4/4 lük bir Bakım onarımcının Bilmesi gerekenler ?

ozanos

Üye
Katılım
27 Ara 2012
Mesajlar
26
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba ben meslek lissesi 3.sınıf öğrencisiyim ilerde gördüğü her arızayı en kısa sürede çözen 4-4lük bir eleman olmak istiyorum bana uzmanlaşmam gereken konuları başlıklar halinde yazarsanız çok sevininrim.

Tecübeleriniz sizlere ne söylüyorsa içinizden geldiği gibi yazın lütfen Teşekkürler.
 
1. Işini çok seveceksin,
2.özel hayatın olmıyacak(paydos saatin gelip, servise bineceğin an geri gelmeğe hazır ol)
3.çok soru soracaksın
4.sormakdan utanmıyacaksınm kibir olmıyacak, kım neyı bilir bilinmez,
4.iyi bir arşiv-dökumanın olacak,
5.hiç bir zaman "ben " demıyeceksin,"" biz" dıyeceksin,,,
ve daha bir çok ilave...
 
Öncelikle çok çalışmalısın. Kendini geliştirmek için kişisel gelişimle ilgili kitaplar okumalısın. Pozitif düşünceli olmalısın. Sorunların, problemlerin üstüne üstüne gitmelisin. İnsan hafızası çabuk unutur, bundan dolayı önemli konuları ve bilgileri bir ajandaya sürekli not almalısın ve bunların neticelerini arada bir kontrol ederek revize etmelisin. İnsanlarla ilişkilerini iyi tutmalısın, onların olumsuz taleplerine "hayır, olmaz vb." gibi cevaplar verebileceğin zamanlarda "hayır ve olmaz"'ların gerekçelerini de ayrıntılarıyla kalplerini kırmadan söyleyebilmelisin. Ekip çalışmasına uygun hareket etmelisin. Başarı için ekip çalışması şart. Ekip arkadaşlarından öğrenebileceğin çok şey vardır.
 
Hedeflerini gözden geçir.
Ahmaklar , benim gibi , arıza ile uğraşır.
Akıllı olanlar ise o cihazları tasarlar...
 
hepinize çok teşekkür ediyorum :) sanırım ortak şey bir arşiv oluşturmam tüm bilgileri depolamam

Sn.KAZIMUGUR ahmaklık veya akıllılıktan ziyade ben bir problemi çözmeyi ve ona kafa yormayı çok seviyorum kumanda sorularını çözmeye bayılıyorum ve kumanda da ilerlersem bir problemi daha rahat çözeceğimi söylediler neyin nasıl oldugunu bilirsem kafamda o an canlanır zaten :)

kendinize haksızlık ediyorsunuz bence bir cihazı tasarlamak ve o cihazı onarmak çok ayrı şeyler üretmek ve çözmek insan sevdiğini yapmalı siz sevmediğiniz bir işi yapıyorsanız bişey diyemem :) ama Sn ''zeybek'' in dediği gibi ilk madde işini çok seveceksin buna sonuna kadar katılıyorum ama sizinde yaşınızın getirdiği bir teccübe var onada saygı duyuyorum sanırım en iyisi gelebileceğin en yüksek noktaya gelip gene sevdiğin işi yapmak
mühendis olsamda arızaları çözerim gene çünki hoşuma gidiyor saygılar.
 
bir çok konu değil belli bir konuda uzmanlaşırsan daha faydalı olur slm
 
Ön yargılı olmadan hedefine yürümelisin.

Diyelim bir arıza var,sonuca ulaşmadan asla hemen hallederim demeyeceksin.Yoksa kariyerin başlamadam biter.

Elektrik arızası görünmeyen,aynı zamandada gözünün önünde duran bir olaydır.

Şöyle bir serzeniş duyabilirsin heran;ya 2 saattir bir siviç için mi uğraştın be adam..elektrikçi hiçbir zaman müneccin değildir.

Bilgi beceri ve birikimlerini,sorunlar karşısında ortaya döken iyi bir usta teknisyen veya mühendis olmak istiyorsan,çok araştır,çok sor.

Saygılar selamlar tüm meslektaşlarıma....
 
