6 volt akülü arabayı 12 volta çevirme yardım

Merhaba, belli bir yere geldiğimize göre sıra detaylarda. Bu detayları Serkan bey çok güzel açıklamış.

1. Diodlar : IN4007 ler kullanılabilir geriye takalım. 1N5817 1.0 Amper Schottky diyot olarak geçiyor. Daha yüksek amperli olan bir diodla değiştirmek gerekebilir. Kaç amperlik olacağını alacağınız motorun amperajı belirler. O kolay. (Mesela1N5822 takarsınız 3.0 Amperdir )

2. Röleler: Aynı röle derken aynı kılıfa sahip bobini 12 volt röleyi kastettim ki kartta aynı deliklere geçsin uğraştırmasın. Röle işi de kolay bu da sonraya kalsın.

3. Akü : 12 Volta çevireceksek yine Serkan'ın dediği gibi en az 10 A olsun ki akü daha uzun süre gitsin. Ne kadar yüksek amper o kadar uzun kullanım demektir. Ancak şarj süresi de uzayacaktır. Aküyü çok da abartmamak lazım diye düşünüyorum.

4. Motor: Serkan bey uyarmış zaten. 17000 devirde bir hata olmalı bu devir araba için çok yüksek. Burada şunu belirlemek lazım. Mevcut motorla araba ne kadar hız yapıyor. Biz ne kadar hızlı gitmesini istiyoruz.
Mevcut 6 voltluk motor 50 devir yapıyor ise siz 6 volt 100 devirli motorla da hızı arttırmış olursunuz. 12 Volt 100 devir ile de. Burada motorun geriliminden ziyade devri önemli. Siz ne kadar hızlı gitmesini istiyorsunuz. Basitçe hesaplamak mümkün.
Arabada 2 tekerlek için 1 motor mu var yoksa her tekerlek başına bir motor mu ? Ve mevcut motorun devri kaç ?
Eğer 6 Volt ile çalışan daha hızlı bir motor var ise sadece motoru değiştirin olsun bitsin.

1- hocam diyot konusunda dediklerinizi yaparım. sıkıntı olmaz. icabında 1N5822 diyatla değiştirebilirim

2- rölede benimde yapacağım zaten buydu. eğer 12 volta geçersem aynı tip ölçülerde 12 volt olan röleyi alacam.

3-akü konusuna gelince şuan üzerinde 6 volt 12 amper akü takılı ve sağlam bir akü. benim düşüncem bunun yanına aynı ölçülerde yine 6 volt 10 amper civarında (8-10 12 vs.amper) bir akü daha almak. ikinci akü için mevcut akünün yanında boş bir akü yeri var. (galiba aynı aracın 2 akülü veya 12 voltluk modellerinide üretiyor aynı firma) eğer 6 volt ama devirli motorla devam edersem aküleri parelel bağlarım. yok 12 vol motor ve devre tadilatı da yaparsam aküleri seri bağlar 12 volt olarak kullanırım. tercih imkanım olur. Ayrıca şarj konusunuda hesap ederek normal sınırlarda bir akü alacam.

4-motoru aliexpresten araştırdım orada 12v15000-16000-17000 rpm türleri yazyordu bende ondan dolayı öyle dedim yanliş söylemiş olabilirim. problem şuki elimdeki motorun devri yada voltajı konsunda üzerinde bir bilgi yok
20160507_153037.jpg
üzerindeki numaralardan internette arattım ama net bir bilgi bulamadım. benim amacım aracın mevcut hızını iki katına kadar çıkarsam yeterli olur. Arac tek motorlu ve tek tekerden çekişli diğer teker boşta dönüyor. eğer bu motorun devrini ve çalışma voltaj aralığını öğrenebilirsem işim ve tercihim daha kolay olacak. bu motorun devri konusunda net bilgisi olan veya elinde döküman olan varsa bilgi verirlerse çok sevinirim işim dahada kolaylaşır.

