- Katılım
- 4 Ağu 2007
- Mesajlar
- 3,126
- Puanları
- 720
Değerli kardeşim, tanıdığım çok sayıda meslektaşım var ama danışmaya ihtiyaç duymuyorum, şöyle ki: ilk kez ortaokul yıllarımda yani senin yaşın kadar yıl önce adım attığım bu meslekte temel Elektronik konularını birilerine danışacaksam vay halime
Şemanın prensibini anlayamamanı tek yönlü düşünmene bağlıyorum, köprü diyot gördüğün her yerde ac-dc dönüşümü gerçekleştirilmek zorunda değil.
Köprü diyot bildiğin gibi özel bir şekilde birleşmiş 4 diyottan oluşuyor. Bizim de bu paralel bağlı akü devresinde, 2si şarj sırasında, diğer ikisi de devreyi enerjilendirme sırasında aküleri birbirinden izole etmek için gerek duyacağımız toplam 4 diyot var. Yukarıdaki çizimde bu ikisi birden köprü diyotla sağlanmış, hepsi bu.
Hala anlayamamış olduğunu tahmin ediyorum, o yüzden çizerek açıklamaya çalışayım:
Tek kaynaktan iki aküyü şarj ederken iki diyot kullanıyoruz, bu sayede şarj cihazını devreden çıkardığımızda aküler birbirleriyle alışverişte bulunamıyor:
İki aküyle tek motoru enerjilendirirken de iki diyot kullanıyoruz ki, motoru ayırdığımızda yine aküler birbiriyle alışverişte bulunmasın:
Bu iki devreyi kombine etmek istediğimizde dört diyodu tek tek de kullanabiliriz, ama köprü diyot tam istediğimiz şekilde dördünü birden içeriyor, bu yüzden kullanmamızda sakınca yok.
Ek olarak motora ve şarj cihazına da birer anahtar koyuyoruz:
Hocam 1N4001 max 1 Amper akım taşıyabiliyor.