ahmetbyr
Üye
- Katılım
- 26 Nis 2020
- Mesajlar
- 42
- Puanları
- 1
- Yaş
- 44
Cevabınız için teşekkür ederim.https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/abb-sürücüler-ile-pid-uygulaması.108250/
ABB sürücüler ile PID anlatılıyor.
Cevabınız için teşekkür ederim.https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/abb-sürücüler-ile-pid-uygulaması.108250/
ABB sürücüler ile PID anlatılıyor.
Evet 2 adet motoru tek bir sürücü ile kontrol etmek istiyorum. Henüz sürücüyü almadım. Öğrenmek istediğim 2 adet motorun acs 355 motor sürücüsü ile kontrol edilip edilemeyeceğiydi. 2 motor aynı anda devrede olmayacak, hatta bazı zamanlarda iki motorda sürücü çıkışına bağlı olmayacak. İşte öğrenmek istediğim asıl hususta sürücü çalışmak üzere hazır konumda beklerken fakat 2 motorunda sürücü çıkışına bağlı olmadığı durumda sürücünün hata verip vermeyeceğiydi. Motorlarım özdeş...Merhaba yanlış anlamadıysam 2 adet motoru tek sürücü çıkışından çalıştırmak istiyorsun. Sürücüye parametre girerkek anma akımlarını kaç girdin (Tek motorun anma akımı olarak mı yoksa 2 motorun anma akımının toplamı olarak mı)? Birde 2 motorunda aynı anda çalışma durumu var mı?
Teşekkürler fakat amacım motorları paralel çalıştırmak değil. Sürücü sadece tek motorla çalışacak ve herbir çalışmada motorlar sıra ile değişecek. 1. motor sürücü çıkışına bağlandı sürücüye çalış komutu gitti sürücü 10 dk çalıştı, sürücüye dur komutu gitti sürücü durdu,1. motorun sürücüye bağlantısı kesildi. 2.motor sürücü çıkışına bağlandı sürücüye çalış komutu gitti sürücü 10 dk. çalıştı, sürücüye dur komutu gitti sürücü durdu, 2.motorun sürücüye bağlantısı kesildi. Sürekli bu şekilde çalışmaya devam edecek...ahmetbyr burada anlatılıyor , yardımcı olur sanırım.
Çalışma şekli aynen anlattığınız şekilde olacak. Önce ilgili motor kontaktörü devreye girecek sonrasında sürücüye çalış komutu gidecek. Anladığım kadarıyla sürücü hazırda beklerken kendisine motor bağlı olup olmadığını kontrol etmiyor böylelikle hata vermemiş oluyor.Anladım. Ben bir çalışmamda motor bağlantısını yapmadan sürücü parametrelerini girmiş ve sürücüye keypad üzerinden motor bağlı değil iken start verdiğimde hata almamış idim. Burada senin sürücün start öncesi sürekli Read modunda olacağından sürücü çalış bilgisini motor kontaktöründen geçirerek verebilirsin. Tepkime süresine göre motor bağlı değil iken önce RUN sinyali gelip kısa bir süre sonra (ms) kontaktör çekerek motor sürücüye bağlanırsa belki bu adımda hata alabilirsin.
Bu hatayıda önce motor kontaktörü çekecek şekilde daha sonrada 1-2 snlik zaman farkıyla sürücüye run sinyali göndererek giderebilirsin diye düşünüyorum.
Evet etmiyor. ktk_28'in belirttiği start gecikmesini yaparak senin için kolay olur başka devreler hazırlayarak gecikme vermek için uğraşmamış olursun. Ayrıca çalışmayı yaptıktan sonra gelişmeyi buradan bildirir misin.Çalışma şekli aynen anlattığınız şekilde olacak. Önce ilgili motor kontaktörü devreye girecek sonrasında sürücüye çalış komutu gidecek. Anladığım kadarıyla sürücü hazırda beklerken kendisine motor bağlı olup olmadığını kontrol etmiyor böylelikle hata vermemiş oluyor.