Aksa 800 kva jeneratör arizasi n'olabilir?

Arıza dizelin yakıt filtrelerın den veya hava filtrelerinden kaynaklanıyor tamamen bakımla alakalıdır sizin dizelin governor sistemi elektroniktir kontrol cihazı voltaj veya frekans arızası vererek korumaya geçer detay isterseniz [email protected] adresinden mail atabilirsin
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Normalde aşırı yüke çıktığında jeneratör aşırı yük arızası verir..bunu özellikle yüke geçtiğinde yapıyorsa demeraj akımlarını göz önünde bulundurup parça parça yük verilmelidir.Mümkünse jen gücünün %60 ını geçmemelidir..buna rağmen uayrı devam ediyorsa mekanik bir problem olabilir.mesela yeterli mazot alamıyodur ki mazot filtresini değişmeni tavsiye edebilirim.Çünkü filtreler zamanla şişer ve içindeki kağıdın gözenekleri küçülür.6 ayda bir değişilmesi gerekir.en son ve en zor ihtimal ise governör arızasıdır ki buna ne siz nede aksa müdahele edebilir sadece motor üreticisi bu konuda yardımcı olabilir...

Yukarıdaki mesajda mazot filtresinin değişmesi gerektiğini yazmışınız.merak ettiğim bizim de sistemizde aksa marka bir jenaratör var ve sadece enerji kesildiğinde devreye giriyor.Jenaratör uzun vadede çalışmasa bile genede mazot filtresinin değişmesi gerekir mi:?
 
sevgili arkadaşım evet mazot filresi dizel çalışmasa dahi her 6 ayda bir degişmesi gerekir çünkü filtre kağıt eleman olduğu için belli süre sonra şişer ve yeterli yakıtı geçirmez onun için değişmesi gerekir başarılar
 
Aynı yükü kaldırmıyorsa yakıt ve hava filtrelerini değiştirin yakıtın kaliteside önemli sonra haberleşma hatası varmı?ona bakın ECU ile 5220 arsındaki konnektörü kontrol et governör ne tip onuda bilmek lazım
 
Bence arkadaslar sisteme yeni bir ekleme yapmış olabilirler benim başıma çok geliyor özellikle bü indüktif voltaj regülelerinden tesise yeni bir voltaj regülatörü alınmış olabilır.
kompanzeden olsa yani kapasitif alternetör uc gerilimleri yükselir ve yüksek voltaj hatası verir.Ayrıca mazot filtresinede katılıyorum bir değiştirin hele hele yeni değişmiş ve deiştikten sonra hız hatası verdiyse kesinlikle tekrar değiştiriniz.

Birde jen.den hariç başka yerde ampermetreler varsa oradan okuyun örneğin:Tesis panosunda toplam 300A jen.de 800A okunuyorsa sorun kesinlikle bence indüktif yüklerdendir ve kesinlikle yeni bir regülatör almışlardır.Saygılar
 
Jeneratöre uzun süredir Bakım yapılmamış veya çok çalışmış olmasına bağlı olarak filtreler tıkanmışsa eski yükünü kaldıramıyor olabilir.bunun için hava-yağ-mazot-bypass ve su filtrelerini değiştirin.
 
selam arkadaşlar bence sorun mekanik bu jeneratörün üzerinde bulunan governor nedir bilmiyorum ama hepsi sonuçta aynı işi yapıyor governorun üzerinden droop ayarından ve stabılıte ayarından yapılabılır kolay gelsın...
 
Mazot filrene baaaak yeni değişmiş olsan bile tekrar degiştir. kolay gelsin çünkü başıma geldi iki defa hava filtresinede bi bak.
 
Arkadaslar önce mazot filitrelerini iyice temizleyin.
Filitre tıkalı ise motor normal çalışmaz.yuk almaz..
Mazot otomatigi veya elktrikli mazot pompası arızalıdır. Tam yuk almaz
 
jeneratrperiyodikbakmqi9.jpg


Bu talimatlara uymanız gerektiğini unutmayınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,815
Mesajlar
920,686
Kullanıcılar
450,906
Son üye
Ümitgüçlü71

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst