has_artvin_li ( TA3TCM )
Usta Üye
- Katılım
- 18 Ocak 2008
- Mesajlar
- 1,074
- Puanları
- 156
- Yaş
- 40
Herkese selamun aleyküm hayırlı akşamlar...
Değerli ustalarım epey zamandan beridir kafa yorduğum ama mantığını sebebini ve sonucunu çözemediğim bir konuyu sormak istiyorum.
Çalıştığım fabrikata tavanda gezen vinçler var motorları balata frenli motor arasıra sürücüleri hatalar verdikleri için çıkıp kurcalama fırsatı oluyo elimde Aslında bir çok konuyu kataloglarına bakarak çözdüm ama Bu sürücülere bağlı olan 100 ohm değerinde yaklaşık olarak 30 cm boyunda koca bir rezistans var Bu rezistansı sürücülere niçin takıyorlar faydası nedir amacı nedir ?
Birde Vinçlerin yürüyüş ve yük kaldırıp indirme motorlarında bağlı olan sürücülere baktığım zaman Hepsinde rampalı bir kalkış ve duruş var bu rampaları anlıyorum birden durup birden kalkıp rulman ve dişlileri zedelemesin diye koymuşlardır diye yorumluyorum fakat Anlamadığım konu şu :
Vincin kaldırma sisteminde diyelim ki 8 Ton yük var ve max frekans 17 hz ye ayarlı rampa süresi de 2 saniye olsun yükü kaldırdık yerden 1 metre yükseğe çıkardık ve orada bıraktık sonra tekrar kaldırmamız gerekti Düğmeye bastık fren balataları açtı ve motor ilk andan itibaren rampa zamanına bağlı olarak örneğin belirlediğimiz 17 hz frekansa 2 saniyede yükseldi ve vinç kalkmaya devam ediyor İşte tam tekrar kalk dediğimiz anda 0 hz den 17 hz ye çıkana kadar nasıl oluyor da o kadar yükü geri salmıyor ?
Sonuçta 50 hz nerde 17 hz nerede ve 17 hz ye 2 saniyede ulaşıyor Bu durumun sebebi Torktan mıdır ? tork olayından ise bu tork olayını sürücülere ayrıca parametreler ile tanımlamamız gerekiyor mu ?
Değerli ustalarım epey zamandan beridir kafa yorduğum ama mantığını sebebini ve sonucunu çözemediğim bir konuyu sormak istiyorum.
Çalıştığım fabrikata tavanda gezen vinçler var motorları balata frenli motor arasıra sürücüleri hatalar verdikleri için çıkıp kurcalama fırsatı oluyo elimde Aslında bir çok konuyu kataloglarına bakarak çözdüm ama Bu sürücülere bağlı olan 100 ohm değerinde yaklaşık olarak 30 cm boyunda koca bir rezistans var Bu rezistansı sürücülere niçin takıyorlar faydası nedir amacı nedir ?
Birde Vinçlerin yürüyüş ve yük kaldırıp indirme motorlarında bağlı olan sürücülere baktığım zaman Hepsinde rampalı bir kalkış ve duruş var bu rampaları anlıyorum birden durup birden kalkıp rulman ve dişlileri zedelemesin diye koymuşlardır diye yorumluyorum fakat Anlamadığım konu şu :
Vincin kaldırma sisteminde diyelim ki 8 Ton yük var ve max frekans 17 hz ye ayarlı rampa süresi de 2 saniye olsun yükü kaldırdık yerden 1 metre yükseğe çıkardık ve orada bıraktık sonra tekrar kaldırmamız gerekti Düğmeye bastık fren balataları açtı ve motor ilk andan itibaren rampa zamanına bağlı olarak örneğin belirlediğimiz 17 hz frekansa 2 saniyede yükseldi ve vinç kalkmaya devam ediyor İşte tam tekrar kalk dediğimiz anda 0 hz den 17 hz ye çıkana kadar nasıl oluyor da o kadar yükü geri salmıyor ?
Sonuçta 50 hz nerde 17 hz nerede ve 17 hz ye 2 saniyede ulaşıyor Bu durumun sebebi Torktan mıdır ? tork olayından ise bu tork olayını sürücülere ayrıca parametreler ile tanımlamamız gerekiyor mu ?