Akü şarj devresi (otomobil aküsünü şarj etmek için)

otomat sigorta kullanırken doğru akımda manyetik sisteminin çalışmayacağını sadece termik koruma yapacağını unutmamak gerekir.

Neticede HER Aşırı Akım çekilmesi halinde devreyi açacaktır.
 
arkdaşlar benim elimde 24v 2a lik trafovar ben bununla 12 v normal araba aküsünü şarj etmek istiyorum böyle bi devre var ise paylaşırsanız sevinirim
 
cnetubs kardeşim acil lazımsın msn adresini bana yollayabilirmisin acaba
 
arkadaşlar ölmüş kurşun asitli aküleri canlandırabilmek için darbeli (galiba 120 Hz) yüksek gerilim uygulanıyordu. Bu işlemin adı yanılmıyorsam DESÜLFATÖR diye geçiyordu arama motorlarında arayın ilgili kaynaklara ulaşırsınız. Önce site içerisinde araştırın bulamazsanız arama motorlarında arayın. sadece bana şu lazım bulun bunu demekle olmaz. Biraz araştırın sonuç çıkmazsa sitede size yardımcı olacak ustalarımız çok, yardım ederler... Herkese iyi günler , kolay gelsin
 
arkadaşlar bana basit bir 12 volt akü şarz cihazı devresi lazım fakat acil yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ettim
 
akünün ömrünü kısaltan nedenleri ortadan kaldırısanız akünün ömrünü uzatmak için şartlar sağlanmış olursunuz . akü yü şarj süresin den fazla şarj da tutmak akü ömrünü bitiren nednelerden en önemlisidir gereksiz sürelerde şarj da bırakmayın tammamnen deşarj edip sora şarj edin , suyunu yoğunluğunu sıksık kontol edin oksitlerini temizleyin uzun yıllar kulanırsıznız...
 
arkadaşlar 15-18v dc girişli 12vdc çıkışlı akü şarj devresine istiyacım vardır. yardımcı olur msunuz..
 
arkadaşlarben arabalarda bulunanşarrz dinamosu ile elektrik üretmek istiyorum dinamonun hareketini rüzgardan yada sudan alacağım. üreteceğim elektrikden sıcak su veya bahçe ışıklarında kullanacağım bana yardımcı olurmusunuz

İlim, ilim bilmektir. İlim kendin bilmektir.
Sen kendin bilmezsen bu nice okumaktır.

Yunus EMRE
İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.

Arkadaşım sana daha iyi bir önerim olacak. (GÜNEŞ PANELİ + ŞARJ KARTI + AKÜ + İNVERTÖR)
Bu yolda ilerlersen daha verimli bir sistem elde edebilirsin.
 
Otomatik Akü Doldurucu

TA2AW Cemal Ören

Günümüzde gerek telefonlarda, gerekse telsizlerde Ni-Cd, Ni-MeH ve Li-Io pillerin kullanımı çok revaçta olmasına ramen yüksek kapasiteli ve ucuz akım kaynağı olarak hala Kurşun-Asit aküler tercih edilmektedir. Masamda kullandığım güç kaynağım en fazla 10 A verebilmekte ve daha fazla akıma ihtiyacım olduğunda aküme başvurmaktayım. Ayrıca ilerki yıllarda evlerimiz için kısa süreli enerji (220 V) üretmek zorunda kalacağımızı da hesaplayarak bu devrenin faydalı olacağını düşünmekteyim.
Kurşun-Asit aküler tekniğine uygun olarak doldurulduğunda çok uzun seneler hizmette kalabilirler. 12 V Kurşun-Asit bir akünün ideal şarj akım - voltaj grafiği Grafik 1 de gösterilmiştir. Birinci faz (A-B) sırasında akü voltajı 10 V cıvarına gelene kadar şarj akımı sınırlandırılmıştır. Bu sınırlama hem ortama asit buharının yayılmasına, hemde oluşan kimyasal reaksiyonun hızını düşürerek kurşun plakaların delinmesine engel olmaktadır. Akü voltajı 10 V'tu geçtikten sonra (C-D) voltaj değeri 14.4 V' ta ulaşana kadar akü toplam kapasitesinin 1/10 u kadar bir akımla şarj edilmelidir. Şarj süresi 5-6 saat kadar sürecektir. Voltaj değeri 14.4 V'ta ulaştığında akü tümüyle dolmuştur ve bundan sonra iç direncinin küçük oluşu nedeniyle kendi kendine boşalmasını engellemek için çok küçük bir akım ile tamponda tutulması gerekmektedir (E-F). Tamponlama sırasında voltaj 16.5 V'tun üzerine çıkarılmamalıdır.

Şarj devresi şöyle çalışmaktadır. Eğer akü şarja bağlandığında komple boş ise T1 transistörü kesimdedir, IC1 in çıkışı low dur T2 ve T3 üzerinden geçecek akımı P1 direncinin değeri belirler .Bu değer akünün toplam kapasitesinin 1/20 sinden daha büyük olmamalıdır. Akü voltajı 10- 14 V arasında iken D3 üzerinden T1 biaslanır ve iletime geçer.Bu sırada IC 1 in çıkışı hala low dur. Şarj akımını P1 ve P2 dirençlerinin değerleri beraberce belirler. P3 direncini voltajı (IC 1 in + girişinde) D1 zener diodunun 6.8 voltluk değerini aştığında IC1 in çıkış voltajı 1 M luk direnç üzerinden geri besleme alarak D1 in voltajına yakın bir voltajda salınma yapar. Bu sırada T1 tekrar kesime girer ve şarj akımını P1 in değeri belirler. Bu durum (A-B) fazının zıttıdır.

Devrenin Kalibrasyonu : Devreye 0-10 A sıkalalı bir ampermetre bağlayınız. Kalibrasyona başlamadan önce Akünü dolu olması gerekir (14.4 V). Aküyü devreye bağlayınız ve P3 direncini ayarlayarak IC 1 in çıkışının salınım yapmasını sağlayınız. Daha sonra P1 direncini ayarlayarak toplam akımın 1/20 si kadar bir akım geçmesini sağlayınız. Daha sonra aküyü boşaltarak voltajı 11 V cıvarına indirin ve P2 direncini ayarlayarak toplam akımın 1/10 unun geçmesini sağlayın. Akü tam dolduğunda eğer voltaj 16.5 V tu geçerse P3 direncini tekrar ayarlayarak akım geçmemesini sağlayın.Daha sonra ampermetreyi devreden çıkarabilirsiniz.

Trafo 220 V / 16 V 150 W lıktır. Köprü diod ve TIP 2955 transistörünü büyükçe bir soğutucuya bağlamayı ihmal etmeyin, BD 140 için TR5 tipi bir soğutucu uygun olacaktır. Çıkışa seri bağlı 16 A'lik diod istendiğinde kullanılmayabilir.

Devreyi yapacak arkadaşlara başarılar dilerim.

Akusarj2.gif


Grafik 1 Şarj akım-voltaj değişimi grafiği



alıntıdır.
Otamatik şarj kesiyormu
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,821
Kullanıcılar
453,074
Son üye
accbeatz

Yeni konular

Geri
Üst