45 KW Motor 90 Amper Çekiyor

Mekanik bir sorun olabilir. Motor milini yükten ayırarak boşta denemekte fayda var. Bu durumda çok küçük akımlar görmen gerekecek. )1A den küçük) veya motorun yüke göre küçük seçilmiş olabilir. Daha büyük bir motor kullanmakta yarar olabilir.
 
koruma ekipmanı yokmu diye soran arkadaşlar ne alakası var koruma olunca akım mı düşecek adam sıkıntısını anlatıyor kontaktör arızası diyen arkadaş nasıl bi arıza söz konusu olursa kontaktör yüzünden motor aşırı akım çeker merak ettim
pompa su basma mesafesi kısaysa tersine döndüğündede su basıyor ama yüksek akımlara mazuz kalıyor dalgıçlardada bu olay olur kısa mesafelerde bunu kontrol ettinizmi
 
yukardaki söylenenleri yaptıysan vana varsa vanaları kısıpda motora olan yükü azaltmaya çalış yük azalırsa amperde düşer ölçersen (suyun geçişini azaltmak lazım)
 
motor çalışırken voltajlarına baktın mı 100 amper çekerken
 
Arıtma tesisinin birinde 45 kw motor var ve çektiği akım 95-100 A arası anladığım kadarıyla motorda bi zorlanma var verdiğiniz bilgilere göre motor küçük geliyo.Aynı zamanda 45 kw soft starter la kalkış yapan bu motorun soft starter girişleri yanmış ve soft starteri değiştirmemiz gerekiyo.Bi üst güçte 55 kw soft starter seçip kullanırsam ne gibi sorunlarla karşılaşırım.Ayrıca motorun yanmadığını motoru hiç açmadan ölçüm yaparak nasıl tam olarak tespit edebilirim.Ben gövdeyla sagılar arası kısa devre varmı diye baktım herhangi bi şey göremedim.Başka bi yoluda varsa sizlereden öğrenmek isterim.Tşk.
 
Çekilen akım değeri motorunuzun yaklaşık olarak tam yük akımına tekamül ediyor neredeyse. Eğer milinde bu kadar yük yoksa rulmanlarını ve yataklarını kontrol etmeniz gerekiyor hemde aciliyetle . Soft starter seçiminde zaten yapmanız gereken motor gücünün bir üst kademesinde seçim yapmaktı ; ABB firması bu konuda çok nazik ve yardımcı oluyor teknik destek konusunda . Motorun kofra kutusunu açıp her faz ile motor gövdesi arasına meger ile ölçüm yapmalısınız motorun sağlamlığını tespit için ; ayrıca hassas direnç ölçen bir cihazla sargı dirençlerini ölçüp normal değerleriyle ; elinizde bu değerler yoksa aynı bir motorla karşılaştırmanız iyi olur.........
 
Son düzenleme:
100 Amper gayet normal bir değerdir. Fazla abartmamak lazım.

Siz buradaki arkadaşlara pompanın kademeli olduğunu söylemesseniz arkadaşlara beyin felci (Allah korusun) geçirteceksiniz.

Pompa ne pompası?
Kademeli bir pompa ise çıkış basıncını bir ölçün bakalım ? Siz ne değer okuyacaksınız?
Motor yanar şayet siz minumum motor devrinden daha düşük devirde dönmesine zorlarsanız. Hatta motor durur yani sıfır devir.
Hiç bir motor rulman dağıttığı için direk yanmaz. Zaman alır, bunu farkedersiniz.

Eksik bilgi veriyorsunuz.....

Kolay gelsin....
 
Ben seninle hiç ama hiç aynı fikirde değilim ; 45 kw lık motor 100 A çekiyor ( Nominal akımı 85 A yapar ) sen buna normal diyorsan ben üstad öğle yemeği yedinmi kan şekerin mi düşdü derim Eğer motor bu kadar yükü normal şartlarda üstüne alıyorsa bence motor seçimi bir üst değerden yapılıp motor rahatlatılmalıydı
 

45 kw motor 100 amper çekerse yanar ama bu çekmeyeceği anlamına gelmez..
Normal dememin sebebi ise konuyu bu noktaya çekmek için söyledim.
Herkes motordan hatlardan bahsediyor ama kimse yükle alakalı bir bilgi vermiyor.
Pompa! Ne pompası? Su pompası!
Kaç çeşit pompa var ?
Kimi pompa sıkıştığında by-pass a düşmez(arkadaşınki belki de öyle pompadır).
Motorun gücü ile yaptığı iş arasında hiç bir alaka yok!

Yük testi yapılmamış, yükün tanımı yapılmamış bir sistemde motorun aşırı akımını veya yanmasını tartışıyoruz.
Biz bu olayları aştık o zaman arkadaşlar...

Kolay gelsin.....

Edit:
Muhtemel sebepler:
1-Rotorunuzda çatklaklar olabilir veya rotor mili ile arasındaki bağlantı aşınmış olabilir.
2-Voltajlarınız çok düşüyor ve motor her zaman yol alma modunda çalışıyor.
3-Yükünüz serbest akışkan olmadığından motordaki kayma yüksek olduğu için aşırı yükleniyor olabilir.
4-Pompanız o motora uymlu değil.
5- Maksimum likit pompalama basıncını aşıyorsunuz.
6-Faz akımlarınız eşit değildir.(Bir veya daha fazla faz da çökme mevcuttur).
7-Pompanız bozuktur.(Tipini yazmadınız model, marka, ne diyeyim?)
8-İletim hattınızın dirençlerinin toplamı motor iç dirençleri toplamından daha büyüktür.

ve dahası... ve dahası....
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…