Aynen.. Dikkat çekmek istediğim konu buydu. Kondansatörün olmamasının nedeni merkezkaçın varlığı değil.Ever hemfikirim ancak işte bağlantıda start kapasitoru yok. Bu şekilde çalışıyor. Merkezkac yardımcı sargiyi devre dışı bırakıyor.
Aynen.. Dikkat çekmek istediğim konu buydu. Kondansatörün olmamasının nedeni merkezkaçın varlığı değil.Ever hemfikirim ancak işte bağlantıda start kapasitoru yok. Bu şekilde çalışıyor. Merkezkac yardımcı sargiyi devre dışı bırakıyor.
Muhtemelen karışmış.Erhan hocam bir fazlı motorda dirençle faz farkı oluşmaz. 3 fazlıdaki dirençle yol verme yöntemiyle karıştı galiba ya da benim karşılaşmadığım bir yöntem.
Hiç karşılaşmadım ama monofaze motorlarda direnç ile faz farkı yaratmayi neden secenek olarak yazmışim bir onceki mesajda, ya da neden ezberimde var diye biraz kaynak araştırdım. Şöyle bir şey var.Erhan hocam bir fazlı motorda dirençle faz farkı oluşmaz. 3 fazlıdaki dirençle yol verme yöntemiyle karıştı galiba ya da benim karşılaşmadığım bir yöntem.
işin içinde direncin olduğu tiplerde var. (anladığım kadarıyla sarımdan kaynaklı omik direnç olabildiği gibi direkt resistor de olabiliyor)
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/yardımcı-sargı.147624/
Videodaki dirençler aslında gerçekte var olmayan ana ve yardımcı sargıların dirençlerini belirtmek üzere anlatım için videoda belirtilmiş dirençlermiş. Ana sargı kalın telli yüksek endüktif reaktansa sahip ve düşük dirençli, yardımcı sargı ise ince telli düşük endüktif reaktanslı yüksek dirençli bu sebeple sargılardan geçen akımlar arasında 30-50 derece arası faz farkı oluşuyormuş.
Erhan hocanın paylaştığı linkte omik dirençle yol vermeden bahsedilmiş ama mantığı nedir, nasıl uygulanır bilmiyorum.
Şimdi hedef tam 12 den vuruldu. Teşekkürler.
Şimdi hedef tam 12 den vuruldu. Teşekkürler.