3 fazlı motorları 1 fazlı olarak çalıştırmak

bunymert

Üye
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
40
Kullanılacak kondansatör hakkında fazla bilgi bulamadım. Bulduğum bilgilerde pek sağlıklı değildi. yani herkes deneme yanılmayla çalıştırıyor sanırım. bunun bir hesabı varmı?
bir de kullanılacak kondansatörün kapasitesinden farklı olarak başka bişeye dikkat edecekmiyiz? mesela kvar ına falan.
sonbir soru olarak strart kondansatörü ile normal kondansatörün arasındaki fark nedir?
ilgileriniz için çok teşekkür ederim.
 
resmi güzel görmek için resmi göster tıklayıp, resim açılınca üzerine tıklamak gerekiyor.
scannedimage5ru7.jpg
 
ben bu bağlantıyı yaptım. bütün kondansatör değerlerini denenmeme rağmen büyük bir gürültü, çok fazla bir akım ve çok yavaş bir dönme ile çalıştı. bunun nedeni ne olabilir acaba?
 
3 fazlı bir motoru tek faz çalıştırmak için en basıt yol motorun iki ucuna faz,nötr vermek,üçüncü uca da bir daimi kondansatör bağlamaktır.Kondansatörün değeri ucunda 220 volt görülünceye kadar arttırılır.220 volt görüldüğünde değer tutturulmuş demektir.Kolay gelsin.
 
yukarıda kalkış momenti düşük olduğundan yük altındaki tahriklerde düşünülmez diyor.
motorun sağlam olup olmadığına bakmak lazım, motor gücü sizin çektiğiniz güçten küçük olabilir....
yukarda yazdıklarına göre senin motor sargılarında önemli bir problem var görülüyor...
 
burada boşta çalıştırılmaz diyor. ben denemelerimi hep motor boştayken yaptım. farklı iki motor denedim. birisi 1.5 KW diğeri 1.1 KW idi ikiside aynı şekilde davrandı. yani ses yapıp çok yavaş bir dönüş oluyor ve çok fazla akım çekiyorlar. fazla uğraşamadım çünkü motorlar ısınmaya başlıyorlar.
yanlız iki bobinlerini seri bağlayıp 220 V verip, sonra tek kalan bobine seri bir kondansatör ile 1 iki saniye enerji verince çalışıyo yani yardımcı sargılı santifurj anahtarlı bir AS motor gibi bağlarsam çalışıyor. ama buyöntem pek sağlıklı olmadı çünkü ayrı bir devre gerekli

eğer problem motoru boşta denek ise nasıl bir çözüm uygulamalıyım. Onu bir yüke bağlamam zor olacak çünkü.
 

Ekli dosyalar

  • scannedimage3lu3.jpg
    scannedimage3lu3.jpg
    28 KB · Görüntüleme: 424
Moderatör tarafında düzenlendi:
Burada Morun Durumuna GÖre KandansatÖr SeÇİmİ Yapilmali Bu Da KÜÇÜk Bİ Not
 
arkadaşlar: yukarıda da yazdığım gibi ben bu devreleri ve bütün kondansatör değerlerini iki farklı motorda denedim ama çalışmadılar. benim aklıma gelen problem motorların boşta olması idi.
acaba problem bu olabilirmi. motorun yüktemi olması gerekiyor. bu devreyi boştaki bir motorda deneyen var mı acaba
 
Biz bu devreleri atölyede temrin olarak yaptırıyoruz, boşta çalıştırıyoruz tabiki, çok iyi bir kalkınma momenti vermiyor ama sonuçta dönüyor.
Buradaki mantık faz sargılarından birisini ana sargı, diğerini yardımcı sargı olarak kullanmış oluyorsunuz.
Kondansatörlerin sağlam olup olmadıklarını ölçü aleti yada uçlarına gerilim uygulayıp, sonra kısa devre ederek deneyebilirsin.
 
Gerçek endüstriyel uygulamalarda bu sistem çok az kullanılır. Çünki ne yaparsanız yapın motor gücü % 60 tan yukarıya çıkmaz. Ancak ihtiyacın 2 katı kadar motor kullanırsanız sonuç alma şansınız var. Bu da motor milindeki yükün çok değişken olmaması durumunda geçerlidir. Mil yükünün çok değişken olması kondansatörün de buna göre değişen ayarlı ve otomatik bir kondansatör olmasını gerektriri ki bu mümkün değil. Örneğin motor çıkışında volan bulunan bir matbaa makinası bu sistemde rahatlıkla çalışabilir çünki volan yükün sabit kalmasını sağlar.
Uygulamanın çok çeşitleri vardır kondansatör sabit olarak konulabilir yada ilk kalkınmadan sonra devreden çıkartılabilir. ......
Bu gibi ugulamaların bilinmesi, denenmesi, Elektrik mantığının anlaşılması açısından faydalı çalışmalardır ............. saygılar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,991
Kullanıcılar
452,753
Son üye
Emrecannnn

Yeni konular

Geri
Üst