Akü şarjı

Ben bunları aldığım yere geri postalayayım o zaman...
Merhaba.Hayır,sn.erkan Hocam,öncelikle çıkış amperi yeterli mi diyerek onları tam güçte (verebilecekleri bu azami gücü verecek şekliyle) iyice sınamanız gerekiyor.İşte ondan sonra önceki mesajda da söylediğim gibi elektrolit seviyesi aşırı düşmüşse,o zaman bir çaresine bakarsınız.Ama o da bu 12.80'leri atmak,geri iade etmek,vb. şeklinde yine olmamalıdır.Bu durumu; saf suyu plakaların 1 cm üstüne kadar ekleyip plakaların bu durumdayken verilen bu şarjı tam kabul edip etmediğine bakılarak ona göre bir karar vermek şeklinde olmalıdır.(Atmak,iade etmek yerine şarj sırasında bir desülfizatöre ayrıca paralel bağlayıp,bu akülerin yeniden güç verebilir hale dönüşüp dönüşmediğini tam gözlemek gibi).

Not: 3 sene evvel satın aldığım sıfır aracımdaki akünün voltajı da boştayken 12.80'di,ama yılı çok yeniydi,araba satılmadan evvel biraz da sulfatlandırılmış,çok itina ile satışa kadar tam sağlıklı bekletilmemiş demek ki.Onu şu anda 12.90' a kadar gelen iyileşmiş son haliyle evdeki kesintilerde,araçtaki akü tam boşalınca yedek olarak evdekiyle takasta,vb.amaçlar için başarıyla da kullanıyorum.12 volt,40 amper macaristan malı bir aküydü,yeni bir araçta direk kullanılmıştı,mutlu akü ile ilk aldığımda hemen değiştirmiştim,60 amper akü kapasitesi bana çok gerekli olacağı için. Kolay gelsin. Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ederim üstad. Bunlar bakımsız olduğu için yani sıvı seviyesini kontrol edemeyeceğimden geri yolladım. İnşallah iade alır. Sonuçta sıfır akü aldım kusurlu olmaması lazım. Verdiğiniz bilgiler için de ne kadar teşekkür etsem azdır....
 
Sayın Binbaşı , benim bahçe evimde solar panelden şarj ettiğim 12v 12a aküm var . Şarj kontrol ünitesi 13,6 dan sonra tampon şarja geçiyor . Güneş battıktan 2 saat sonra 12,8 Volta düşüyor. Ama bu şekilde şarjdan ayırıp muhafaza ettiğimde bir hafta sonra bile olsa ATV min Marşını çok güzel çalıştırıyor. Ben yanlış mı anladım yukarda yazdıklarınızı ? Teşekkürler

Yanlış bilmiyorsam. Bu durumu birkaç kezde test ettim... Bir akünün aracı çalıştırması için aslında 60ah olmasına gerek yok. Bizim arabanın aküsü arızalanınca evde kullandığım, eski performansının %60ı nı kaybeymiş 7ah (o anda tam şarjlıydı) küçük bir aküyle arabayı çalıştırmıştım. Hatta bir keresinde 2 tane 60 ah küyü seri bağlayıp 24v lik greyderi çalıştırdık. Kışın aküleri bitmişti. acil yerinden kaldırmamız gerekti. ve normalde 2 tane her biri 24v ve 1 tanesini 2 kişinin zor kaldırabildiği aküleri vardı. Aracınız iyi durumdaysa ve 1-2 saniyelik bir marşla çalışıyorsa ölmüş aküyle bile çalışabiliyor. Diyeceksiniz ki o zaman bu adamlar kafayımı yemiş ki arabaya 60ah akü koyuyor. Arabaya yüksek kapasiteli akü konulmasının bana göre sebebi şudur... Araçlar 7/24 sürekli çalışmaz. bazen 10dk bazen 1 saat çalıştırırız. Bu yüzden aküsünü düzenli bir şekilde yeteri kadar şarj etmez. Hatta bazen klima, farlar v.s yüzünden araba çalışmadığı halde çok fazla akü kullanılır. Sonrasında arabayı aküyü tam şarj etmeye yetecek kadar uzun süre kullanmayız. Akü arabanın ince kaputunun altında sıcak, soğuk, toz, pislik her türlü olumsuzluğa maruz kalır. Bu olumsuz durumlar akünün şarjının azalmasına ve tam şarj olamamasına sebep olur. Yani bir araba 7ah akü ile çalışabilir ama o akü arabada belki sadece birkaç ay dayanır ve sonra tamamen ölür. İşte bu yüzden araçlarda yüksek kapasiteli aküler kullanılır.
 
Yanlış bilmiyorsam. Bu durumu birkaç kezde test ettim... Bir akünün aracı çalıştırması için aslında 60ah olmasına gerek yok. Bizim arabanın aküsü arızalanınca evde kullandığım, eski performansının %60ı nı kaybeymiş 7ah (o anda tam şarjlıydı) küçük bir aküyle arabayı çalıştırmıştım. Hatta bir keresinde 2 tane 60 ah küyü seri bağlayıp 24v lik greyderi çalıştırdık. Kışın aküleri bitmişti. acil yerinden kaldırmamız gerekti. ve normalde 2 tane her biri 24v ve 1 tanesini 2 kişinin zor kaldırabildiği aküleri vardı. Aracınız iyi durumdaysa ve 1-2 saniyelik bir marşla çalışıyorsa ölmüş aküyle bile çalışabiliyor. Diyeceksiniz ki o zaman bu adamlar kafayımı yemiş ki arabaya 60ah akü koyuyor. Arabaya yüksek kapasiteli akü konulmasının bana göre sebebi şudur... Araçlar 7/24 sürekli çalışmaz. bazen 10dk bazen 1 saat çalıştırırız. Bu yüzden aküsünü düzenli bir şekilde yeteri kadar şarj etmez. Hatta bazen klima, farlar v.s yüzünden araba çalışmadığı halde çok fazla akü kullanılır. Sonrasında arabayı aküyü tam şarj etmeye yetecek kadar uzun süre kullanmayız. Akü arabanın ince kaputunun altında sıcak, soğuk, toz, pislik her türlü olumsuzluğa maruz kalır. Bu olumsuz durumlar akünün şarjının azalmasına ve tam şarj olamamasına sebep olur. Yani bir araba 7ah akü ile çalışabilir ama o akü arabada belki sadece birkaç ay dayanır ve sonra tamamen ölür. İşte bu yüzden araçlarda yüksek kapasiteli aküler kullanılır.

Merhaba. Sn.Erkan Hocam, akünün amper-saat kapasitesi/marşın kolay çalışması olayını tam olarak da ele almışsınız. Belirttiğiniz gibi ayni küçük aracı (otomobili) örneğin 35-40-60-75-90 amper-saat,12 voltluk akü de bir çevirişte kolayca ayni motoru çalıştırabiliyor. Ancak marş motorunun mili boşta iken örneğin 70-80 amperi,12 voltta çekiyorsa, motora marşla bağlıyken 130-140 amperi 12 volttayken çekebiliyor, çünkü çok zor şartlar dediğimiz, yağın kışın kısmen donması, iç sürtünmelerin yağın azalan viskozitesi (akıcılığı) yüzünden daha da artması,vb. oluşan çok özel durumlarıdır.

Bu kadar yüksek amper, örneğin alt kademedeki 35 amperlik bir aküden tam olarak nasıl çıkabiliyor? Akülerin üzerinde 12 volt, 60 amper,540 (EN) yazısı belki dikkatinizi çekmiştir. Bu değer max. değer olarak anlık çekilecek amper miktarını kurşunlu aküler için ifade ediyor. 35 amper-saatlikten 130-140 amperi biz buna tam güvenerek çok kısa süreliğine marş için kullanmış da oluyoruz.

Buradan hareketle sizin de söylediğiniz gibi amper-saat (akü amperi-kapasite değeri) ne kadar yüksek rakamlı ise, bu yüksek akımların o anlık çıkışı da aküyü o oranda daha az üzecek veya yoracak,daha az yıpratacaktır,çok doğal veya mantıklı olarak. Emin olarak söylediğiniz veya tahmini varsayımda bulunduğunuz bu ilişki ise çok doğrudur. Çünkü kışın kapasitenin eksi derecelerde iken yarı yarıya düşmesi nedeniyle,35 amperliğin iyi havalarda tek çevirmeyle yapabildiğini, kışın 60-72-75 amperlik olanı belki tam % 100 şarjlı bulunmasa, % 75- %60 şarjlı bulunsa bile yine yapabilecektir.(Motor krankında,dönen parçalarda,vb.artan iç sürtünmelerle,kışa az bakımla girmede ve ağır kış şartlarında motor, şanzıman,vb. yağlarının kısmen donması, vb. tüm bu olumsuzlukların eklenmesinde bile.) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,706
Kullanıcılar
452,689
Son üye
MertCanxx

Yeni konular

Geri
Üst