Araç Klimasını Elektrik Moturu ile Çalıştırmak - Elektrikli Klima Yapımı

Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
37
Arkadaşlar arabaya enerjisini aküden alarakk elektirik motorlu klima yapılabilirmi? Dc 12 v motor veya invertörler 12 v 220 v cevirerek...
 
Yapıla bilir 12.v dc klima ama araçtaki akü ve şarz dinoması araca yetecek şekilde seçilmiştir bunları değiştirmek gerekir
 
Yapıla bilir 12.v dc klima ama araçtaki akü ve şarz dinoması araca yetecek şekilde seçilmiştir bunları değiştirmek gerekir

işte bu yüzden klimalar motordan tahrik alır. Enerjiyi elektriğe çevirip tekrar mekanik enerjiye dönüştürmek hiç mantıklı değil.
 
Biz tofaşa yaptık tescilini aldı
ilk maliyet çok yüksek tahmin ettigin fiyatların üzerinde bir maliyet çıkar
2 ay ugraştım argesine
3- 4 yıl sonra piyasaya çıkar araç
güneş enerjisi ile çalışıyor soğutma sistemi
araç park edildikten sonra sistem çalışacak
aracın içi ortalama 30 derecelerde kalacak
geldiğinde serin serin bineceksin
 
aklıma takılan acaba 12 v lik motorun yeterli olup olmayacagıdır. ortalama araç içi sıcaklıgı 25 27 dereceye düşürmü? yaz aylarında hava sıcaklıgında 40 45 derece arasında motor performansını nasıl etkiler? verimli çalısırmı konusunda terettütlerim var. Lpg gazının akıskan halde soguk bir gaz oldugunu duydum lpg deposundan enjektörlere gidene kadar arada kalan kısma bir evap yerlestirmişler ve güclü bir fanlada desteklemişler verim alındıgı söyleniyor ... veya benim ögrenmek istedigim akıskan halde soguk ama donmayan bir gaz türü varmıdır??? bu konuyu buraya bu yüzden açmıştım çok gaz çeşidi bilmedigim için..
 
Elektrik motorlu kompresör seçilmesi eğer kapalı kompresör hermetik kompresör seçilirse cihazın kondenseride büyümek zorunda kalıyor. Çünkü kompresör dönüş gazı ile soğuyor. buda kondenser kapasitesini atılan ısı miktarını arttırır. Açık tip dıştan tahrikli kompresör seçilirse ona göre uygun bir kompresör motoru kullanılmalıdır. Ağır şartlarda çalışacak.

LPG gazı evet termodinamik bir gazdır. bu gaz motorda harcanırken likit fazdan gaz fazına dönüştürülüyor ama bir aracı soğutacak kapasitede soğutma elde edemezsiniz. Böyle bir klima yapılamaz. Bahsettiğiniz şekilde bir çok gaz var. bizim kullandığımız gazların donma sıcaklıkları çok düşüktür. Eğer tam düşük bir gaz istiyorsanız azot kullanınız. Nitrojen donma sıcaklığı mutlak sıfıra çok yakındır.
 
Elektrik motorlu kompresör seçilmesi eğer kapalı kompresör hermetik kompresör seçilirse cihazın kondenseride büyümek zorunda kalıyor. Çünkü kompresör dönüş gazı ile soğuyor. buda kondenser kapasitesini atılan ısı miktarını arttırır. Açık tip dıştan tahrikli kompresör seçilirse ona göre uygun bir kompresör motoru kullanılmalıdır. Ağır şartlarda çalışacak.

LPG gazı evet termodinamik bir gazdır. bu gaz motorda harcanırken likit fazdan gaz fazına dönüştürülüyor ama bir aracı soğutacak kapasitede soğutma elde edemezsiniz. Böyle bir klima yapılamaz. Bahsettiğiniz şekilde bir çok gaz var. bizim kullandığımız gazların donma sıcaklıkları çok düşüktür. Eğer tam düşük bir gaz istiyorsanız azot kullanınız. Nitrojen donma sıcaklığı mutlak sıfıra çok yakındır.

