Alternatör çalışma prensibi

Aslında senkron makinelere alternatör denir ancak piyasada doğru akım makinelerine alternatör diyorlar.
 
yav Elektronik aktuatör yoksa yani yükü nasıl paylaştıracaksınız elle başındamı oturacaksınız load sherar yükü nasıl paylaştırır? devirle
e devri düşür arttır deye kime komut gönderecek mekanik aktuatör ise kim devri düşürüp artıracak aklım kesmedi vardır ben bilmiyorumdur ben yıllardır senkron işi yaparım manuelden tutun da taaa otomasyonlu skadalı sistemlere kadar ömrü hayatmda mekanik pompa ile senktron yapan görmedim varsa öle b irileri ellerini öperim
bir adam elinde 2 tane 10 11 anahtar deviri kısıp artırıyordur herhalde vede çabuk vede hızlı vede saniyenin onda biri kadar zamanda helal olsun ne deyim

bu tip hidrolik veya mekanik govarnörlerin üzerinde küçük bir Elektrik motoru olur. bu motor kontrol panosundan ileri veya geri döndürülerek devir ayarı yapılır. tabii motorun çıkış devri oldukça düşüktür. hali hazırda en güvenilir sistemler bunlardır. manyetik aktuatörlü sistemde bir kez çalıştım. tepki süreleri çok kısa olmasına rağmen sürekli sorun yaşadık.
 
paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.


selamün aleyküm birader ben sizden alternatörelere izolasyon testinin nasıl yapılacagını ve kullanılacak izolasyon test cihazının kaç voltluk olması gerektiğini ve dikkat edilmesi gereken önemli ayrıntıları sormak istiyorum saygılar hürmetler

Alternatörler elektromanyetik endüksiyon prensibi ile çalışırlar. Elektromanyetik endüksiyon, bir telin içinden geçen manyetik alan değiştiğinde o tel üzerinde bir akım oluşmasına sebep olur. Bu tel eğer dışarıdan bir güç ile çevrilirse bu çevirmeyi sağlayan enerji Elektrik enerjisine dönüştürülmüş olur.
Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. Rotorun manyetik alanı indüksiyonla aktarılacak bir akım ile elde edilebilir. Fırçasız alternatörlerde alternatör çalışma prensibine göre ana ve ikaz sistemi olarak ikiye ayrılabilir. Ana sistemin hareketli kısmı olan ana rotor devir sayısına göre değişen sayıda kutuplardan oluşur. Rotordaki ana kutuplar çevirici makine devrinde döndürülür. Kutuplarda manyetik akının oluşması için doğru akım gereklidir. Ana kutuplara doğru akım ikaz sistemi tarafından verilir.
İkaz sisteminin çalışma prensibi ana sistemle aynı olmakla beraber kutup ve sargılar ters çevrilmiştir. Yani, ikaz sisteminde kutuplar hareketsiz olan ikaz statoru üzerinde, sargılar ise dönen ikaz rotoru üzerinde bulunur.
Ana statordaki bağımsız yardımcı sargılardan geçen akım voltaj regülâtöründe doğrultularak, ikaz statorundaki kutup sargılarına verilir. Kutuplardan çıkan manyetik akıyı kesen ikaz rotoru üzerindeki bobinlerde üç faz alternatif akım oluşur. Alternatif akım, rotordaki döner köprü diyotlarda doğrultularak ana rotora (ana kutuplara) doğru akım olarak aktarılır.
Fırçasız alternatörlere yük uygulandığında, voltaj düşümü önlemek ve voltajı istenilen seviyede tutmak için otomatik voltaj regülâtörü (AVR) kullanılır.
ROTOR-STATOR
DÖNER DİYOT GRUBU

selamlar teknik adam benim sizden öğrenebileceğimi düşündüğüm bir sorum olacak alternatörlerde rotor ve stator izolasyon drencini test etmenin detaylarını ( megger test yapmak ) nasıl mümkün olur acaba paylaşabilirmisiniz benim ile

paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.

