30 kw lık kompresöre nasıl kompanzazyon yapılır

Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.

Cetvelde motor verimi %90 verilmiş.
Verim=Pmekanik/Pelektrik
30kw’lık motorun elektriksel aktif gücü 33,333kw çıkar.
Cetvelde motorun cosq1 değeri 0,87 hedeflenen cosq2 ise cetvelin başında belirtilmiş 0,95
Bu bilgiler ışığında hesaplama yaparsak;
P=33333 W
Cosq1=0,87 ise
Tanq1=0,56 ‘dır.
QL1= P x tanq1
QL1=33333x0,56
QL1=18890,7 Var
Cosq2=0,95 (Cetvelde belirtilen)
Tanq2=0,328
QL2=Pxtanq2
QL2=33333x0,328
QL2=10956,03 Var

QC= QL1 – QL2
QC= 18890,7 – 10956,03
QC= 7934,67 Var
Yani gerekli kondansatör gücü ihtiyacı 8 kVAr ‘dir. Cetvelde yazan 9 kVAr.
Buradan çıkarılan sonuç şudur yapmış olduğum hesaplama uygulamadan çok az aşağı bir değerde çıkmakta.

Şimdi aynı hesaplamayı bizim örneğe uygulayalım;
P=33333 W
Cosq1=0,8 üzerinden değerlendirme yapmıştık !
Tanq1=0,75 ‘dir.
QL1= P x tanq1
QL1=33333x0,75
QL1=24999,75 Var
Cosq2=0,99 Yeni yönetmeliklerimize göre olması gereken değer ! 0,95 hedefi Milattan önceydi :)
Tanq2=0,14
QL2=Pxtanq2
QL2=33333x0,14
QL2=4749,69 Var

QC= QL1 – QL2
QC= 24999,75 - 4749,69
QC= 20250,06 Var
Yani gerekli kondansatör gücü hesabımıza göre 20 kVAr ki hesabımız uygulamadan çok az aşağı bir değerde çıkmış olmasına rağmen.

Sonuç: 30kw , verimi %90 cosq1=0,8 etiket değerli , cosq2=0,99 olması gereken üç fazlı asenkron motorun münferit kompanzasyonu için kullanılması gereken kondansatör gücü 20kVAr’dir.
Yok ben hesap kitaptan anlamam derseniz analizörünüzü 30kw'lık motora bağlayın ve sonucu görün. Yalnız bağladığınız motor bilezikli asenkron motor olmasın çünkü ihtiyaç olacak kondansatör 20kVAr'dan da fazla olacaktır daha fazla şaşırırsınız. Sincap kafesli asenkron motorla deneyiniz yapın sonuçları paylaşın biz burdayız.
 
bütün ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim bende 20 lik bir kondansatör bağlamaktan yanayım bağlantıyı yaptktan sonra sonucu sizlere bildiririm ilginiz için tekrar teşekkür ederim
 
bütün ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim bende 20 lik bir kondansatör bağlamaktan yanayım bağlantıyı yaptktan sonra sonucu sizlere bildiririm ilginiz için tekrar teşekkür ederim

Motor etiket değerlerine dikkat ediniz biz örneğimizde cosq'yu 0,8 kabul ettik.
 
arkadaşım 1 adet varkombi-12 al reaktif role olarak kullan kaç KVar kondansatöre ihtiyacın olduğunu göstersin ona görede dizilim yap bitsin bu çilen diğer arkadaşlar saolsun yazmışlar aktarmışlar bilgilerini ama yok cos fi sini 0,80 almış yok bilmem ne gerek yok bu tarz eylemlere amerikayı keşfetmiyoruz yeniden altı üstü kompanzasyon yapıyoruz sabit yüklerde en basit kompanzasyon sistemleridir.Şimdiden kolay gelsin iyi çalışmalar.

saygılarımla...

iuk
 
Son düzenleme:
arkadaşım 1 adet varkombi-12 al reaktif role olarak kullan kaç KVar kondansatöre ihtiyacın olduğunu göstersin ona görede dizilim yap bitsin bu çilen diğer arkadaşlar saolsun yazmışlar aktarmışlar bilgilerini ama yok cos fi sini 0,80 almış yok bilmem ne gerek yok bu tarz eylemlere amerikayı keşfetmiyoruz yeniden altı üstü kompanzasyon yapıyoruz sabit yüklerde en basit kompanzasyon sistemleridir.Şimdiden kolay gelsin iyi çalışmalar.

saygılarımla...

iuk


Yanlış bilinen bilgileri çürütmenin en sağlam yolu teorik ispattır. Bende bunu yaptım amerikayı yeniden keşfetme gibi bir derdimiz yok. Amaç yanlış bilgi edinmiş arkadaşlarımıza doğru bilgileri mesnetli verebilmek. Nitekim bir çok teknik elemanın kullanmış olduğu cetvellerdeki bilgilerin güncel olmadığınında ispatını yapmış oldum ama anlayana tabiiki...
 
