Alveus Aspiratör- Hangi Kablo Ne İçin?

kulman

Üye
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
36
Alveus aspiratör motoru çalışmıyor.3 hızlı bir aspiratördü. Amacım arızayı bulabilirsem onarmak. Yapamazsam kartı iptal edip aspiratörü tek devirli olarak çalıştırmak.Hangi uç ne için? Veya arızayı bulmak için önerileriniz var mı?
 
Motorların sağlam olduğuna emin misiniz?
Bir de bence Motordan gelen kabloları takip edin önce
Çok usta değilim ama ilk olarak bunlar yapılır bence;)
 
Öncelikle duvardan itibaren kabloları takip edip hangi kablo ne işe yarıyor,onu bulmalıyım.
1. ve 2. resimde aspiratörü sökmeden önce çektiğim foto var.Söktükten sonra duvardan gelen kabloları kontrol kalemiyle denediğimde kırmızının faz,diğerinin nötr,sarı/yeşil olanınsa beklendiği gibi
toprak olduğunu anladım.
Dolayısıyla aspiratörün kahverengi kablosu faz,mavi kablosu nötr,sarı/yeşil kablosu ise toprak oluyor.
3. resimde aspiratörü söktükten sonra denemek için aspiratör kablosuna fiş bağladım.Fişi prize
takarken aspiratörün kahverengi kablosunun FAZ olmasına dikkat ediyorum.Zira fişi prize çevirip takarsam bu sefer kahverengi nötr haline geliyor.
4.resimde aspiratör besleme kablosu aspiratörün kartına bağlanmadan önceki hali görülüyor.
Sarı/yeşil kablo aspiratörün metal aksamına bağlanmış.Yine bu metal bağlantı yerinden
sarı/yeşil bir kablo motora gidiyor.Herhalde motorun toprak bağlantısı olmuş oluyor.
5. ve son resimde ise besleme kablosunun karta bağlanacak sokete girişi görülüyor.Soketin karttaki karşılığında son üç bağlantı baskılı devrede birbirine bağlanmış.Yani kavrerengi faz kablosunun
hemen yanındaki çift beyaz kablo ve kırmızı kabloda FAZ olmuş oluyor.Bu çift beyaz kablonun her biri aspiratör lambalarının birinin fazı olmuş oluyor.Aspiratörde iki aydınlatma lambası bulunuyor.Kırmızı kablo ise motora gidiyor.

Böylece karta takılan soketteki son 4 pin Nötr-Faz-iki lambanın fazları-motora giden kırmızı faz olarak belirlenmiş oldu.

Şimdi ayrılmam lazım.Birkaç saat sonra devam etmek üzere hoşçakalın.
 
Hmm. O zaman hataları tespit ede ede gidelim.
Eğer motorlar 220vAC ise tüm motorları deneyiniz. Ama çok dikkatli olun ;)

Eğer çalışırsa demek ki arıza kartta. Tabi kabloların sağlam olduğunu varsayiyorum.

Buna göre karta yogunlasiriz.
 
Faz dediklerin yani karttaki birbirine bağlı 4 uç nötr, sigortayı trafoyu ölç burda sıkıntı yoksa butonlara rölelere bak, motoru sona bıraktık.
 
Motora giden kablolarla işin başındayken uğraşmak istemem.Sebebi aşağıdaki linkte...denerken motor imha...
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/aspirator-motoru-nötr-hangisi.80860/

Karttaki birbirine bağlı 4 uca niçin nötr dediğini anlayamadım.Aspiratörü sökmeden önce çektiğim resimde buattan gelen kırmızı uç aspiratörün kahverengi kablosuna bağlı ve kırmızıyı kontrol kalemiyle denediğimde yanıyor,yani buattan gelen kırmızı faz.O zaman ona bağlı olan kahverengide faz olmaz mı?

Üstteki resim aspiratörün
orjinal kondansatörü.Aspiratörün motoru kondansatör ve yardımcı sargıyla çalışan bir motor mu?Bu kondansatör elektrolitik mi?Kağıt kondansatör mü?Motoru baştan çalıştırmaya mı yarıyor,yoksa daimi kondansatör mü?

Bu da serviste bağlanan kondansatör.3 hafta serviste kaldı,ilgilenen olmadı,bende aspiratörü geri aldım.Belki işe yarar diye kondansatörü de aldım.Çıkma kondansatörmüş.Yalnız orjinali hafifti,bu biraz ağır.Cinsleri değişik galiba.

Sigorta göz kontroluyla sağlam.Ölçünce 2 ohm ...Yani sağlam.
Trafonun 220 v tarafı 2.3K 9 V tarafı ise 15 ohm..Devreden sökmeden ölçtüm.
 
O kondansator işini iyi bilmem ama o ilk kalkiş yapmasını sağlıyor motorların. Bunu olcmeniz mümkün müdür?
Ben bilmiyorum nasıl olculdugunu.
Ve ya fiyatını bilmem ama orjinali ile eş değer alıp değiştirin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,848
Mesajlar
930,740
Kullanıcılar
452,705
Son üye
Payidarx

Yeni konular

Geri
Üst