selamlar elect.off benim sizden öğrenebileceğimi düşündüğüm bir sorum olacak alternatörlerde megegr testinin nasıl yapıldığını öğrenemk istiyorum mümkün ise tüm detayları ile beraber olursa iyi olur tşk. ederim
 
alternatörde meger ana sargının izolasyon direncini ölçmek için kullanılır. Bunun için önce AVR nin tüm uçları ayrılır ve ana sargılardan herhangibiri (u,v,w) ile alternatörün gövdesi meger 1000V konumunda iken ölçülür. Ölçülen değer en az 1 Mohm olmalıdır.
Ayrıca senkronizasyon hakkında da konuşulmuş ancak, arkadaşımız mekanik gov. ile senkronizasyon yapılacağını belirtmiş, bu mümkündür ancak adı senkronizasyon olmaz. Yani siz manuel olarak speed i 1500 rpm yaparsınız, diğer makine de tam bu devre getirildiğinde senkronoskopdan tam "0" noktasına gelindiği görüldüğünde şalterler kapatılarak makineler tam bu anda birbirlerine çakarak öpme senkron yapılabilir ancak biraz beklediğinizde sistemde hiç yük olmadığı halde makinelerde amper görmediğiniz halde kw okursunuz çünkü bu aradaki frekans farkı diğer makineyi bir diğerine yük gibi göstermiş ve makine diğer makineye güç basmaya başlamıştır. Eğer kw değil de amper okursanız da aradaki voltaj farkı artıyor anlamına gelir. Bu sistem yine de senkronoskoplar ve load sharing üniteleri kullanılarak yapılıyordu ancak şu anda senkronoskop,load sharing, speed ve voltaj kontrolünü içinde bulunduran kontrol panelleri kullanılıoyor. Ancak diğer arkadaş da bu paneller kullanıldığında da yalnızca iki faktörün aynı olması gerektiğini söylemiş ancak yanlış,daha doğrusu eksik. Aynı olması gerekenler: 1.Voltaj 2.Frekans 3.Faz açısı 4.Faz yönü 5.Akım trafolarının yönü...

Saygılarımla.
 
...jeneratör arızalarında en çok hatalar, dizel motorlunda meydana gelen aksaklıklarla birlikte, mutlaka sargıları, regülasyon ünitesi ve ara bağlantılar kontrol edilmelidir...

---------------------------------------------------------
"Bir kitabın resimleri güzel diye bakmayın. Bir de okuyun, emin olun önceden incelediğiniz resimler anlam kazanacak."
 
Merhaba arkadaşlar,

Benim sorum şudur,

İkaz rotorundan alınan akım döner diyorlar ile doğrultularak ana rotora verilir demişsiniz. Yani ana rotora DC akım verilmesi gerekiyor. Fakat aklıma takılan konu sadece diyot kullanılarak AC akım nasıl DC akıma çevirilip ana rotora veriliyor? Diyotlar ile sadece yarım dalga doğrultma yapabiliriz bu akımı DC ye çevirmez.

Yada ana rotora DC akım verilmiyormu? Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
 
arkadaşlar çalışma alternatör çalışma prensibiyle ilgili video veya resimli anlatımlar varsa elinizde eklerseniz iyi olur ..
 
altarnatorlerden akım cekılınce dönmesi zorlaşıyor bu zorlaşma miktarını göstren bır formul varmı?
 
oncelıkle selamlar.
arkadasımızın bahsettıgı mekanık aktuatör lu jeneratorler pıyasada hala mevcut. bızım gemıde uc tane var. parelelde sorunsuz duruyolar. tabı bu aktuator ler servo motorla kumanda edılıyor. 24v dc bır motorla up-down yaparak parelele alınıyor.
 
Merhabalar, işletmemizde eski bir seyyar tamirhane ve içinde de eski bir altörnatör var. Altörnatör bir kol ile traktörün arka mili sayesinde dönderiliyor. Altörnatörden sadece 4 kablo çıkıyor, bunlar R S T N sanırım. Fakat mili ne kadar döndersek de çıkan kablolarda Elektrik göremedim. Acaba DC uygulamamız mı gerekiyor? Öyle ise nereye uygulayacağız? sadece 4 kablo çıkıyor. Cevaplayan oluırsa çok memnun olacağım, iyi günler...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,575
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst