Arkadaşlar konveyörüm bitti sayılır dün motoru bağladım ve denedim gayet güçlü bir şekilde döndürüyor sayılır ancak 35A köprü diyot(doğrultucuda)bulunan 5A geçen devrede ısınıyor bunun nedeni ne olabilir yalnız denerken regüle devresini evde unutmustum o enedenle sadece köprü diyotla doğrultma yaptım kondansaör direnç ile filtreleme yapmadım bilginize.Teşekkürler
Merhaba.Sn.ceyerancı35;
Tüm diyotlar ister üzerlerinden dc. akımını direk olarak (Doğrultulduktan sonra veya bir bataryadan,güç kaynağından gelen dc. akımı üzerlerinden direkt geçirirken) veya ac/dc doğrultması sırasındaki dönüşümde geçirirlerken ısınırlar.Ancak bu diyodların nispeten düşük akımla çalışanlarında (1N400X serisi gibi) nominal akım geçişlerinde,bu ısınmanın el temasıyla fark edilmesi daha güç,35 amperlik bir köprü diyotta,4-5 amperlik akım geçişinde fark edilip hissedilmesi daha kolay ve belirgindir.1N4001 serisi bir diyot nominal akım değerinin aşıldığı,örneğin kuru-jel bir akünün tam boş durumundan şarj edilmesi sırasında el yordamıyla da fark edilecek derecelere kadar ısınıp bu ısınması ayrıca fark edilecek hale de gelebilir.
Diyotlardaki bu ısınmanın asıl nedeni,diyot içinde voltaj düşümü ile ve diyottan geçen akımla doğru orantıda bu ısınmanın artmasına neden olan içsel (Malzemenin atomsal özelliğine de direk bağlı olarak oluşan voltaj düşümleri) güç kayıplarıdır.Silisyum diyotlarda bu voltaj düşümü (Kaybı) yaklaşık olarak 0.65-0.70 volt civarındadır..Bu diyotta içsel olarak gerçekleşen güç kaybı;P kayıp=V*I'dır.Diyottan o anda geçen akım 5 amperse eğer;P=0.70*5=3.5 watt.lık bir güç kaybı oluşur.Bu kayıp da diyot gövdesinden,içten dışa doğru ısı enerjisi şeklinde diyottan dışarıya doğru atılıp verilmeye çalışılır.
Ancak diyottan nispeten yüksek akım şiddetleri geçerken,yeterli bir soğutma olmadığında ise,diyodun gittikçe de ısınması sonucunda,çıkışında vereceği net amper değeri de düşecektir.Yani belirli bir amper değerinden sonra,daha yüksek geçen akım şiddetlerinde iyi bir soğutucu ile diyodun daha verimli çalışabilmesi ve net bir akım şiddetini de daha kolay verebilmesi sağlanabilmiş olacaktır.Oluşan bu ısı örneğin 35 amperlik köprü diyotların montaj yerinden soğutucuya vidalanmasıyla,oluşan bu atık ısı,diyot verimini yüksek akım şiddetlerinin geçişinde,diyodu daha verimli çalışabilir durumuna da getirmiş olacaktır.Yüksek akım şiddetlerinin diyotlardan,köprü diyotlardan (Bir de köprü diyotlarda 4 diyot tümleşik olarak tek gövdede,bir tek yapıda bulunduğundan,ısı enerjisinin yüksek akım şiddetlerindeki akım geçişlerinde,bu ortak gövdede birikip yoğunlaşması daha kolay olabilecektir.) geçişiyle dc akımlarının eldesinde (Ac/dc dönüşümünde) bu soğutmanın önemi daha da belirgindir.Kolay gelsin.