Merhaba, %18 değeri çok çok yüksek bir değer. Ayrıca belirtmekte fayda görüyorum, total olarak bu değerlere bakmak bazen yanıltıcı olabilir. Tekil olarak gerilim ve akım harmoniklerini incelemekte fayda var. 5. gerilim harmoniği şu kadar volt, 5. akım harmoniği şu kadar akım vs. Ölçümün sürücünün neresinden ve hangi sınıf bir cihazla ne sıklıkla alındığı çok önemli. Eğer bu şekilde ciddi problemleriniz var ise güç kalitesi üzerinde çalışan profesyonel firmalarla iletişime geçmenizde fayda var. Motor ile sürücü arasındaki kablonun uzun olması kapasitif akımların toprağa doğru akmasına ve bu da motorlarda izolasyon problemlerine vs. yol açmaktadır. Tabi buradaki "uzun" kavramı çok muallak. Uygulama ve kullanıma yönelik olarak belirlenmesi gereken bir kavramdır. Sürücü çıkışından da yüksek hızlı bir osiloskop ile ölçüm alınmasında fayda var diyebilirim. Osiloskop ölçümü sonucu çıkacak olan sonuçlara göre sisteme gerekirse du/dt filtre veya sinüs filtre eklenmesi göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca motorun arıza yaptığı işletmede ölçüm yapmak çok daha doğru şekilde çözüme ulaşılmasını sağlayacaktır. Çünkü gerilim harmoniğinin bir kısmını yükler oluşturduğu gibi bir kısmıda şebeke kirliliğinden kaynaklanmaktadır. Şebekesinin kendisinden kaynaklanan gerilim harmonikleri ise işletmedeki tüm barada dolaşır. İşletme yüke bindikçede gerilim harmoniği oranı akım harmonikleri ile doğru orantılı olarak artar. Fakat esas olan baz gerilim harmoniğidir. Eğer sizin yaptığınız ölçüm motorun arıza yaptığı işletmede yapılmadıysa yaptığınız ölçüme göre hareket etmek çok doğru bir çözüm yolu oluşturmaz. Eğer böyle bir durum var ise kesinlikle arıza yapan fabrikada hem ana baradan, hem og tarafından hem de makina başından ölçüm alıp analiz yapmak doğru olacaktır.