4 kw motor kalkış anında

b a k u n

Üye
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
201
Puanları
1
Yaş
38
3 adet 4 kw motorumuz var ve bunlar hastanenin su motorları,

motorun 1 tanesi çalışırken sıkıntı yok ama 3 motor devreye girince motorlardan ilk kalkış anında tak tak tak diye kısa süreli ses geliyor kontaktörler kendisini çekip bırakıyor ve motorlar 2 günde bir yanıyor.. çözüm nedir ne yapılabilir ?
 
Besleme hattınız çok uzun ve kesit yetersiz ise,böyle bir durum olabilir.Bahsettiğiniz işletme durumunu,
ölçü aleti ile takip ettinizmi?
 
Kmanda panonuzla, enerji aldıgınız nokta arasında mesafe uzun, kablo kesidi ince geliyor olabilir.Kumanda gerilimi düşükdür, 380 /220 volt trafo kullanın. 220 volt direk trıfaze girişden alınıyorsa, faz veya nötr bağlantılarınızda gevşeklık olabilir. Kontaktörlerin, "a ve b" bobın uclarında, veya yardımcı kontak uclarında gevşeklik olabilir.
Eger, pompa çıkıslarınız aynı kollektöre basıyorda, çıkıslarında cekvalf/klepe yoksa,ilk çalısan pompa, sonradan calısan pompaya basınc uygulatacakdır.Buda motorun asırı akım cekmesı nedenıyle, belki,,belki panoda gerilim düşmesine neden olabilir.
 
motorlar aynı anda mı kalkıyor aynı anda kalkıyorsa sıkıntı olur ayrı ayrı zamanlarda kalkış ver
 
Selamun Aleyküm
Sayın Bakun konu elektrikle alakalı olduğundan cevap uzmanlarından beklenir ama acizane yazalım.
Belki sorun birçok konu ile alakalı kişinin anladığı bir sorun olabilir ama olayı teknik olarak anlatırsan video ve ses eklemesi yapabilirsen efektif çözüm bulursun. Bu sistemde bir hayli önemli bir arıza olduğu aşikar.
Mesela "tak tak.." sesleri acaba mekanik bir çarpma mı yoksa kontaktörlerin çekip bırakmasından dolayı motorların enerjisinin kesilip verilmesinin etkisiyle kalkış yavaşlama hallerinin sonucu mu? Tek motorda sorun yok yazıldığından sanki mekanik değildir gibi düşünülebilir ama acaba tek modda hep aynı motor mu çalışıyor?
Sözler tam anlaşılamamış ve durum açık değil ancak aynı hatta pompaların akışkan basınçlandırması uygulanmaktadır. Zira paralel bağlamadır ve debi arttırma içindir. Pompa zaten çıkış kısmı basıncını üretmiş olduğundan diğer pompanın aynı basınca maruz kalması ek bir durum değil zaten kendisinin de çalışma esnasında yaptığı bir iştir yani birinin basınçlandırma yapmasının diğerine zarar verdiği düşünülmez pompalar basınç farkını oluşturur akışkan ise akar, nasip olursa. Yalnız bu durumda kapalı kısımlara hacmi değişmeyen (sıvı) akışkan basılması halinde kapalı kısımda sıvıya basınç uygulayan ayrı bir sistem(gaz vb.) olmalı , açık sistemde bir yöntem olarak sıvı bir yüksekliğe basılmalı. Keza pompalar pistonlu tip olup da hat kapalı gibi bir durumda çalışırsalar birbirine zarar verebilir ve ya tek iken de zarara sebep olur.
Pompalarınız ne tiptir bilmiyorum ama santrifüj tip pompa ön ve ya arka vanası kapalı olsa da kilitlenmeden çalışır.
Sorun pompa iç mekanik aksaklık mıdır, hat üzerindeki bir vananın şebekeyi açmamasından dolayı pistonlu tip pompaların kilitlenme benzeri halleri midir, yoksa elektriksel sorun mudur ve ya birçoğunun kombinasyonu mudur anlaşılması lazım. Bahsettiğimiz bilgilerle şeması da çizilebilir. Sistem ne için su basıyor, çalışma rejiminin özellikleri nedir, aynı anda kesitli çalışma yerine uzun modda tek çalıştırılma neden kullanılmıyor, sistemde emniyet vanası namına bir koruyucu eleman var mıdır, santrifüj pompa mı kullanılıyor değilse geçilmesi sisteme uygun mudur gibi soruların cevabı mahiyetinde bilgi sunulabilir.
Hayırlı akşamlar..
 
Denge tankından olabilir.tankın patlak veya basınç ayarı kaçmış olabilir.
 
denge takı membranı patlamıştı değiştirdik, tanka basınç verdik tankta sıkıntı yok.

motor ile besleme arası mesafe 90 metre ve 4x6 kablo kullanıyoruz.

motorlar 6 bar basıncı bulunca duruyorlar. tek motor 4.5 bar'a kadar yükseltiyor sonra diğer motor veya 3 motor da devreye giriyor 6 bar basıncı bulunca duruyor sonra geri çalışmaya başlıyor.

3 adet 3tf42 kontaktör kullanıyoruz, motor koruma ve termik röle kullanamıyoruz çünkü pano çok küçük yapılmış ve sığmıyor, panonun değişimi de pahalıya patlayacak gibi duruyor.

tek motor devrede iken ölçüm yapıyorum faz-faz arası 380v fakat diğer motorun devreye girdiği andaki gerilime bakmadım. bakar yazarım burada arkadaşlar.
 
üç motorda devreye girdiğinde üç faz kontrolü ve ayrı ayrı amperlerini ölçün ona göre değerlendirelim slm
 
üç motorda devreye girdiğinde üç faz kontrolü ve ayrı ayrı amperlerini ölçün ona göre değerlendirelim slm

üç motor da devreye girince çekilen akımlar normal görünüyor usta. 3 motor devreye girerken diğer motorlardan takırtı falan geliyor. bu motorları Elektronik olarak kontrol ediyoruz, pano içerisindeki kartta problem olduğuna karar vermeye başladım
 
Sent from my Discovery using KontrolKalemi.Com Forumu mobile app
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst