Ustalardan kimse el atmayınca iş başa düştü,kör topal devam etmeye çalışıyorum.
Önce karta faz ve nötr verdim.Kart çıkışlarının (3-2-1-L diye üzerinde işaretliydi) her biri ile Faz kablosu arasındaki AC gerilimi ölçmeye çalıştım. 3-2- ve 1 çıkışlarından bir sonuç alamadım.L çıkışı ise başta 0 iken aspiratörün lamba yakma düğmesine basınca 220 V gösterdi.Böylece kart çıkışlarından sadece LAMBA çıkışının çalıştığını,diğer çıkışlar çalışmadığına göre arızanın kartta veya aspiratörün kumanda panelinde olduğunu düşündüm.Bu şekilde deneyerek düşünürken birkaç denemeden sonra L çıkışından da 220 V görünmez oldu.Ne olduğunu anlamadım.
Karttan umudumu kesince motora yöneldim,halbuki bu yapmak istediğim en son şeydi...Karta bağlanacak olan fişteki fazı kırmızı kabloya,nötr diye düşündüğüm mavi kabloyu da kartın 1 numara ile işaretli olan siyah kablosuna bağladım.(1-2-3 yazıları en yavaş-orta ve en hızlıyı gösterir düşüncesiyle,siyah yani 1 en yavaştır diye)
Siyah kablo,klemens aracılığıyla hem kondansatöre hemde mavi renkli olarak doğrudan motora gidiyordu.Konsansatörden gelen diğer kablo ise kahverengi olarak motora gidiyordu.Kondansatör uçlarını ayırdım.Motora giden Mavi ile Kırmızı arasını ve Kahverengi ile Kırmızı arasını ölçtüm.Şekilde görüleceği gibi Mavi-Kırmızı arası 160 ohm, Kahverengi-Kırmızı arası 15 ohm geldi.Forumda daha önceden okuduğum doğru ise yardımcı sargı ince telden yüksek omajlı sarılırken,ana sargı kalın telden düşük omajlı sarılıyor.Ayrıca yardımcı sargıya kondansatör seri olarak bağlanıyor diye biliyorum.Böylece kahverengi kabloyu hem kondansatöre hem de doğrudan Siyah 1 kablosuna bağladım.Kondansatörün diğer ucunu ise yardımcı sargıya gittiğini düşündüğüm Maviye bağladım.
Haydi bastır diyerek elektriği verdim.Motor çalıştı ama hemen sonra da durdu.Elektriği her verişimde aynısı oluyor.Önce çalışıyor ve sonra hemen duruyor.Kartla bir bağlantısı kalmadığından artık kartın bir etkisi olamaz.Sanki motordaki merkezkaç anahtarı kondansatörü devreden çıkarmıyor gibi...Fakat diğer taraftan motor ilk çalışmasından sonra kendiliğinden dönmeye devem ederken elektriği kapatıp açınca çalışmıyor...Motorun dönmesi iyice yavaşlayınca elektriği açıp kapatmak işe yarıyor.Sanki motor dönerken merkezkaç anahtarını açtığı için kondansatör motoru tekrar çalıştıramıyor gibi...
Bir başka ihtimalde acaba bu motor step motor vs gibi kendisine değişik kablolardan
Elektronik devre yardımıyla gelen sinyal darbeleriyle mi çalışıyor?