Elimdeki motorun devrini öğrenebilirsem, ya aynı voltaj ama daha devirli bir motor varsa onu alır kullanırım. akülerimide parelel bağlarım 6 volt ama iki katı kapasitede kullanırım. ikinci seçenek eğer elimdeki motordan daha devirlisini bulamazsam bende 12 volt motor alırım akülerimi seri bağlantı 12 volta çevrir devreyide düzenler öyle devam ederim

vereceğiniz bilgileri bekliyorum
 
Merhaba, bir önerim olacak.
12 volt akü, 12 V akü için şarj aleti, 3 adet röle, 1 adet diod ,1 adet motor almaktansa öncelikle bu araba mevcut haliyle ne kadar hız yapıyor onu ölçsek. Mesela 1 dakika da kaç metre gidiyor.
Ondan sonra motorun üstündeki dişli ve motorun karşısındaki dişli/dişlilerin çaplarını ölçsek kabaca motor devri hakkında fikrimiz olur.
Hızı ne kadar yapmak istiyorsak o devirde 6 volt bir motor arasak minumum masrafla bu iş çözülür.

Şayet 6 volt olarak istediğimiz motor yok ise o zaman 12 volt motor ararız. 6V dan 12 Volta dönüşümü ondan sonra düşünürüz. Ancak her halukarda bize şimdiki motorun devri ve bununla ilgili veriler lazım olacak. 12 volt motor için kaç devirlik motor bakacağız onu bilelim.
 
üzerindeki numaralardan internette arattım ama net bir bilgi bulamadım. benim amacım aracın mevcut hızını iki katına kadar çıkarsam yeterli olur. Arac tek motorlu ve tek tekerden çekişli diğer teker boşta dönüyor. eğer bu motorun devrini ve çalışma voltaj aralığını öğrenebilirsem işim ve tercihim daha kolay olacak. bu motorun devri konusunda net bilgisi olan veya elinde döküman olan varsa bilgi verirlerse çok sevinirim işim dahada kolaylaşır.
Selamlar
http://www.johnsonelectric.com/en/p...motive-dc-motors?series=low-voltage-dc-motors
Sanırım sizin motor buradaki motorlardan biri.
 
Merhaba @sadikdurak, Sayın Koçlu'nun da ulaştığı siteye ulaştım. Ayrıca ebay da da aynı marka motorlar var fakat ne kendi sitesinde ne de ebayda sizin motorun seri numarası ile eşleşen motor bulamadım.
Daha iyi bir şey bulduğumu düşünüyorum. İstanbul ofisleri var :)
İstanbul ofisleri ile görüşüp derdinizi anlatırsanız aynı ölçülerde daha hızlı veya başka bir motor önerirler diye düşünüyorum. Belki kendilerinden direk alınabilir. Bir denemekte fayda var.
Bu arada motorun çapını ölçermisiniz. Motor ya endüstriyel yada otomotiv motorları başlıklarından birinin altında :)
Screenshot_1.png
 
aynı siteye bende baktım ama eşleşen bir ürün bulamadım
Motor çaplarını ön plana çıkarmışlar,motor çapından bulunabilir belki.Genel olarak motorları incelediğinizde motor besleme voltaj aralıklarının fazla olduğunu gördüm,sizde ayarlı bir güç kaynağı ile 6v tan başlayarak 12v ta kadar yükselterek deneme yapabilirsiniz(dikkatli bir şekilde).
 
Sebebi şu, motor üzerindeki numaralar başka şeyi ifade ederken motor anma isimleri farklı kodlanmış. Pdf leri indirmek istedim bi anne kızlık soyadını sormadıkları kaldı.
Motor çapı kaç ? birde motorun dişli tarafında redüktör var değil mi ?
 
Aynen motor çapından hareketle verdiği devri bulursun öte yandan gözden kaçan bilgi var sanırım bu üreticinin motorları oto endüstrisi için olduğundan 10v ve üstü yani motor değiştirmen gerekmiyor 12v ile rahatlıkla kullanırsın.
 
Aynen motor çapından hareketle verdiği devri bulursun öte yandan gözden kaçan bilgi var sanırım bu üreticinin motorları oto endüstrisi için olduğundan 10v ve üstü yani motor değiştirmen gerekmiyor 12v ile rahatlıkla kullanırsın.

Bana da öyle geldi. Arabayı yapan firma 6 voltla çalıştırıp X model demiştir. 12 voltla çalıştırıp Y model demiştir. Ben olsam şimdiye 12 voltu dayamıştım motora :D:D:D:D
 
Selamlar,

Konuyla ilgili bir ik ikelime bende katkıda bulunyım.

Evet aracınızı modifiye ederseniz 12 volt ilede çalıştırabilir daha uzun süre yada daha hızlı kullanabilirsiniz. Bunun için dikkat etmeniz gereken bir iki konu var. Öncelikle akünüz aynı amper yada bir üst ampere sahip olmalı. Örnek araçta 6 volt 10 amper akü var ise sizin en az 12 volt 10 amper aku takmanızda fayda var. Sonrasında motor konusu seçmeyi düşündüğünüz motor 17000 devirlik motorlar özel motorlardır. Genelde düşük güçlü yüksek devirli motorlar ince işçilik cnc v.b. işlerde kullanılır. Böyle bir motor arabanız için uygun değildir. Keza 17000 deviri araç tekerine aktarırken ciddi bir redüksiyon şanzuman kullanmanız gerekmektedir. Sizin için uygun olan şudur. Hali hazırdaki motorunuzun hızlanmasını istediğiniz için örnek veriyorum üzerindeki motorunuz 6 volt 50 devir dakikalık olsun sizin takmanız gereken motor 12 volt hızın ikiye çıkması için 100 devir dakikalık uygun güçte bir motor takmanız gerekmektedir.

Akü ve motor konusunundan sonra gelelim kart konusuna. Kartınızdaki röleler 6 volt için seçilmiş. Arkadaşlarımızında dediği gibi eğer arabayı modifiye ederseniz şahsi fikrim röleleride mutlaka değiştiriniz. 12 volt ve daha güçlü 7 amperlik değilde 10 veya 15 amperlik aynı yapıya sahip röle bulmanız sizin için kolaylık sağlayacaktır. Voltajın artması ve motoru değiştirmeniz daha fazla güç gerektirebilir. Bu nedenle rölelerinde bir üst güce çıkmaları gerekecektir.

Bundan sonra dikkat etmenizi önereceğim bir noktada şudur. Rölelerin bağlandığı kartın alt yüzündeki bakır hatlar. Eğer güç devresi hatları ince ise 12 voltta daha fazla güç çekmek istediğinizde bu hatlar gücü karşılayacak kalınlık ve genişlikte olmayabilir. Bu noktada hatları kalınlaştırmak için lehimle işlem yapmak gerekebilir.

Projenizi kafanızda tam detaylandırıp sonunda bir yol izlenmeli ve adım adım sonuca gitmelisiniz.

Not yukarıda yazmayı unuttuğum bir noktada mekanik uyumdur. Yeni alacağınız motorun eski motor yerine akuplesi boyutlarının farklılığından dolayı biraz sizi uğraştırabilir. Motor alırken bunuda dikkate alınız.

Kolay gelsin.

Merhaba,sn.Serkan_48.Bu yazıda adeta kendimi (binbaşı halimi) buldum gibi,sanki çok eski tarihlerdeki bir yazımı tekrar tekrar okuyorum mu dedim,kendi kendime.:)

Bir ara ben de sn.Kazım Uğur Hoca'mın kendi yazış tarzına çok yakın veya ona yakın bir yazı tarzını sürekli yazmayı kısa süreliğine seçmiş,ama kendi tarzıma (Paragraflı olanına) tekrar dönmüştüm.(Bunu forumdaki bazı yazılarımdan çok iyi de biliyorsunuz)

Bu stil çok iyi bir stildir,bu yolda devamlı yürüyün,hiç pişman olmazsnız,sn.Serkan_48..Yanlış anlamayın sadece bir Şaka şaka :):):) Kolay gelsin.Saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst