onuda bilmiyordum tesekkür ederim fakat sormak istediğim belli motorlarda start (siyah olan) kondanstör konulmuyor belli yerde konuluyor hangi durumla takılıyor
Start dediğimiz kalkış kondansatörü monofaze motorlarda kullanılması gereği stator içinde döner manyetik alanı oluşturmak için yani faz farkı için gerekiyor. Monofaze motorlarda bu kapasitör kullanılmadan dönel alan oluşturmadan kalkış yapması zordur.
Şu var. Kapasitör dışında merkezkaç anahtar gibi kondansatör kullanılmadan yapılan uygulamalar var.
Start dediğimiz kalkış kondansatörü monofaze motorlarda kullanılması gereği stator içinde döner manyetik alanı oluşturmak için yani faz farkı için gerekiyor. Monofaze motorlarda bu kapasitör kullanılmadan dönel alan oluşturmadan kalkış yapması zordur.
Şu var. Kapasitör dışında merkezkaç anahtar gibi kondansatör kullanılmadan yapılan uygulamalar var.
Elimdeki kullanmış olduğum eski bir vakum pompasinda merkezkac ile çalışan start sistemi vardi. Ama üzerinde kondansator yoktu. Buna istinaden yazdım. Nasıl faz farki oluşturduğunu yada sargı sistemi olduğunu bende bilmiyorum ancak durum bu idi.
Elimdeki kullanmış olduğum eski bir vakum pompasinda merkezkac ile çalışan start sistemi vardi. Ama üzerinde kondansator yoktu. Buna istinaden yazdım. Nasıl faz farki oluşturduğunu yada sargı sistemi olduğunu bende bilmiyorum ancak durum bu idi.
Direnç veya bobin kondansatör yerine kullanilabilir.
Merkezkaçın görevi yardimci sargiyi, dolayısı ile kondansatör/direnç/bobini devreden çıkartmaktır. Varlığı yukaridakilerden birinin varlığını ortadan kaldırmak için degildir.
Yanlış bilgilendirme olmaması için dikkat çekmek istedim.
Direnç veya bobin kondansatör yerine kullanilabilir.
Merkezkaçın görevi yardimci sargiyi, dolayısı ile kondansatör/direnç/bobini devreden çıkartmaktır. Varlığı yukaridakilerden birinin varlığını ortadan kaldırmak için degildir.
Yanlış bilgilendirme olmaması için dikkat çekmek istedim.