Arkadaşlar, kurutma makinesini alttaki kompresör ünitesi ve ağır tabla dışında heryerini söktüm. Arızanın kaynağı, makine filtresinde kalması gereken çamaşır tozları kurutma makinesi içine girmiş tamburun ön kapağa bağlandığı kısımda birikip tamburun hareketini kısıtlamış. Bu da tamburu çeviren kayışı zorlamış, kayış içten içe parçalanmış. Bunda içerideki sıcak havanın da etkisi vardır muhakkak.
Yan kapakları, üst kapağı söktükten sonra, arka kapaktaki 8 şeklindeki plastik koruma kapağı ve sol alt köşedeki fanı söktüm. Tambur göbeğini arka kapağa bağlayan civataları sökmeye gerek yok, paslanmaz koruyucuyu sökmek yeterli.
Daha sonra öndeki çamaçam yükleme kapağındaki civataları söktüm. Bunları sökmeden de tamnur çıkabilir sanırım, ama rahat çalışabilmek için kapağı komple sökmek mantıklı.
Daha sonra makineyi ön yüzü üzerine yatırıp tamburu sökmek gerekiyor. Bu işi kolaylaştırmak için tambur hizalama ve dönme işlemini kolaylaştıran ön taraftaki 2adet plastik tekerlek/makarayı sökmek gerekiyor. Arka kapaktaki topraklama, güç besleme kablolarıkbağlantı şeklini fotoğraf veya çizimle kaydedip sökmelisiniz.
Arka taraftaki sac kapak çekilirek tambur makineden sökülür. Tamburu söktükten sonra makimr içini temizledim.ön kapaktaki toz contası altına yapışkanlı bant koydum (!)
Kayışı sorunlu elektrel motoru karşıma engelsiz olarak çıktı. Motor sabitleme kelepçelerini söküp,
Elektrik besleme soketis topraklama kablosunu söktüm, daha sonra motoru kıçta fana giden miliyle birlikte söktüm. Motoru dışarı alıp yeni satın aldığım küçük kayışık monte ettim. Kayış montajı bilmeyenler için, kayışı bir tarafından oturtup kasnak çevirilir bu arada kayış zorla bastırılarak yerine oturması sağlanır.
Kayışı takılmış elektrik motorunu yerine monte edip, elektrik bağlantısını yapıp, makineyi topşaöa aşamasıaş geçtim. civataları Sökerken çok dikkatli olmamam, fotoğraf veya etkili bir not almamak nedeniyle civataların yerleri konusunda zorlandığım oldu.
En zor aşama tamburun yerine momtajı aşaması oldu.
Daha sonra yan kapaklar, arka kapak en son üat kapağı kapattım. Kapakları kapatmadan makineye enerji verip elektrik kaçağı var mı gövdede ve aksamlarda diye kontrol ettim.
Kapaklar kapanınca, iyi bir usta olduğumu kanıtlayacak şekilde 7-8adet civata arttı. Arçelik beni işe alsa demekkd makima başına 8cm civata kăra geçecekler.
Daha sonra makine içine çamaşır atıp çalıştırsım, tambur ön contaya sürtüyor, altıma bant koymak kçtü fikirmiş. Ama makine çalışıyor, kayış ömrü düşük olacak bu şekilde.