Merhaba.Benim tavsiyelerim de şunlar olacaktır;

1. Bir Bakım-onarımcı teorik elektrik bilgisi ve pratik (Uygulamalı) elektrik bilgisini kesinlikle mental olarak birleştirmeli,ne teorik,ne de pratik bilgi tek başına bir sonuç vermez.Ben proteus hiç kullanmadım ve kullanmam da.Elektrik problemlerini,şemalarını önce beynimdeki laboratuvarımda çizer,tasarlar,ondan sonra uygulamalı deney yaparım.Sonuçta tüm öğrendiklerimden çok azı teoriktir(Kitaplar,internet,fuarlar,stantlar,seminerler,vb.) pek çoğu deneysel (Test) yollarından elde edilmiştir.Deneyleri severek yapmanız için içinizde sonsuz bir heves (Merak,neyin ne olduğu,ne olmadığı sorusu;neden oluyor,nasıl oluyor,niçin böyle oluyor) sorusu hep geçebilmelidir.Zaten arıza olaylarını çözümlemekte çok hevesli olduğunuzu da ayrıca belirtmişsiniz.

Öğrenciliğimde okuldayken,balast-starter-flüoresan lamba devresini elektrik müh.Temel Tunalı (Edirne'de) tanıtıp şemasını tahtaya çizer çizmez,hemen gidip evdeki çalışma odamda,balastın üstündeki devreye de bakarak aynisini yaptım ve çalıştırdım.Yalnız balast ve flüoresan-starter mesafesini çok uzun 0.75'lik kablolarla,gereğinden çok uzun olarak yaptığımdan,2 adet 20 watt.lık flüoresanın balastı çok fazla ısınmış,koku yapmıştı.(Yıl 1983) Buradan hareket ederek anladım ki bu tür işler,öyle gelişigüzel,rastgele de yapılmıyor,kuralı,matematiği,elektriğin rezonans frekansı,rezonansa gelmesi,vb. çok fazla kuralları varmış meğerse.Daha sonra biraz araştırdım ki flüoresan lamba-starteri ile balast devresi mümkün olduğu kadar en kısa yoldan kabloların bağlantısıyla ve çok düzgün olarak yapılmadıkça (Çünkü elektrik düzeni çok sever!) devrede rezonansla ısınma (Ayni zamanda rahatsızlık veren bir ıslık sesi de benim devremde vardı)ve düzensiz yapılınca da,lambada gidip gelen ışık parıltıları,dalgalanmaları bile olabiliyormuş.Yani basit bir olay gibi bunu görmeyin hiç bir şekilde.Önce teoriyi tam olarak da hazmedip bileceksiniz,teorisi kafanızda (Mental olarak) yer alıp bulunacak,daha sonra uygulamada ne tür sürprizleri acaba bu devre bize yapabilir diyerek de sürekli gözlem yapacaksınız,bence iyi bir elektrikçi,elektrik bakım-onarımcı sürekli gözlem yapacak,yeni teknolojileri çok yakından da takip edip öğrenecek,teknolojiyi hiçbir zaman da geriden takip etmeyecektir.Belki başarının bir anahtarı da bence burada saklı.

2.Hiçbir zaman bir arızayı çözerken,aydınlığa kavuştururken,kesinlikle ön-yargılı düşünülmeyecek,en uzak,ihtimaller bile göz önüne alınıp o şekilde sonuca gidecek arıza durumu çözümlenip açıklığa kavuşturulacaktır.Müdahele ettiğiniz tesisin devre şeması aklınızdaysa mesele yoktur,aksi durumlarda mutlaka devre şemalarını elinizin altında bulundurup,sistemli olarak,projesine uygun olarak arıza arayın.

Zamanında (1994'de)çalıştığım Organize Sanayi Bölgesindeki Çetinkaya Mensucat'taki (Kayseri'de) bir tekstil makinesinde,pamuğun çabuk alevlenmesi yüzünden çıkan bir yangında,makinadaki enerji kabloları kısmen yanarak hasar görmüştü ve makina start almıyordu.Elektronik müh.ve ayni zamanda da teknik Müdürümüz olan Cihan Bey ve ben,makinanin elektrik projesini baştan sona incelemiştik.Makina üzerinde yangının zarar verdiği tüm kabloları tek tek incelemiştik.Arızayı bir türlü bulamamamıştık,makina start almıyordu.Bir müddet sonra sağlam kablo olarak gözümüzden kaçan bir kablonun,kendi içinden yanıp kısa devreye neden olup, makinanın kendisini korumaya aldırdığını gördük.Arızayı biraz geç bulabilmiştik,sağlam diye gözümüzden kaçan enerji taşıyan bir kablo bizi epey uğraştırmış,makinenin tüm projelerini baştan sona incelememize bile neden olmuştu.

Bunu size anlatmamın sebebi pek çok arıza ön teşhisinde yaşanan "Ön yargılı davranılması" olayıdır.O enerji kablosu eğer "Tamam,yanmamışsa içi de sağlamdır" diyerek es geçilmeseydi,tam 12 saat sürecek ve üretimin de aksamasına neden olacak bir arıza olayı,sadece yarım saat-1 saatte doğru olarak teşhis edilip,daha çabuk da telafi edilebilecekti.

3.Araştırıp öğrenmekten,çok soru sormaktan asla çekinmeyin.Öğrenmenin ve iyi bir gözlemci olup da doğru sonuçlara varmanın en iyi bir yolu da çok soru sormak ve tatmin edici cavaplar gelinceye kadar da bundan vaz geçmemek,ısrarcı olabilmektir.Bilmediğiniz parçalar için tüm malzeme depolarına girin,insanlarla pozitif ve yapıcı diyaloglar da kurun ve araştırarak öğrenmekten de asla yılmayın.

4.Elektrik bakım-onarımcısının yaptığı işler,bir makina bakım-onarımcısının yaptığı salt elle tutulur ve gözle görülür olan bazı kalibrasyon,ayarlamalar,bakımlar,vb.,kadar,en yüksek yetkiliden (Gen Müd,müdür,teknik md.,şef,vb.) en düşük yetkiiye varıncaya kadar pek de göze batmayabilir,hiçbir şey yapılmadığı imajı da yanlış olarak yaratılabilir,işletmelerin çoğunda,elektrikçilerin yaptıkları işler böyle de görülebilir.Siz bu imajı tam yıkmak ve "bir makineci ne ise,elektrikçi de odur!" açık mesajını,tüm birimlere verebilmek için,yaptığınız tüm ayar,kalibrasyon,koruyucu bakım,arıza,montaj,vb. tüm durumların öncesi ve sonrasını,ayrıca zaman ve yer belirterek tam olarak da belgelendirin,kesin kayıtlara dökün ve mutlaka kendi kişisel bir arıza defterini düzenli tutup,şemaları,projeleri,parçaları,sistemin arızalı hali ve sonrasının tam düzeltilmiş halini,tam kayıt altında elinizin altında devamlı bulundurmaya çalışın.Arızaya gittiğinizde arıza takım çantası,şemalar,projelerle birlikte,bir de kişisel ajandanız elinizin altında her zaman bulunsun.Bu ajandaya da çok önemli görülen noktaları,planları,şemaları,bakım takvimini,vb.önemli olayları,sürekli olarak da not alabilmelisiniz.

4.Meslekle ilgili eğitim,sempozyum,seminer,meslek eğitim kursları,paneller,standlar,vb. tüm mesleki etkinliklerde,faaliyetlerde her zaman bulunup yeni teknolojileri,gelişmeleri takip edin.Eski teknolojilerden öğrendiğiniz bilgileri,yeni yeni öğrendiğiniz bilgilerle sürekli olarak "update=güncelleme" yapın,yani kendinizi sürekli geliştirin.

5.Bencil olmamak da çok önemli,çünkü bu tür işler bir takım çalışmasıdır,yani "Birimiz hepimiz,hepimiz birimiz için varız" prensibiyle hareket edip çalışmak,daha iyi başarıları da beraberinde getirir.Tıpkı bir futbol veya başka spor dallarında kazanılan bireysel başarının gerisinde,en alt elemandan,en üst yöneticisine kadar uzanan,bir halkalar bütünü gibi bir tim çalışma prensibini de ayrıca tam olarak da edinebilmelisiniz.

6.Her konuyu tam olarak da bilmeniz,ama en çok sevdiğiniz ve başarılı olduğunuz bir tek konuda da uzmanlaşmanız,gelecekteki iş potansiyeliniz ve belki de bu nedenle bir tercih nedeni olabilmeniz açısından çok daha iyi olacaktır.Başarılar dilerim.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Hepinize ayrı ayrı çok teşekkürediyorum Kumanda sistemlerinin tümünde uzmanlaşmak istiyorum aslında PLC den Pinomatik e Motor sürücülerine onarımından kurulumuna internetten hep araştırıp çok porblem çözüp şemaları inceliyorum ama hayla büyük bir ajanda tutmaya başlamadım en kısa zamanda kalın bir ajanda alıcam.
Saygılar hepinize selamlar.
 
Başta ajanda işe yarasa da , zamanla konu sayısı arttığı içi ajanda içinde aradığını bulmak sorun olabilir. Bir süre sonra elindeki döküman sayısı arttığında kalın dosya kullanabilirsin. Bilgiyi kategorilere ayırmak ( PLC, Motorlar, Mekanik ekipmanlar, Sürücüler vs...) aradığını kolayca bulmaya yardımcı olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,713
Mesajlar
929,199
Kullanıcılar
452,425
Son üye
agah55

Yeni konular

Geri
Üst