75 kw motor

Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
337
Puanları
1
Yaş
40
Değerli ustalar 75kw kompresör motoru sürekli yanmakta.bu beşinci oldu.ptc,faz koruma ne takdıysak yanmasına engel olamadık.acaba motora giden kabloların bir grubu ince bir grubu kalın olsa böyle bir arıza olurmu acaba.
 
Kablolardan olacağını sanmıyorum.Motoru monte etmeden ve monte ettikten (boşta ve yükten sonra) akım ve gerilim kontrolü yap.Motor etiketi ile karşılaştır.Bobinajcın sağlammı.Motoru sarmakla bu iş olmaz çalıştırıp kontrol etmişmi rulman,yatak,kayış,kasnak ve vibrasyon kontrolleri yapıldımı.
 
arkadaşım, mekanik birsorun olabilir, motorun çalıştırdğı mekanik sisteme bakın, sürtünme, rulman,gibi sorunlar olabilir,devamlı motor değiştirdiğinize göre, sizin kompresöre de güzl bi incelemeniz gerekir, ilk akla gelen bu.
 
Yanan motorlar sarılır ama hiçbir zaman izalasyon sınıfı H olamaz. Onun yerine bir 90 KW motor takın vida yada piston gurubu patlayıncaya kadar çevirsin.
 
Motorun ilk kalkiş esnasinda kompresorun hava valfi acik oldugundan emin olun yada bir bsska sebeplerden biri mekanik hatalarda da olabilir.neticede akım degerletoni ksrsilastirmak lazım


Sent from my GT-I8552 using KontrolKalemi.Com Forumu mobile app
 
Ben de çok uğraştım vidalı kompresör motoru ile. Sizin kompresör de vidalı mı? Yanan motorlarda sadece sargılar mı kavruluyor. Motordan Rulman parçaları çıkıyor mu. Rulman yataklarında sorun oluşuyor mu. Kompresörün boşta ve yükte akımları nedir.

Biraz daha bilgi verirseniz daha doğru teşhis edebilriz sanıyorum.
 
Arkadaşlar genel açıklamaları yapmışlar,motor yanıyorsa elektriksel veya mekaniksel sorunlar olduğu kesindir.
peki bu takmış olduğunuz koruma elemanları ptc faz koruma termik vs hiçmi devreyi açmadı koruma yapmadı,koruma yapıyor dereyi açıyor motor yanmasını engelleyemiyor sebebini bulamıyor iseniz komprosörünüzü iyi bir elden geçirmeniz bakıma almanız gerekiyor diye düşünüyorum.
ayrıca seagate arkadaşda vur ölsün demiş
 

Motora beslemeyi B x 3 x (A) mm^2 şeklinde besleme yaptıysanız bu paralel kablo grubu kesitleri ve boyları eşit olmalıdır. (B=paralel kablo grubu sayısı A=kablo kesiti)

Eğer biri ince biri kalın dediğiniz kablo grubu besleme ve yıldız-üçgen grubunun kabloları ise farklı kesitlerde olabilir.

Motorun konumu nedir? Dik mi? Yatay mı?

Motorun klemens kutusuna gelen gerilimi ölçmeniz gerekir, bu ölçümü yaptınız mı?

Motor sarımdan geldikten sonra sargılar arasında miliohmmetre ile sargı direnci ölçümü yaptınız mı?

Motor nemli ortamda mı çalışıyor?

Motorun sargıları komple mi yanıyor(fırında uzun süre kalan kek hamuru gibi) yoksa patlama şeklinde lokal bir yanma mı var?

Bu soruları cevaplarsanız biraz daha yol alabiliriz.

Saygılar....
 
Arkadaım bu şekilde çözüm bulamazsın. Bu kadar sarım parası vereceğine bir sürücü alsaydın daha iyiydi bence
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…