yav Elektronik aktuatör yoksa yani yükü nasıl paylaştıracaksınız elle başındamı oturacaksınız load sherar yükü nasıl paylaştırır? devirle
e devri düşür arttır deye kime komut gönderecek mekanik aktuatör ise kim devri düşürüp artıracak aklım kesmedi vardır ben bilmiyorumdur ben yıllardır senkron işi yaparım manuelden tutun da taaa otomasyonlu skadalı sistemlere kadar ömrü hayatmda mekanik pompa ile senktron yapan görmedim varsa öle b irileri ellerini öperim
bir adam elinde 2 tane 10 11 anahtar deviri kısıp artırıyordur herhalde vede çabuk vede hızlı vede saniyenin onda biri kadar zamanda helal olsun ne deyim
paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.
Alternatörler elektromanyetik endüksiyon prensibi ile çalışırlar. Elektromanyetik endüksiyon, bir telin içinden geçen manyetik alan değiştiğinde o tel üzerinde bir akım oluşmasına sebep olur. Bu tel eğer dışarıdan bir güç ile çevrilirse bu çevirmeyi sağlayan enerji Elektrik enerjisine dönüştürülmüş olur.
Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. Rotorun manyetik alanı indüksiyonla aktarılacak bir akım ile elde edilebilir. Fırçasız alternatörlerde alternatör çalışma prensibine göre ana ve ikaz sistemi olarak ikiye ayrılabilir. Ana sistemin hareketli kısmı olan ana rotor devir sayısına göre değişen sayıda kutuplardan oluşur. Rotordaki ana kutuplar çevirici makine devrinde döndürülür. Kutuplarda manyetik akının oluşması için doğru akım gereklidir. Ana kutuplara doğru akım ikaz sistemi tarafından verilir.
İkaz sisteminin çalışma prensibi ana sistemle aynı olmakla beraber kutup ve sargılar ters çevrilmiştir. Yani, ikaz sisteminde kutuplar hareketsiz olan ikaz statoru üzerinde, sargılar ise dönen ikaz rotoru üzerinde bulunur.
Ana statordaki bağımsız yardımcı sargılardan geçen akım voltaj regülâtöründe doğrultularak, ikaz statorundaki kutup sargılarına verilir. Kutuplardan çıkan manyetik akıyı kesen ikaz rotoru üzerindeki bobinlerde üç faz alternatif akım oluşur. Alternatif akım, rotordaki döner köprü diyotlarda doğrultularak ana rotora (ana kutuplara) doğru akım olarak aktarılır.
Fırçasız alternatörlere yük uygulandığında, voltaj düşümü önlemek ve voltajı istenilen seviyede tutmak için otomatik voltaj regülâtörü (AVR) kullanılır.
ROTOR-STATOR
DÖNER DİYOT GRUBU
paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.