Ac motor sürücüleri neden daha az güç tüketimi sağlar

as.yıldırım

Usta Üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,287
Puanları
181
Arkadaşlar merhaba,

Yaptığım çoğu uygulamalarda karşılaştığım bir durum bu.

Direki kalkış, yıldız üçgen , softstarter farketmeksizin , sürücü ile değiştirdiğimde motorun güç tüketimi düşüyor.

Motoru yine 50 Hz de çalıştırıyorum ama yüzde 10 mertebesinde güç tüketiminde düşüş ile karşılaşıyorum.

Bunun nedeni nedir ?

Değişen şey ne ki motorun güç tüketimi düşüyor?
 
ama motor o reaktif güce ( endüktif ) ihtiyaç duyacaktır neticede.o zaman şöyle bir netice mi çıkıyor ortaya;

-motor sürücüleri reaktif güç üretirler.

???
bir de ilave bir sorayım . sizin dediğinize göre reaktif güç olmayacağı için güç tüketiminde düşüş gerçekleşecektir.ancak, analizör takıp adece aktif güç tüketimini incelediğimde, orada da düşüş gözlemliyorum. Reaktifin olmaması görünür gücü etkiler ama aktif güç neden düşüyor ?
 
Son düzenleme:
motor inveter cıkısı gercekte sinus voltaj degildir akımda sinus olusur gerilimde kare dalga besleme verilir buda motor içerisinde olusan manyetik alanın yatersiz kalmasına sebep olur ve hic bır zaman sebekeden beslenen ile inverterden calısan iki motor aynı guce sahıp olmaz inverterler bu dengelemeyı akım geri besleme yardımıyla motoru manyetık doyuma sokmadan asırı amper uygular ama buda motorda fazla ısıya sebep olur cunkı motor sargı hesabı 380 vac 50 hz uzerine yapılmıstır frekans formasyonu ile oynayıp motoru guclendirince olması gerekenden fazla amper alır
 
hocam yani şunu mu anlayalım ;

-1.1 kW sürücü 1.1 kW motora göre daha az tüketim sağlar.bunun nedeni sürücünün reaktif güç çekmemesidir ve motorun ihtiyaç duyacağı 1.1 kW güce gerilim ve akım sinyallerinde oynamalar yaparak ulaşmasıdır.

peki bunun bir hesabı var mı ? yani tüketim miktarı yüzde kaç azalacaktır bunu hesaplayabiliyor muyuz ve ya yaklaşık bir yüzde değeri söyleyebilir miyiz ?
 
Motorun sürücü ile çektiği gücü nasıl hesaplıyorsunuz?

Motorun sürücüsüz çektiği gücü nasıl hesaplıyorsunuz?

Yaptığınız hesaplamaları paylaşır mısınız? Hesaba göre üzerinde yorum yapalım bence.
 
motor sürücüsüzken , motoru besleyen ana şalter çıkışından akım ölçüyorum.sürücü bağlıyken de ana şalter çıkışından akım ölçüyorum.buradan akım değerleri arasındaki yüzdeyi hesaplıyorum ( gerilimn aynı olduğu ortamda )

hadi bunu bir kenara bırakalım.ana şalter çıkışına ( sürücüsüzken ) analizör bağlıyorum ve aktif güç tüketimini inceliyorum.ve ortalama 1 haftalık tüketim değerini alıyorum.

sürücü taktıktan sonra, yine aynı noktaya analizör takıyorum ve aynı süre zarfındaki aktif güç tüketimini inceliyorum.

ortaya çıkan sonuçlar ( aktif güç tüketimi) baz alındığında , sürücü varken ortalama yüzde 10-15 oranında tüketimde düşüş görüyorum.
 
akım düşüyor peki cos fi değişimini gözlemliyor musunuz?

P = V x I x CosØ x √Faz

Formüle göre voltaj değişmiyor akım düşüyor faz adedi değişmiyor. Peki CosØ ?
 
Şebeke geriliminizi (ölçtüğünüz değeri) sürücü üzerine girilen değeri ve sürücüye girdiğiniz motorun etiket değerlerini yazabilir misiniz?

Birde yükünüz nedir? Boşta mı çalıştırdınız?
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,621
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst