Alternatör çıkışları seri bağlanabilir mi?

KillerZ

Üye
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
47
Merhaba, asenkron motordan yapılma mıknatıslı bir alternatör kullanıyorum.

Yıldız ve üçgen bağlantı haricinde, sargıları seri olarak bağlayabilir miyim ?
Sargılardan gelen toplamda 6 kablo ucu var. bunları sonuçta 2 uç kalacak şekilde seri bağlasam ve enerjiyi bu 2 uçtan alsam olur mu ?
Amacım alternatörden maksimum çıkış VOLTAJI almak . Yani sargıların verdiği voltajı seri bağlayarak yükseltmek istiyorum .
 
abi bir yanlışlık var asenkron motordan alternatör olmaz . nasıl yaptın enteresan.. şimdi bağlantı sorununu çözerizde nasıl Elektrik üretecen onu bilmiyorum .. rotorunu değiştirip sargılı yapman lazım kaç turla çevireceğine bağlı olarak ya 2 kutuplu ya 4 kutuplu rotor yapman lazım onada dc akım vermen lazım döner diyotlu bir tabla ile yada fırça sistemi kurup hariçten vermen lazım.
bu işleri hallettikten sonra sargıları yıldız seri bağlarsan . 400 v alırsın yıldız paralel bağlarsan 220 volt alırsın faz-faz faz nötr 110 volt olur zigzag bağlarsan karışık bağlantı o biraz 220 volt alırsın ama gücü düşer .. ama asenkron motordan nasıl alternatör yaptığını anlatırsan hakkaten çok sevinirim . bende bişi öğrenirim . şimdiye kadar peşinen olmaz diyorduk geçiyorduk . yanılmış olabiliriz .
 
Asenkron motordan elbette alternator olur. Kisa devre cubuklu bir rotor nasil Elektrik uretir diyorsun degil mi?

Neyse 3 fazli sargilarin ucunu birden seri baglarsan toplam voltaj sifira duser. Fakat 2 fazi seri bagladiktan sonra 3. fazi ters seri baglarsan istedigin olur.

Yani ----u1-oooo-u2--v1-oooo-v2--w2-oooo-w1---- seklinde
 
Asenkron motordan elbette alternator olur. Kisa devre cubuklu bir rotor nasil Elektrik uretir diyorsun degil mi?

Neyse 3 fazli sargilarin ucunu birden seri baglarsan toplam voltaj sifira duser. Fakat 2 fazi seri bagladiktan sonra 3. fazi ters seri baglarsan istedigin olur.

Yani ----u1-oooo-u2--v1-oooo-v2--w2-oooo-w1---- seklinde
Oraya köprü at buraya baraj kur. Alternatorde dönen kisma uyartım gerilimi verilip statordan gerilim alinir. Bomboş asenkron motoruna istediğin modifiyeyi yap bağlantı olarak. Statordan hava gazı alırsın ancak. Sabit mıknatıslı bile yapsan rotoru bir enerji ile tahrik etmen lazım. Fircan yok bileziğin yok yok yok. Asenkron motor nasıl alternator olacak. Dutturuk iki lambayi stator a bağlayıp rotoru matkapla çevirip ahanda oluyor diyen akıllı illaki vardır youtube de.
 
Oraya köprü at buraya baraj kur. Alternatorde dönen kisma uyartım gerilimi verilip statordan gerilim alinir. Bomboş asenkron motoruna istediğin modifiyeyi yap bağlantı olarak. Statordan hava gazı alırsın ancak. Sabit mıknatıslı bile yapsan rotoru bir enerji ile tahrik etmen lazım. Fircan yok bileziğin yok yok yok. Asenkron motor nasıl alternator olacak. Dutturuk iki lambayi stator a bağlayıp rotoru matkapla çevirip ahanda oluyor diyen akıllı illaki vardır youtube de.
Oluyor olmasınada verimsiz oluyor.
Eskiden bizim buralarda bir elekrtikçi bu işi çözmüş.
Köylülere jenaratör diye baya bir satmıştı.
Çok para kazandı o işten.
 
Merhaba. Asenkron motorun rotoru sincap kafesli olmayıp mıknatısla da tadil edildiğinde zaten bu motor bu tadilatın sonucunda senkron bir motora dönmüş olur ve dönerse senkron jeneratör olarak dönüp 3 fazlı Elektrik üretmiş olur.