Son düzenleme:
SY:ANALİZOR cos 0,8 kaça çıkartmak için 20 kvar?birde hesabın 30 kw tam yukte çalışırken mi?evrim sezen kardesim motor neyi çalıştırıyor?motorun markası ne?
 
bir sürü hesap kitap yapmışsınız helal size valla ama makinanın çalışma şeklini hiç düşünülmemiş 30kw motor yıldızdan üçgene geçtigi gibidir ama bir fark var oda vidalı komprosörlerde motor üçgende calışırken sürükli yük almıyor ara ara boş a düşer yük motor artan hava ihtiyacına görede yük alır hadi bakalım şimdi hesaplayın ihtiyaç olan kondanstörü

saygılar..
 
eyvallah ekrem bey helal anlamışsınız beni
 
Münferit kompanzasyon hangi durumlarda yapılır bilmeyenler için;

1: DOĞRUDAN (MÜNFERİT) KOMPANZASYON

Bu tip Kompanzasyon da,motor,transformatör ve balast ile çalışan lambaların reaktif güç ihtiyacını sağlamak için kondansatör alıcının uçlarını paralel olarak bağlanır. Kondansatörler
,alıcılarla beraber devreye girip çıktığından şalter,Sigorta ve deşarj direnci kullanılmaz. Bu tip kompanzasyon balast ile çalışan lambalar ile sık sık devreye girip çıkmayan sabit yüklü büyük güçlü motor devrelerinde kullanılır. Motor devresine bağlanacak kondansatör gücünün uygun seçilmesi gerekir. Motor devreden çıktığında aşırı kompanzasyon,motorların kendi kendine uyartılmasına neden olur. Yıldız-üçgen şalterlerle yol verilen senkron,kondansatörler stator sargıları uçlarına paralel bağlanır. Yıldızdan üçgene geçme esnasında şarjlı olan kondansatörler kısa bir süre şebekeden ayrılır ve fazlar ters olarak tekrar şebekeye bağlanırlar. Bu durum darbe akımlarını meydana getirir. Motor şebekeden ayrıldığı anda kinetik enerji ile dönmeye devam eder. Kondansatör tarafından uyarılır ve bir süre generatör olarak çalışma devam eder. Bu durumda sargıları yıldız bağlı motor ucunda çalışma geriliminin iki katı bir gerilim indüklenir.
Bu sakıncaları nedeni ile kondansatörlerin stator sargıları uçlarına direkt bağlantılar,gücü 25 kw’ a kadar motorlar da kullanılabilir.
Daha büyük güçteki motorlar için motor üçgene geçtikten sonra kondansatörler ayrı bir şalter üzerinden motor sargılarına paralel bağlanır.
Dikkat ederseniz münferit kompanzasyon kontaktörünü üçgen kontaktörün açık kontağı üzerinden enerjilendirilmesi gerektiğini belrtmiştim.
 
Son düzenleme:
arkadaslar;
Dün bu konuyu ototbüsde okudum, maalesef oradan cevap yazamadım. Öncelikle burdaki katılımcılardan daha yaslı oldugumu düşün-
düğümnden bir noktaya dokunarak baslamak istiyorum. Sayın yöneticilerimizin burada müdahale etmesini beklerdim. Maalesef, değerli arkadaşlarım işi kayıkcı kavgasına dönüştürmüşler. Formumuzun konumuna yakıştıramadım.
Arkadaşımın sorularına gelınce bende şöyle katılabilirmiyim.
1. Öncelikle, bütün kondansatörlerin kapasıte kontrolunü ampermetre kullanarak yapmasını,

2. Sigorta ve kontaktörlerin sağlamlıgını ve çalışırlığını
3. 10 kvarlık kondansötörü 1. kademeye almasını ve devreye girme zaman ayarlarını düşürmesini,
4. Arkadaşlarımın dikkat çektıkleri boşda yükde calısma durumu içinse;
(büyük kompresörler boşda yol alır daha sonra yüke girerler.) Kontaklı ampermetre kullanarak. yaklaşık deneyerek bulacagı 45/50 amper gibi bir değerde ayrıca bir sabır kondansatörün devreye alınmasını önerebilirim.
İyi çalışmalar herkese..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,781
Mesajlar
930,048
Kullanıcılar
452,555
Son üye
ulassh

Yeni konular

Geri
Üst