" Peki arkadaşlar bir jeneratörün ALTERNATÖR çıkışına jeneratör çalışmazken 220 v enerji verdiğimizi düşünelim alternatör zarar görürmü ?"
220 v ac. çıkışlı monofaze bir alternatörse eğer,ikaz uyartım rotorunun çıkış bilezikleri tam olarak kısa devre değilse(Jenaratörün çalışma yapısına,dizayn şekline göre,220 ac. çıkışından ikaz uyartım sargılarına kısmen,küçük bir bölümü verilmek üzere,dc.ye çevrilip doğrultulan redresör sisteminden,bilezikler üzerinden tam bir kısa devreyle devresini tamamlamıyorsa eğer.) bir zarar görmez,çünkü kısa devre yapılmış bir trafo gibi olmaz,eğer rotor sargıları tam olarak boştaysa,kısa devre edilmemişse.Bileziklerin bağlı olduğu fırçaların elektriki bağlantı noktaları,bir şekilde tamamıyle,yani yüzde yüz kısa devre edilmişse eğer,ayni bir trafonun sekonder devresinin kısa devre olmasındaki gibi,benzin veya dizel motoruna kaplinle bağlı olup,bu şaftı tersinir olarak da çeviremeyeceğinden(Bilezikli bir asenkron motorun,rotorunun kilitlenmesi,dönmemesi durumu ayni şekilde burada oluşur),rotorda normalde jeneratör olarak çalışırken dc. akımla beslenen sargılarda trafo prensibiyle oluşacak olan ac. akımlarının,bileziklerle tam bir kısa devresiyle,hem stator 220 ac.sargıları,hem de ikaz uyartım sargılarının bulunduğu rotor sargıları aşırı derecede ısınır.Ama şebekeye bağlı kısımdaki sargılar daha fazla ısınarak,ilk önce onların izolasyonları bozulacağından yanar ve devreden çıkar.Orta kısımda ve dönmeyip de kilitli kalan rotor sargıları bu sebeple,yanacak kadar ısınmaya bile zaman bulamayabilir,yanmayabilir de.Kolay gelsin.