Suat_Korkmaz
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2011
- Mesajlar
- 4,988
- Puanları
- 1,506
- Yaş
- 48
Acaba guzel bir 3b yazici kaca mal oluyor?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Yetersiz kalıyor pinleri kalınlaştırmak veya klemensi artırmak çözüm 1yerine 2 veya 4 adet.Klemens tekrar eridi. Tam olarak klemens takımının ortasında, çatalımsı metal parçanın arasına pim giriyor. Akkor hale geldiğini gördüm, sanırım ısınma başlayınca çatal yapının daha da açılmasına neden oluyor ve ark oluşuyor. Yüksek amper çeken kısmın + ucu. Tam sağlam hale getirmeden devam etmek riskli.
Acaba guzel bir 3b yazici kaca mal oluyor?
Orjinal mosfetler 60V 55A iken, yukarıda verdiğiniz 4 mosfetin katalog değerlerini incelediğimde daha düşük gerilim ama daha yüksek akım olduğunu görüyorum. Ben orjinal mosfete soğutucu bile bağlamadan (mosfet 175C kadar dayanabiliyor) ortalama 5-14 saatlik uzun baskılar alıyorum. Buna rağmen 1 yıl kullanımda sadece 1 defa gevşeyen ve kontrol etmediğim aynı klemensten kaynaklı sorun yaşadım. Bence sizdeki soketin kalitesi ve bu nedenle oluşan temassızlıktan yaşandı bu sorun. Kararma olan soket üzerinde 11A ve 5A'lik gerilim girişleri olduğu yazıyor. Sisteminizdeki switch mode güç kaynağınız muhtemelen max. 29A olduğuna göre bu akımlara tek bir mosfet için zaten çıkmıyoruz. Bu nedenle bence orjinal mosfeti değiştirmenize hiç gerek yok. Ama yinede karar tabii sizin.Klemensdeki erime sorunu nedeni ile yeni klemens aldım ancak üzerindekinin aynısı gibi, daha kaliteli yüksek amperli bir klemens aldığımda değiştireceğim. Ramps kartının üzerindeki klemens 4 uçlu (pinli) ancak iki tane ikili takmak, tekrar değişmesi gerekirse kolaylık sağlayacaktır. Erime ısıtıcı tabla + ısıtıcı kafa + fan kısmında oluşuyor, bunların arasında da sanırım ısıtıcı tabla yüksek amper çektiği için ana neden.
Ekli dosyayı görüntüle 31326
Klemenste oluşan erimeyi erken farkettiğim için (küçük oval) kart çalışmaya devam etti. Isıtıcı tablanın mosfetine (büyük oval) alüminyumdan büktüğüm şekilsiz soğutucuyu ekledim. Sanırım klemensin erime sorununa da yardımcı oldu, ilk defa 1.5-2 saate yakın baskı yapmama rağmen sorunsuz çalışıyor.
http://reprap.org/wiki/RAMPS_1.4#Mosfet_Terminal sayfasında verilen malzeme listesinde, mosfet için üzerindeki ile beraber;
STP55NF06L (RDS=18mΩ On)
Upgrade particularly for the bed: IRLB8743PBF (RDS=3.2mΩ On) or for even more current IRLB3034PBF (RDS=1.5mΩ On)
modelleri verilmiş. Sanırım sorunun farkında oldukları için, özellikle ısıtıcı tabla için, direnç (RDS) değeri (ısınması) düşük mosfetler önermişler.
Yakın bir şirketin sitesinde önerilen mosfete benzer, aşağıdaki ürünleri gördüm. Alıp değiştirmeyi düşünüyorum, Elektronik bilgim pek yok umarım doğru seçimdir.
IRF1405 (Power MOSFET(Vdss=55V, Rds(on)=5.3mohm, Id=169A⑥)), 3.71 TL
IRF1404 (Power MOSFET(Vdss=40V, Rds(on)=0.004ohm, Id=162A⑥)), 4.89 TL
Teşekkür ederim.Güzelini bilmiyorum ama benimkinin maliyetini verebilirim.
Ben Tabla, Z ekseni, motor bağlantı parçalarını lazerle kestirdim, bu nedenle benimki pahalıya geldi, CNC de yapılabilecek kolay parçalar. Aslında yaygın olan gereken özel parçaları, basılmış plastik olarak almak, sahibinden.com'da basıp satanlar var. Tabla alu veya başka malzeme de olsa yine gerekecek. Hazır malzeme hem kolay hem de kısa sürede yapmayı sağlayacaktır.
Uzakdoğu'dan 3D yazıcı Elektronik (klon) ve yardımcı parçalarını alırsanız, benimkine benzer 3D yazıcı 400-450 $ seviyelerinde yapılabilir. Kullandığım parçaları, aldığım yer ve fiyatlarını konu içerisinde zaten büyük oranda verdim.
Yazıcının tipine ve seçimlerinize de bağlı, daha iyi veya daha basit olsun derseniz maliyette ona göre değişecektir. Örneğin maliyeti düşürmek için saplama kullanımı gibi. 5 düzgün step motor ve elektronik parçalar zaten yukarıdaki rakamın %60-70 kadarını oluşturur.
Aslında ölçüler çok büyük değilse yapılabilir. Ama maliyetin çok azalacağından emin değilim çünkü Z eksenindeki sadece 1 motor fazlalık büyük bir maliyet yaratmıyor bence. Çünkü ayrı bir sürücüye ihtiyaç duyulmuyor. Aynı Z eksen sürücüdeki çift çıkış ile çalıştırılıyor. Hatta çift Z eksen kullanmanın bir avantajı bile olabiliyor. Şöyle ki Y eksen taşıyıcı arabanın, ısıtıcı tablanın, üzerine gelen cam yüzeyin sonucunda eksen eğikliğini tolere etmek mümkün oluyor. CNC deki gibi yüzey silerek sıfırlama yapılamıyor maalesefPeki bu makineyi minyatür bir CNC router gibi düşünemez miyiz? Z ekseninde 1 motor kullanabilecek şekilde yani. Sadece maliyetü düşürmenin yollarını arıyorum.