60v elektrikli motor beynine 72v akü takmak

Normaldir. 5 akü dolduğunda 72 volt olur.
O zaman hocam 4 akü full olduğunda 55-60v göstermesi lazım,ama 48v gösteriyor.Artı 60v şarj cihazımı bozdu 5 akü şarj etmeye çalışırken.
 
Motorunuzun orjinal şarz cihazını evde şarz için kullanabilirsiniz. Bu size düşük ısı nedeninden oluşan kapasite kaybından korur ama 5 aküyü söküp takmak ile uğraşmak pek kolay değildir.

Hocam 4lük enyaf kablo aldım o bahsettiğiniz soketi de aldım. Yalnız halka yok. Halkasız bağlantı nasıl yapabilirim? Vida var.
Ustam kusura bakma sizin akü sistemini 5 liydi.
Diğer arkadaşın motoruyla karıştırdım aküleri :)
diğer arkadaş 4 akü kullanıyordu 5. aküyüde seri bağlamıştı.

Hocam selamlar. Şimdi şarj işlemi malum devam ediyor. 3.akü daha yeni başladı sabaha dolmuş olur. Elektrikli motorun orjinal 60v 20ah şarj aletini evin içerisinde seri bağlamayı başardım. Aynı motordaki gibi şarj oldu. Deneme yapmak için yavaş şarj işlemini kısa süreliğine durdurdum. Orjinal şarjıyla dolarken multimetre ile 16v seviyelerinde bir gerilim?le karşılaştım. Bu normal midir 12v akü için? Bir de şuan acil bir işim çıksa 5 aküyü seri bağlayıp şarj edebilir miyim? Malum ikisisi tam dolu (13.4) Diğerleri boş (12.6). Yani seri bağlayıp evde şarj edersem voltaj dengesizliği olur mu?

düzenleme

3 aküyü trickel charger'a paralel bağladım hepsini aynı anda dolduruyor şuan. keşke baştan bilseydim bunu. alet 100 amper desteklediği için 12voltu koruyarak tek akü gibi göstermek geldi aklıma öyle yaptım ve oldu. Sanırım çözüyorum bu işi :) Hata olsaydı alet uyarı verirdi zaten ayrıca multimetre şarj olduğunu teyit ediyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200203_153654.jpg
    IMG_20200203_153654.jpg
    337 KB · Görüntüleme: 38
  • IMG-20200203-WA0006.jpeg
    IMG-20200203-WA0006.jpeg
    472.4 KB · Görüntüleme: 38
Son düzenleme:
4 akü şarz cihazı ile 5 akümü şarz etmeye çalıştınız.
Kablo uçlarına linktekinden takarsanız kolaylık olur.
https://www.alkayaelektronik.com/aku-masasi-buyuk-boy-100mm-
Yok hocam.Başka şarj cahazı vardı elimde 60v 20a.1dak şarj etti sonra ışıkların hepsi söndü şarj cihazın.Şimdi fişe takıyorum hiç bir tepki yok.Motora takılı iken yeşil ışık yanıyor sadece.
 
Merhaba, yardıma ihtiyacım var. Elektrikli motosikletin üzerinde 60v bir beyin var.Ben bu beyinin içini açtım ve mosfetlerin ve kapasitörlerin datasheetinde 100volt yazıyor. 77volt gerilim verdiğim zaman beyin aktif oluyor.Ama 77volt üstünde gerilim uyguladığım zaman her şey çalışıyor ama gaz elçiğini çevirdiğim zaman hiçbir hareket olmuyor(Beyinden çikan kontak kablosu kapalıymış gibi gaz elçiğine hiçbir tepki vermiyor).84voltta nasıl aktif edebilirim?
 
Beyinlerin icinde smd çipler var hocam bunlar yazilimli oluyor regulator cipleride mevcut iclerinde bu sekilde beyin uzerinde modifikasyon yapmanizi pek onermem tutmuyor pld beyin inverteri kullanabilirsiniz bu arada merak ettim motorunuzda ornek olarak 5 seri aku var ve siz 6 cisini eklemissiniz peki motorun icindeki dc-dc converter var 60 volt dc yi 12 a donduruyor ve motorun ustundeki isiklandirmalar farlar vb gibi parcalari calistiriyor siz 6 akuyu eklediginizde bu malzemeler nasil hasar gormedi ?
 
çok kısa net bir şekilde olmaz, sebepleri ne soruna verilecek onlarca yanıt alırsın, forum içinde alt başlıklarda var. bu arada denemek bedava, olası sonuçlar kesinlikle sürücü-beyin ne dersen itinayla geri dönüşümsüz olarak yanar,...
Hocam konunun ustunden cok zaman gecmis bizzat denedim uyguladim 6 aydir kullanmaktayim yaptigim tek sey kontak faz i ve notr baglantisinin arasina pld beyin inverteri takmak ve ekstra bir akuyu seri baglamak oldu
 
Beyinlerin icinde smd çipler var hocam bunlar yazilimli oluyor regulator cipleride mevcut iclerinde bu sekilde beyin uzerinde modifikasyon yapmanizi pek onermem tutmuyor pld beyin inverteri kullanabilirsiniz bu arada merak ettim motorunuzda ornek olarak 5 seri aku var ve siz 6 cisini eklemissiniz peki motorun icindeki dc-dc converter var 60 volt dc yi 12 a donduruyor ve motorun ustundeki isiklandirmalar farlar vb gibi parcalari calistiriyor siz 6 akuyu eklediginizde bu malzemeler nasil hasar gormedi ?
Cevabınız için teşekkür ederim. Dc- DC converter içindeki devre elemanlarına da baktım onlarda 100volta kadar destekliyor. Bir yildir 72volt ile aktif bir şekilde kullanıyorum(A.K.A kapasite arttirici denilen invertor ile).Ama bu A.K.A nin kapanma voltajı 24volt ve ben JEL akü den lityum akuye geçtim.72voltluk lityum akü de BMS var.BMS A.K.A dan önce kapandığı için elektiriği tamamen kesiyor.Aktif etmek için her seferinde sigortayi açıp kapatiyorum.Ben A.K.A yi kullanmak istemediğim için beyin de değişiklik yapabilir miyim diye öğrenmek istiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,173
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst