juniorx
Üye
- Katılım
- 19 Kas 2008
- Mesajlar
- 54
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
merhaba. otomobili bir süre kullanmadım, galiba şarjı eksilmiş. akü 60Ah. elimde 12 volt 1 amper adaptör var. bunu kaç saatliğine bağlamalıyım. günde 5 er saatten 3 veya dört gün bağlasam, ya da tek seferde daha uzun süre, şarj eder mi. yoksa ömrünü azaltır mı. voltajın 12 volt olması zarar verir mi. illa 1,5 katı mı voltaj gerekli. bunun açıklaması nedir. bir de adaptörlerin gerçek dc vermemesi(bildiğimiz siyah kutu prc adaptör) sebebiyle yine aküye zarar verir mi. ama zaten araçlardaki alternatörler ac verip dc ye çevrilmiyor mu. yoksa bu dc sinyalinin çok mu temiz olması gerekiyor. o zaman da bilgisayar güç kaynağı bağlasam olmaz mı. onun sinyali oldukça temiz olmalı. üstelik 12 volt ile 5 voltu birleştirip 17 volt da verilebilir sanırım, denemedim ama farklı çıkışları var herhalde, birleştirilebilir galiba. güç kaynağı 300wattlık hatta 250watt net de olabilir, 17 volt çekersem ortalama 250/17 amper mi verir. bu fazla gelir mi. bunun gibi sorular var aklımda. yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkür ederim. bir de bu mutlu akülerin üzerinde yeni bir gösterge var. yeşil yanınca tam şarjlı, siyah olunca şarj eksik göstergesi. şimdi yeşil gitmiş siyah olmuş yani şarj istiyor ama tam olarak rahatlıkla marş basıyor. bu durumdaki akünün yani marş basabilecek kadar şarjı eksilmiş akünün ömrü kış şartları da düşünülünce 3 hafta bu şekilde bekleyince ömründen çok veya hiç kaybeder mi.
diğer 2 yöntem daha var. 18 volt 0.5 amperlik şarjlı matkap adaptörü. diğeri de kesintisiz güç kaynağına akülerini çıkarıp bağlamak. akülerin tam dc ile şarj edilmediği gerçek mi, şimdi bunu duydum..
diğer 2 yöntem daha var. 18 volt 0.5 amperlik şarjlı matkap adaptörü. diğeri de kesintisiz güç kaynağına akülerini çıkarıp bağlamak. akülerin tam dc ile şarj edilmediği gerçek mi, şimdi bunu duydum..
Son düzenleme: