Abb sürücü

bu yazdıklarım tavsiye niteliğinde değildir:

uygulamalarda kullandığımız KAKŞ'ler A-SI tip 30mA ve sürücünün girişine bağlıydı. sürücüler pompa motorlarını kontrol ediyor ve dur kalklı çalışan sistemlerdi. sürücü markası delta ve kullandığımız en büyük sürücü 15kW idi. deneme imkanı olan veya farklı tecrübeye sahip meslektaşlarımın görüşlerini buradan okumak isterim.
 
Ustam sürücü gibi hatmonik üreten sistemlerde hatmonik tıp kar kullaniyolar k tipi internetten arastir
 
Motordaki temas,direkt temas olsa
gerektir.30 mA olmalı diye düşünü-
yorum.Başka arkadaşlarımda ,ısrarla ve iddialı olarak Iskra K tipi önermekteler.Onu incelemekteyim.
 

Ekli dosyalar

  • GENEL.pdf
    2.6 MB · Görüntüleme: 5
  • Surucu-icin-kacak-akim-rolesi.pdf
    3.4 MB · Görüntüleme: 3
  • ISKRA K TİPLER.jpg
    208.3 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:


Bu konu,benim sorunumdu.Forum ortamında sorduğumda,karizmamın dahada çizileceği konusunda korkumdan Sn.zeybek'ten sordum.Kendileride,forum ortamına taşırsak,böyle sorunla karşılaşmış olan ar-
kadaşlarımızın yardımı ile daha kısa sürede sonuca gidilebileceği,soruyu kendileri sorabileceğini belirterek konuyu buraya açtılar.Kendilerine teşekkür ediyorum.
Konumuz,ABB ACS 310 hız kontrol cihazı ile tahrik edilen 7 adet 7,5 kw motora ( ek 08 ) ABB B tip kaçak
akım ( ek 03 ) montajı tavsiye ettim.B tip seçimini ABB dokümanları ( ek 01 ) yönlendirmesi ile yapmıştım.Montajlar yapıldığında,kaçak akımların sürekli açtığı ve devreye alınamadığı konusunda bilgi geldi.Tabi çok canım sıkıldı. İş sahiplerine,ABB nin müşteri hizmetleri numarasını ve mail adreslerini göndererek konu hakkındaki görüşlerinin alınmasını tavsiye ettim.Telefon görüşmesinde,hız kontrol cihazı ( ek 02 ) üzerindeki EMC filtresi üzerindetopraklama vidasının çıkarılması gerektiği konusunda bir tavsiye geldi.Tabi onada çok canım sıkıldı.Bu ifadenin,yazılı ortamda da yapılması konusundaki uyarım üzerine bu istekdede bulunuldu.Aradan 1 haftaya yakın zaman geçmesine rağmen,halen cevap bekliyorum.
Kaçak akım merakı ! nedeniyle,bu konudaki bilgileri tararken Esis Mühendislik web sitesinde daha önce
gözüme çarpan K tipi ( ek 04 ) kaçak akımlar konusunda verilen bilgileri,birazda abartılı ! gibi gördüğüm
için okuyup geçmiştim.
Forumumuz duayenlerinden Etem abi,benim 25 yıllık dostumdur.Sağlık sorunları nedeniyle,muhabbetle-
rimize katılamasada,forumu zaman zaman takip etmektedir.Konuyu görünce ( kendileri Antalya'da ika-
met ediyorlar ) beni arayıp,bir tanıdığının,bu konuda Iskra K tip kaçak akım kullanımında çok iddialı olan
bir arkadaşının,bu şalterle konunun çözülebileceğini ve istemem halinde,denenmek üzere bedelsiz olarak
gönderebilceğini söyledi.Bedavaya kim atlamaz ,hemen göndermesini rica ettim.Şalter,geçen hafta
Ct. günü yerine ( ek 06 ) bağlandı ve bugüne kadar sorunsuz çalışıyor.
Iskraya ait genel tanıtım dokümanı ( ek 05 ) ve K tip ( ek 07 )bilgi için ektedir.
Şimdi konu şu : Hangi ÇÜK ( yanlış anlaşılmasın.Çok Ünlü Kurumların kısaltılmışıdır ) dokümanını aç-
sanız ,tavsiye B tip.E muhterem,kendi ürünlerin bile aralarında eş çalışmıyor.Ondan sonra,bana kalkıp,
falanca vidayı,filanca köprüyü sök diye akıl veriyorsun ? Esisci,tenkitlerinde haksızmı ? Al benim 20000 tl
mi ondan sonra zennube !
60 yıllık çalışma hayatım boyunca,günlük / geçici / uyduruk çözümlere ve tariflere hiçbir zaman yönel-
medim ve tavsiye etmedim.Bu derstende ! yararlanarak,bu tip konularda,kesin inançlıymış gibi davranıp
tavsiyelerde bulunmamaya gayret edeceğim.
K tipine baktığımızda,10 sn gecikmeli ( G ) ve A tip olduğu anlaşılıyor.Fiyat olarak,ÇÜK lerin 1 / 4 - ! / 5 i
gibi görünüyor.Sn,kocamanustanın bahsettiği A-Si Schneiderinde buna benzer özellikte olabileceğini tahmin ediyorum.Benim görüşüm,birden fazla ihtiyaçlar için,1 adet alıp,kesin işe yaradığından emin ol-
duktan sonra sayının artırılmasıdır.Bazı tip hız kontrol cihazlarının,EMC filtrenin devredışı yapılması halin-
de,garanti kapsamdışı yaptıklarınıda unutmayalım.
 

Ekli dosyalar

  • 01 ABB B TİP AÇIKLAMA.pdf
    1.7 MB · Görüntüleme: 1
  • 02 ÇIKARTILMASI İSTENEN VİDA.jpg
    128.5 KB · Görüntüleme: 5
  • 04 ESİS ISKRA TANITIM.docx
    83.5 KB · Görüntüleme: 2
  • 03 KULLANILAN ABB B TİP.pdf
    322.9 KB · Görüntüleme: 1
  • 05 ISKRA GENEL TANITIM.pdf
    2.6 MB · Görüntüleme: 2
  • 06 ISKRA TAKILAN.jpg
    291.9 KB · Görüntüleme: 6
  • 07 ISKRA K TİP.pdf
    3.4 MB · Görüntüleme: 1
  • 08 MOTOR ETİKETİ.jpg
    212.2 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
Bilgilendirme için teşekkürler. Bende merak etmiştim zeybek abimize konu hakkında ne oldu gelişme var mı diye soracak oluyordum bir kaç kez yazdım ama göndermedim, sildim. Malum atışmalarımız olmuştu zamanında. Tersler mersler neme lazım diye sormadım doğrusu
Neyse merakımız giderilmiş oldu aappaayyrıntılı bir açıklama gelmiş oldu.
 
Son düzenleme:
aklıma bi çok soru geliyor. hangisinden başlayacağımı şaşırdım. her biri farklı yerlere sürükleyecek mevzuyu.

mesela, bu ISKRA'nın B tipi KAKŞ'si var mı?
varsa nerelerde kullanılıyor?
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…