Anladım. verdiginiz bilgi için teşekkür ederim. klimasız bir aracım var yazın klima oladıgı için baya sıkıntı yasadım ve aklıma böyle bir sey takıldı. 12v motorla bu işi yapmak mantıklımı? azotu biyerde depolayıp herhangibir pompayla evapa basarak sogutma saglanırmı? veya başkabir cözüm varmıdır?
 
Dostum ben yapacak olsam ,

diye başlayayım düşük basınçlı bir gaz kullanırım. Karışım olmayan bir gaz kullanırım. Bunun cevabı R 134a gazıdır.

kompresör kısmında mümkünse motordan tahrik alan bir kompresör kullanmak mantıklıdır. Eğer mümkün değilse şunu söyleyebilirim. Bu tür sistemlerde dc motor kullanmak mantıklı değil neden derseniz fırça ömrü ve ağır şartlar altında çalışma koşulları nedeniyle tavsiye etmiyorum. fırçasız motor demek ac motor demektir. Bunun içinde iyi bir Elektronik sistem ile araç içindeki voltajını 12 voltu kontrollü bir şekilde ac voltaja dönüştürmen gerekiyor. uygun voltaj ve kapasitede kompresör kullanmalısın. Bunu nerede konuşlandıracaksın bagajdamı ayrıca evaporatör ve kondenseri araçta nereye monte edeceksin bunları planlaman gerekiyor. Normal klimalarda kullanılan ekipmanlarla bu iş biraz zor olur.

Hevesini kırmak lstemiyorum ama araç klimaları özel klimadır. Ağır şartlarda ( vibrasyon - ses - ısı - basınç v.b. ) çalıştığı için yapıları özeldir.
 
Dostum ben yapacak olsam ,

diye başlayayım düşük basınçlı bir gaz kullanırım. Karışım olmayan bir gaz kullanırım. Bunun cevabı R 134a gazıdır.

kompresör kısmında mümkünse motordan tahrik alan bir kompresör kullanmak mantıklıdır. Eğer mümkün değilse şunu söyleyebilirim. Bu tür sistemlerde dc motor kullanmak mantıklı değil neden derseniz fırça ömrü ve ağır şartlar altında çalışma koşulları nedeniyle tavsiye etmiyorum. fırçasız motor demek ac motor demektir. Bunun içinde iyi bir Elektronik sistem ile araç içindeki voltajını 12 voltu kontrollü bir şekilde ac voltaja dönüştürmen gerekiyor. uygun voltaj ve kapasitede kompresör kullanmalısın. Bunu nerede konuşlandıracaksın bagajdamı ayrıca evaporatör ve kondenseri araçta nereye monte edeceksin bunları planlaman gerekiyor. Normal klimalarda kullanılan ekipmanlarla bu iş biraz zor olur.

Hevesini kırmak lstemiyorum ama araç klimaları özel klimadır. Ağır şartlarda ( vibrasyon - ses - ısı - basınç v.b. ) çalıştığı için yapıları özeldir.
anladım galiba biraz daha düşünmem gerekiyor. kondanser kompresör konulacak yer sıkıntı degil araç tofaş motor kaputunda bir sürü boş yer var. gücü acye cevirmekde cok sıkıntı degil. motor secimi önemli. önce sistemi alıp calıstırmak gerek maliyet verim vs bunlar önemli detaylar. verdigin bilgiler için tesekkür ederim..
 
Yer sıkıntınız yok +1 güzel
voltaj inverter sıkıntısı yok buda güzel.
o zaman geriye sistem dizaynı kalıyor. kompresör kondanser ve evaporatör.. bunların gruplanması ve Elektronik kontrolü kalıyor. Düşünürseniz buradan fikir alışverişinde devam edebiliriz.

Kolay gelsin iyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst