Olasiliksiz
Üye
- Katılım
- 9 Mar 2023
- Mesajlar
- 3
- Puanları
- 1
- Yaş
- 39
Arkadaşlar herkese merhaba ,
2-3 yıllık bir ford ranger akülü arabamız var , üzerinde 12v 7A bir akülü vardı ve çocuklar şarj dolu iken yarım saat kadar biniyorlardı. Aküyü değiştirmeye karar verdik ve 12 V olan ama 14 Amperlik bir akü ile değiştirdik ki uzun süreli olsun diye , bunu kendi şarj cihazı ile şarj ettiğimde uzun sürüyordu, 1 A çekiyordu. Bizde internette 3.5 A ile şarj eden laptop şarj cihazı gibi bir cihaz aldık. Bu sefer de arabadaki şarj soketinin üstündeki üç kablodan birisinin içindeki diyot yandı. Galiba max 1.5 A lık mış . 1N5399 MIC yazıyordu üzerinde. Şimdi sorum şu olacak,
Ben bu diyotu iptal edip direkt kabloyu diyotsuz lehimlesem ne olur. Ne işlevi var ?
Eğer aynısından bulup yapsam , bu sefer yine yanacak , bunun yerine farklı bir diyot mu kullanmalıyım , bu hangi diyot olur ?
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler .
2-3 yıllık bir ford ranger akülü arabamız var , üzerinde 12v 7A bir akülü vardı ve çocuklar şarj dolu iken yarım saat kadar biniyorlardı. Aküyü değiştirmeye karar verdik ve 12 V olan ama 14 Amperlik bir akü ile değiştirdik ki uzun süreli olsun diye , bunu kendi şarj cihazı ile şarj ettiğimde uzun sürüyordu, 1 A çekiyordu. Bizde internette 3.5 A ile şarj eden laptop şarj cihazı gibi bir cihaz aldık. Bu sefer de arabadaki şarj soketinin üstündeki üç kablodan birisinin içindeki diyot yandı. Galiba max 1.5 A lık mış . 1N5399 MIC yazıyordu üzerinde. Şimdi sorum şu olacak,
Ben bu diyotu iptal edip direkt kabloyu diyotsuz lehimlesem ne olur. Ne işlevi var ?
Eğer aynısından bulup yapsam , bu sefer yine yanacak , bunun yerine farklı bir diyot mu kullanmalıyım , bu hangi diyot olur ?
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler .