Merhaba,sn.Serkan_48.Bu yazıda adeta kendimi (binbaşı halimi) buldum gibi,sanki çok eski tarihlerdeki bir yazımı tekrar tekrar okuyorum mu dedim,kendi kendime.
Bir ara ben de sn.Kazım Uğur Hoca'mın kendi yazış tarzına çok yakın veya ona yakın bir yazı tarzını sürekli yazmayı kısa süreliğine seçmiş,ama kendi tarzıma (Paragraflı olanına) tekrar dönmüştüm.(Bunu forumdaki bazı yazılarımdan çok iyi de biliyorsunuz)
Bu stil çok iyi bir stildir,bu yolda devamlı yürüyün,hiç pişman olmazsnız,sn.Serkan_48..Yanlış anlamayın sadece bir Şaka şakaKolay gelsin.Saygılarımla.
merhaba arkadaşlar bir müddet elim değmedi buraya yazamadım. geçenlerde sipariş ettiğim akü röle diyot geldi devre üzerinde gerekli değişiklikleri yapıp bağlantıları yaptım. Dün de oğlumla test sürüşü yaptık. Beklediğim gibi araba hem hızlandı hemde çekişi acayip derecede artı adeta yerleri parçalıyor. sıkıntı şuki arabamız arkadan sağ teker tek tekerden şanzuman bağlantılı itiş olduğundan araç şahlanıyor. aracın önünde yükselme olduğundan direksiyon hakimiyeti zayıflıyor. sürekli sola doğru zorluyor. özellikle yokuş çıkarken bu sorun oluyor. Benim düşüncemMerhaba, bir önerim olacak.
12 volt akü, 12 V akü için şarj aleti, 3 adet röle, 1 adet diod ,1 adet motor almaktansa öncelikle bu araba mevcut haliyle ne kadar hız yapıyor onu ölçsek. Mesela 1 dakika da kaç metre gidiyor.
Ondan sonra motorun üstündeki dişli ve motorun karşısındaki dişli/dişlilerin çaplarını ölçsek kabaca motor devri hakkında fikrimiz olur.
Hızı ne kadar yapmak istiyorsak o devirde 6 volt bir motor arasak minumum masrafla bu iş çözülür.
Şayet 6 volt olarak istediğimiz motor yok ise o zaman 12 volt motor ararız. 6V dan 12 Volta dönüşümü ondan sonra düşünürüz. Ancak her halukarda bize şimdiki motorun devri ve bununla ilgili veriler lazım olacak. 12 volt motor için kaç devirlik motor bakacağız onu bilelim.
Hocam resimler konunun ilk başlarında ilk sayfada olacak. Eklemiştim. Bir bakıp düşüncelerinizi paylaşırmısınız. Bide yumuşak start devresi hakkında biraz bilgi verirmisiniz nerden bulurum nereye nasıl bağlamalıyım bildiğiniz bir site filan varmı bunu anlatanHayırlı olsun iyi eğlenceler, muhtemel sebep ön tarafın boş olması dolayısıyla ağırlık merkezi ortadan arkaya yakın rampa eğimiyle daha da geriye gidmekte, ön tarafa dengeleyici ağırlık gerekecek bu da ekstra yük oluşturduğundan pil şarjından ve kullanım süresinden çalar. Rampada çocuğun yaşını bilmiyorum, öne eğilmesi biraz fayda sağlar. Tekerlere lastik kaplama çekmek lastik şerit kaplamak tutunmayı artırır.
Yumuşak start devresi temin edilip süreyi biraz uzun tutmak bir çözüm, frenlemede durmada sıkıntı yok mu?
3. soru için Elektronik karta ait resimler gerekli özel röle varsa normal röle ile değişim çözüm olabilr.
Hocam motorun gerilimini düşürmek veya çekeceği akımı sınırlamak nasıl olacak detaylı bilgi verirmisinizSanırım şu an 100 beygir gücü olan bir arabaya 1000 hp gücünde motor takmış gibi oldu.Motorun gerilimi düşürülebilir veya çekeceği akım sınırlanabilir. Böylece arabanın gereğinden fazla seri olması önlenebilir.
Kolay gelsin, iyi eğlenceler genç arkadaşa. Aman dikkat bu arabaların hızlısı tehlikeli. Kask ile kullanmasını öneririm
Hocam motorun gerilimini düşürmek veya çekeceği akımı sınırlamak nasıl olacak detaylı bilgi verirmisiniz
Sanırım 2 veya maximum 3 amper çekiyor motor. çünkü 6 volt iken 12 amperlik akümüz yaklaşık 4-5 saat çalıştırıyordu.Motor kaç amper çekiyor, (çocuk üzerinde araba hareket halinde iken) Bu bilgiler lazım olacaktır. Ayrıca bu tip devreleri tasarlayabilecek daha bilgili arkadaşlar olduğu için onlar güzel öneriler de bulunabilirler. Bekleyelim olmadı araştırırız.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?