Soğutma suyu konusu dediğim gibi otomobil viteste değilken bir kaç dakika yüksek devirde çalıştırınca su devir daim pompasınında hızı artacağı için suyun akış hızını arttırdığından dolayı birim zamanda radyatörden ve motordan geçen su miktarı artacak ve motor soğuyacaktır. Gerçektende rolantide bırakılan bir otomobil ortalama 1000rpm de çalışırken 5 dk da ısınıp fan açmaktadır. Sebebi geçen su miktarının az olmasıdır. Kullanma kılavuzunu hazırlayan kişiler büyük olasılıkla otomobili bir kenara çekip soğutmaya elverişli olmayan bir koşulda yapılması gerekeni yazmışlar.

Diğer konuda ise hemen altına cevap yazdığınız ve marka belirtmediğiniz için aynı marka model üzerinden cevap verdim. Farklı motor tip ve büyüklüklerine ve vites kutusu dişli oranlarına göre bu maksimum güç , tork ve vites değiştirme devirleri değişiklik gösterecektir.

Kullanım kılavuzunu yazanlardan çok belkide çevirenler hata yapmış olabilirler çünkü normal şartlarda motor kendi halinde çalışırken ve soğutma sisteminde herhangi bir arıza yoksa geç ısınır. Zaten bu yüzden motor üreticileri artık arabayı çalıştırıp zorlamadan hemen yola çıkın ve hemen motor ısınsınve yağlama daha iyi olsun diyorlar. Malum motor soğukken yağlama daha az olacak ve motora zarar verecektir. Soğutma sisteminde ise bu olayda başka bir çelişkiden bahsedeyim, Eğer motor içindeki suyun devirdaim pompası rölantide 1 birim su çevirebiliyorsa daha yüksek devirde 3-5 katı fazla su çevirecekler diye bir kural yok. Haa var ise bu kadar su bu radyatörden geçerken radyatör içerisinde daha az süre ile kalacağından daha iyi soğumayacaktır. Yani anlıyacağınız tüm araç kitaplarında yazdığı gibi araç hararet yaparsa en kısa sürede kenara çekip soğumasını beklemektir. Belkide araç içinde su kalmamıştır!..
 
3000 deviri geçmez isen araban az yakar ne kadar devirli kullanırsan arabna o kadar fazla yakar yani bence yüksek vites düşük devir
 
hehe hocam vites değiştirmek garip ama güzel bi reflextir :D tıbben açıklaması yok kafana göre takıl
 
arabayı devirli kullanmak iyi der herzaman cevremdekıler bizdede KIA CERATO war 2007 model 1.6 motor war 6000 devir war ben genelde 4000. devirde değiştiriyom tabi vites 3000 den sonra turbo calısıo heralde o yzden hemen 4000 e cıkıo bende ıdeal olarak hep 4000 de atıomxD zarar i warmı sizce?
 
devir ve tork zamanlaması çok önemli hem motor sağlığı hem performans açısından , artık yeni teknolojilerle kullanıcılara vites değiştirme anını bildiren donanımlar çıktı 10 sene öncesini düşünürsek 10 sene sonra neler olacağı heyecanladıracaktır ;)
 
Güzel konuymuş Bu konuyu baştan sona okuyunca ben de bir şey öğrenmiş oldum. Öğrendiğim kadarıyla forumun en gariban üyesi benmişim. Herkeste son model arabalar falan var , benim bisikletim bile yok :) Sanırım zam istemenin zamanı gelmiş.
 
standardı 2500 ile 3000 dir 3500 gelmesseniz iyi olur yakıt acısından zaten 4000 binde karbıratör çift kelebek açıyoki bana gören 3000 gecmemesi lazım
 
arkadaşım vıtes degıstırırken devır saatını kontrol etmek bence soför için makul bır hareket degıl.aracının zaten huyunu suyunu bılırsın.gaza basınca ıdealdevire geldıgını anlamak surucu ıcın gayet kolay.devır saatı olayı her arac ıcın farklıdır.benım arabamda maximim 8000 devır vardır kımı arabada 9000.o ideal noktayı sen test edıp ona gore surmen gerekır tasarruf acısından.gaz ile benzın arasında fark olmaz.onemlı olan aracın sesii.baskı balatan normal ise tabii.
 
Arabayı zorlamadan ne kadar az devirli kullanırsan o kadar yakıt tasarrufu sağlarsın. Bende albea vardı hemde 1.2. Nadiren o da şehirler arası 3000 devri geçerim. şehir içinde 2500'ü geçtiğim görülmemiştir.

tamamda gereksiz yüksek viteste arabayı kullanmakta benzini yakamadan atmak anlamına gelrı buda benzını veya mazotu veya gazı randımansız kullanıyorsun anlamına gelir. ne cok düşük devirlerde nede çok yüksek devirde kullanmaman lazım. buda her araca göre değişiyor. hondalarda 3000 de değiştircem dersen vitesi daha yeni vtec devreye girmiş olur ve torkun düşükken değiştirmiş olursun. dizellerde fazla sorun yok tork açısından çünkü düşük devirlerdede tork yüksek onun için 2500 civarı idealdir
 
Bence vites degistirme isi arac ile ne kadar cabuk hizlanmak istediginize baglidir.
Cabuk hizlanmak gerekiyor ise yuksek devirlerde degistirirsiniz.
Yavas hizlaniyorsaniz dusuk devirlerde degistirirsiniz. Fakat genel surus devri ornek veriyorum aracin 5. viteste 90km/h giderkenki hizi civarindadir ki bu civarda kullanmak iyidir.

Ayrica otomatik vites araba kullaniyorsaniz arabanin vites degistirme devirlerine biraz dikkat edin. Gaza ne kadar cok basarsaniz o kadar yuksek devirlerde vites degistirmeye baslar ve ivmeniz daha yuksek olur.

Sonuc olarak su devirlerde vites degistirmek gerekir diye sabit devirler belirlemek biraz acemice olur.
Bir cok arkadasin soyledigi gibi aracin sesine gore vites degistirmek en iyisidir...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst