sadikdurak
Üye
- Katılım
- 2 Eki 2015
- Mesajlar
- 45
- Puanları
- 1
- Yaş
- 43
Merhaba, belli bir yere geldiğimize göre sıra detaylarda. Bu detayları Serkan bey çok güzel açıklamış.
1. Diodlar : IN4007 ler kullanılabilir geriye takalım. 1N5817 1.0 Amper Schottky diyot olarak geçiyor. Daha yüksek amperli olan bir diodla değiştirmek gerekebilir. Kaç amperlik olacağını alacağınız motorun amperajı belirler. O kolay. (Mesela1N5822 takarsınız 3.0 Amperdir )
2. Röleler: Aynı röle derken aynı kılıfa sahip bobini 12 volt röleyi kastettim ki kartta aynı deliklere geçsin uğraştırmasın. Röle işi de kolay bu da sonraya kalsın.
3. Akü : 12 Volta çevireceksek yine Serkan'ın dediği gibi en az 10 A olsun ki akü daha uzun süre gitsin. Ne kadar yüksek amper o kadar uzun kullanım demektir. Ancak şarj süresi de uzayacaktır. Aküyü çok da abartmamak lazım diye düşünüyorum.
4. Motor: Serkan bey uyarmış zaten. 17000 devirde bir hata olmalı bu devir araba için çok yüksek. Burada şunu belirlemek lazım. Mevcut motorla araba ne kadar hız yapıyor. Biz ne kadar hızlı gitmesini istiyoruz.
Mevcut 6 voltluk motor 50 devir yapıyor ise siz 6 volt 100 devirli motorla da hızı arttırmış olursunuz. 12 Volt 100 devir ile de. Burada motorun geriliminden ziyade devri önemli. Siz ne kadar hızlı gitmesini istiyorsunuz. Basitçe hesaplamak mümkün.
Arabada 2 tekerlek için 1 motor mu var yoksa her tekerlek başına bir motor mu ? Ve mevcut motorun devri kaç ?
Eğer 6 Volt ile çalışan daha hızlı bir motor var ise sadece motoru değiştirin olsun bitsin.
1- hocam diyot konusunda dediklerinizi yaparım. sıkıntı olmaz. icabında 1N5822 diyatla değiştirebilirim
2- rölede benimde yapacağım zaten buydu. eğer 12 volta geçersem aynı tip ölçülerde 12 volt olan röleyi alacam.
3-akü konusuna gelince şuan üzerinde 6 volt 12 amper akü takılı ve sağlam bir akü. benim düşüncem bunun yanına aynı ölçülerde yine 6 volt 10 amper civarında (8-10 12 vs.amper) bir akü daha almak. ikinci akü için mevcut akünün yanında boş bir akü yeri var. (galiba aynı aracın 2 akülü veya 12 voltluk modellerinide üretiyor aynı firma) eğer 6 volt ama devirli motorla devam edersem aküleri parelel bağlarım. yok 12 vol motor ve devre tadilatı da yaparsam aküleri seri bağlar 12 volt olarak kullanırım. tercih imkanım olur. Ayrıca şarj konusunuda hesap ederek normal sınırlarda bir akü alacam.
4-motoru aliexpresten araştırdım orada 12v15000-16000-17000 rpm türleri yazyordu bende ondan dolayı öyle dedim yanliş söylemiş olabilirim. problem şuki elimdeki motorun devri yada voltajı konsunda üzerinde bir bilgi yok
Elimdeki motorun devrini öğrenebilirsem, ya aynı voltaj ama daha devirli bir motor varsa onu alır kullanırım. akülerimide parelel bağlarım 6 volt ama iki katı kapasitede kullanırım. ikinci seçenek eğer elimdeki motordan daha devirlisini bulamazsam bende 12 volt motor alırım akülerimi seri bağlantı 12 volta çevrir devreyide düzenler öyle devam ederim
vereceğiniz bilgileri bekliyorum