Volt/amperin hangisinin daha ağırlıklı olacağı üçgen/yıldız bağlanmış olan sargı şekline bağlıdır. Üçgen bağlantıyla bu çıkış sargı uçları bağlanırsa amperi fazla, voltu çıkışı daha az, yıldız bağlantıyla bu sargılar bağlanırsa bu defa amperi düşük çıkış voltajı daha yüksek değerli olur. Sizin idealinde istediğiniz seçim ikincisi yani yıldız bağlantı şekilli çıkış sargı bağlantısı şeklidir. Rüzgar türbinlerinde alternatör çıkış akımının amper veya voltaj ağırlıklı olarak değiştirilmesi bu sargı bağlantı şekline doğrudan bağlı olur.

Sizin düşündüğünüz seri sargı bağlantı şekli zaten monofaze olan jeneratörlerde 110+110=220 volt AC'ye karşılık gelecek şekliyle bağlanılıyor, 220 volt AC 'nin eldesi için. Ancak 3 fazlı senkron jeneratörlerde (alternatörlerde) verimsiz bir bağlantı olacağını ben de kuvvetle düşünüyorum. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Oluyor olmasınada verimsiz oluyor.
Eskiden bizim buralarda bir elekrtikçi bu işi çözmüş.
Köylülere jenaratör diye baya bir satmıştı.
Çok para kazandı o işten.
Asenkron motora, kondansatör baglıyarak, azda olsa alternetör yapıldıgını biliyorum, gördüm..
 
Asenkron motordan elbette alternator olur. Kisa devre cubuklu bir rotor nasil Elektrik uretir diyorsun degil mi?

Neyse 3 fazli sargilarin ucunu birden seri baglarsan toplam voltaj sifira duser. Fakat 2 fazi seri bagladiktan sonra 3. fazi ters seri baglarsan istedigin olur.

Yani ----u1-oooo-u2--v1-oooo-v2--w2-oooo-w1---- seklinde
abi etmeyin eylemeyin kurbanınız olayım. yav her elektrik aldığınız şeye alternatör diyemezsiniz . alternatör diyebilmeniz için onun voltajını ayarlıabiliyor olmanız gerekir mesele basit yav lens kanunu var diyorki
diyorki
1 sabit manyetik alan içerisinde hareket eden iletken üzerinde gerilim endükler
2 hareketli bir manyetik alan üzerinde sabit duran iletken üzerinde gerilim endükler ..
yıllar önce biz rotora 120 derece sargı sarıp statordan ikaz akımını veriyorduk sabit manyetik akı oluşturup fırça yardımı ile rotordan enerji alıyorduk . bu iş sonra buyuk güçlere çıkınca gerek hacim gerekse işlev bakımından sıkıntı yarttı .
düşündülerki böle zor olacak biz manyetik alanı dönderelim bu sefer reosta yardımı ile dc voltajı fırçalarla alternatöre verdiler bölece statordan enerji almaya başladık.
zaman içerisinde çeşitli değişken yüklerde birinin bu sürgülü reostayı ayarlaması sıkıntı oldu bunada çözüm düşündüler
alternaytörün kuyruğuna küçük bir uyartım dinamosu koydular bu dinamonun statoruna ikaz voltajını verdiler rotorda üretilen akımı doğrultup diyotlarla ana rotora verdiler böylece döner diyotlu alternatörlere geçildi .
buna bir opamp devresi gibi bir regulator yaptılar ve bu regulatörler remenans gerilimden başlıyarak
0 -400 volta çıkarıp orda sabitlediler değişen yüklere göre avr akımı artırttı veya azalttı. basitçe budur..

şimdi asenkron motorun rotorunu mıknatıslı yapsan o alternatör olmaz büyük bir bisiklet dinamosu olur .
bir hıza ayarlarsan bir yerde ki orda sabit hızda sabit yükte belki çalışabilir . ama yük değişirse yada artarsa bu hiç bir işe yaramaz ikaz akımını arttıramazsın eksiltemezsin . ayrıca o mıkatsın mikatarınıda ayarlayamazsın onun kaç veber kaç maxvel olacağınıda hesaplaman bayağı güç
bunun hesabı trafo hesabına yakındır burda nüve gene aynıdır bakır sardığının demirin alanı gausu 10.000 alabilirsin kaliteli gaustan bir motor ürettiğini var sayıyorum sonra frekansı kendin belirleyecen
frekansın sadece kutup sayısı ile ve devirle alakası var N (rpm) = (60 x f) / 2p sen burda artık motorun kaç kutulusa yani anlayacağın boş beleş işler bunlar .. mantıksız öle ayarlayana kadar alternatör alman daha mantıklı

ha aynı makineyi hem alternatör hem motor olarak kulanacaksan oturur hesaplarız ozaman konu başka olur mevzu başka olur
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst